Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

omdat ik binnenkort een Imac 27" inch ga kopen (OS X vs Windows was de reden) en ik die wil ga aansluiten op een bijzonder onbetrouwbare stroomgroep bij ons thuis (huis wordt ouder, netzoals vaatwasser/koffiezetapparaat etc.) vraag ik me af of de APC CS350 de stroom kan leveren voor dit powerbeestje.

Hier kun je lezen dat de Imac topt op ongeveer 365 watt en bij normaal gebruik ongeveer 150 watt verbruikt. Nu kan die CS 350 'maar' 210 watt leveren op het moment dat de stroomuitvalt, op die Apple gaat een NUT client die gaat zorgen dat de computer meteen netjes afsluit waardoor er nog stroom over is voor de DS109j en de router. Optelling router 5 watt (??), DS109j: max. 30 watt, Imac ongeveer 150 watt, 150 + 30 + 5 = 185, dus dat zou ongeveer moeten kunnen toch? Ik vraag het me eigenlijk voornamelijk af omdat mijn oude pc een voeding had van 500 watt; en die maximaal 180 / 200 watt verbruikte. (ja ik weet dat die 500 watt secundair is maar dan nog)

Alvast bedankt!
btz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zult echt rekening moeten houden met de piekbelasting van de UPS, ook al trekt je er maar kort meer uit, daar gaan ze op den duur stuk van. Als ie al niet meteen de eerste keer het "warning" lampje aangooit, en daarmee zegt bekijk het maar!

En waarom? Om 2 tientjes te besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:15:
Je zult echt rekening moeten houden met de piekbelasting van de UPS, ook al trekt je er maar kort meer uit, daar gaan ze op den duur stuk van. Als ie al niet meteen de eerste keer het "warning" lampje aangooit, en daarmee zegt bekijk het maar!

En waarom? Om 2 tientjes te besparen?
Nou kijk, de UPS is gekocht op het verbruik van eerder genoemde apparatuur, ik vraag me dus af of ik nu wel of niet die Imac daar veilig op kan laten lopen, jouw antwoord is dus nee?

groet,
btz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Ik zou zoiets ook niet vertrouwen, stel je voor dat je net aan het werken bent en hij 175 watt verbruikt, dan klapt je UPS er onmiddellijk uit en ben je al je werk kwijt.
dus ik zou zeker proberen er nog eentje aan te schaffen zodat je comfortabel je mac kan afsluiten.

Je moet ook rekenen dat die UPS zulk groot vermogen maar een aantal seconden kan geven voor hij uitschakelt.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan blijven er voor mij nog een paar opties over eigenlijk: de CS 500 (300 watt) en de BK 650 (400 watt), allebei van APC. Welke van de twee zou voor mij dan het meest geschikt zijn?

Is er trouwens bekend of Imacs erg gevoelig zijn voor stroomuitval?

groet,
btz

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:18:
Dan blijven er voor mij nog een paar opties over eigenlijk: de CS 500 (300 watt) en de BK 650 (400 watt), allebei van APC. Welke van de twee zou voor mij dan het meest geschikt zijn?

Is er trouwens bekend of Imacs erg gevoelig zijn voor stroomuitval?

groet,
btz
maar 20 euro verschil, dan zou ik toch voor de BK650 gaan, dan zit je safe. (heb hier net hetzelfde type staan :+)

[ Voor 3% gewijzigd door pm1 op 21-06-2010 23:25 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op wat voor accutijd zou ik dan moeten rekenen? mac's sluiten over het algemeen behoorlijk snel af en op volledige balasting kan die ups 4 minuten stroom leveren, dus 400/200 x 4 = 8 minuten, maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

kijk even op de site van APC
ze zeggen daar 15 minuten, maar dat is wel in het beste geval hoor.
Je kan natuurlijk hem altijd een beetje modden en er een auto-accu aanhangen dan heb je ineens een uurtje autonomie ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb gisteren nog eens wat nagezocht, die CS 650 lijkt precies te zijn wat ik zoek, maar er wordt nergens op AVR ingegaan, wat ervoor zorgt dat de UPS een mooie sinus afgeeft aan de apparatuur, apparaten zonder AVR geven een blokgolf af namelijk. Weten jullie of deze 'gemodificeerde' stroom schadelijk kan zijn voor een Imac?

Groet,
btz

Edit: ik heb deze net op marktplaats gevonden, het is een 1000va UPS van APC, lijkt kwaliteit toch? Raden jullie deze mij aan of zeggen julllie dat ik beter die CS 650 kan kopen?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 08:12 . Reden: nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 08:09:
Hmm, ik heb gisteren nog eens wat nagezocht, die CS 650 lijkt precies te zijn wat ik zoek, maar er wordt nergens op AVR ingegaan, wat ervoor zorgt dat de UPS een mooie sinus afgeeft aan de apparatuur, apparaten zonder AVR geven een blokgolf af namelijk. Weten jullie of deze 'gemodificeerde' stroom schadelijk kan zijn voor een Imac?

Groet,
btz

Edit: ik heb deze net op marktplaats gevonden, het is een 1000va UPS van APC, lijkt kwaliteit toch? Raden jullie deze mij aan of zeggen julllie dat ik beter die CS 650 kan kopen?
die van marktplaats zou ik zeker niet kopen als je met zo'n dure apparatuur werkt, de kans is trouwens ook groot dat de batterijen kapot zijn en dat je nog eens 100 euro moet bijbetalen om ze te vernieuwen.

normaal kunnen voedingen van PC's er zeet goed tegen, het zijn allemaal schakelende voedingen dus kunnen ze zeker overweg met een blokgolf.
Het is ook meestal een PWM , en als je dat uitmiddelt krijg je een relatief goeie sinusgolf

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Pagina: 1