[edit: hier stond eerst een klaagzang over de onbetrouwbaarheid van het branden en teruglezen van CD's of DVD's. Toch maar weggehaald omdat het verder niet veel toevoegt!].
Om een lang verhaal kort te maken:
Ik ben op zoek naar de meest betrouwbare DVD+R brander. Daarnaast is snelheid ook belangrijk. Eigenlijk de beste dus!
Omdat het medium behoorlijk aan het uitsterven is kan ik nergens een goede vergelijkende test vinden (laat staan op gebied van betrouwbaarheid). Tegelijkertijd heb ik nog een behoorlijke hoeveelheid DVD's met allerhande data die ik graag zo af en toe terug wil kunnen lezen. Met mijn huidige BenQ en LG branders is dat een verschrikkelijke activiteit.
Een nieuwe brander dus!
Het leek mij een goed plan hier een topic over te openen: welke Tweaker denkt uit ervaring de ultieme DVD brander te kunnen tippen?
Eentje die:
-Niet je hele systeem vastlegt op het moment dat ie probeert te lezen als je hem erin doet;
-Goed omgaat met kapotte sectoren, deze zo veel mogelijk toch kan lezen en in ieder geval niet blijft hangen op het moment dat ie dat toch niet kan;
-Snel de inhoud van de DVD toont;
-enz.
Heb overigens de neiging om maar voor de Plextor PX-880SA te gaan (ongeveer €45,-), tenzij er misschien wat beters is?
Om een lang verhaal kort te maken:
Ik ben op zoek naar de meest betrouwbare DVD+R brander. Daarnaast is snelheid ook belangrijk. Eigenlijk de beste dus!
Een nieuwe brander dus!
Het leek mij een goed plan hier een topic over te openen: welke Tweaker denkt uit ervaring de ultieme DVD brander te kunnen tippen?
Eentje die:
-Niet je hele systeem vastlegt op het moment dat ie probeert te lezen als je hem erin doet;
-Goed omgaat met kapotte sectoren, deze zo veel mogelijk toch kan lezen en in ieder geval niet blijft hangen op het moment dat ie dat toch niet kan;
-Snel de inhoud van de DVD toont;
-enz.
Heb overigens de neiging om maar voor de Plextor PX-880SA te gaan (ongeveer €45,-), tenzij er misschien wat beters is?
[ Voor 41% gewijzigd door tbenschop2 op 20-06-2010 12:38 ]