Meest betrouwbare DVD brander?

Pagina: 1
Acties:

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
[edit: hier stond eerst een klaagzang over de onbetrouwbaarheid van het branden en teruglezen van CD's of DVD's. Toch maar weggehaald omdat het verder niet veel toevoegt!].

Om een lang verhaal kort te maken:
Ik ben op zoek naar de meest betrouwbare DVD+R brander. Daarnaast is snelheid ook belangrijk. Eigenlijk de beste dus! :) Omdat het medium behoorlijk aan het uitsterven is kan ik nergens een goede vergelijkende test vinden (laat staan op gebied van betrouwbaarheid). Tegelijkertijd heb ik nog een behoorlijke hoeveelheid DVD's met allerhande data die ik graag zo af en toe terug wil kunnen lezen. Met mijn huidige BenQ en LG branders is dat een verschrikkelijke activiteit.

Een nieuwe brander dus!
Het leek mij een goed plan hier een topic over te openen: welke Tweaker denkt uit ervaring de ultieme DVD brander te kunnen tippen?

Eentje die:
-Niet je hele systeem vastlegt op het moment dat ie probeert te lezen als je hem erin doet;
-Goed omgaat met kapotte sectoren, deze zo veel mogelijk toch kan lezen en in ieder geval niet blijft hangen op het moment dat ie dat toch niet kan;
-Snel de inhoud van de DVD toont;
-enz.

Heb overigens de neiging om maar voor de Plextor PX-880SA te gaan (ongeveer €45,-), tenzij er misschien wat beters is?

[ Voor 41% gewijzigd door tbenschop2 op 20-06-2010 12:38 ]

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-02 19:42
Toevallig stond er in de CT van juli/aug 2010 net een test van DVD branders. Die Plextor kwam daar wel goed uit met zowel lezen als schrijven. :)
De test curves waren wel DVD-R en DVD+R DL. Dus of die brander ook goed presteert met DVD+R is niet gegarandeerd.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Plextor deed het ook bij idd heel erg goed. Maar ik ben toch maar vanwege de aantal cd die ik per maand wegbrandt gewoon naar goedkopere gedaan. Meestal bij 200 stuks laten mijn dvd/cd writers het leven. Ik had een bluray brander en die heeft niets eens 100 cd/dvd gehaald en die was binnen 4 maanden stuk. Ik heb gewoon veel cd nodig voor mijn werk. Dus ik neem nu gewoon goedkope nec en samsung writers en ik ben klaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
itsalex schreef op zondag 20 juni 2010 @ 15:35:
Plextor deed het ook bij idd heel erg goed. Maar ik ben toch maar vanwege de aantal cd die ik per maand wegbrandt gewoon naar goedkopere gedaan. Meestal bij 200 stuks laten mijn dvd/cd writers het leven. Ik had een bluray brander en die heeft niets eens 100 cd/dvd gehaald en die was binnen 4 maanden stuk. Ik heb gewoon veel cd nodig voor mijn werk. Dus ik neem nu gewoon goedkope nec en samsung writers en ik ben klaar.
Gaan wel erg snel kapot.
Wordt je brander te heet, door slechte koeling? Brander(of pc kast) goed koelen zeker bij het achter elkaar branden van dvd's.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Ik kan uit CD-tijd alleen maar bevestigen dat de PleXWriter (toen nog 995 gulden) geweldig is. Al mijn CD's, diverse merken en merkloze disken, zijn nog prima leesbaar.