Toon posts:

Kom dr niet zonder jullie hulp uit.....

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik wil mijn systeem upgraden en heb hier en daar es wat rondgekeken.
Aangezien ze bij Vobis en Dynabyte je niet zoveel kunnen vertellen hoop ik hier te slagen!!!

Ik vroeg me af welke combinatie het beste voor mij is, ik gebruik dit systeem vooral voor tekstverwerken en het spelen van games.

AMD TB 1,3 GHZ (FSB 266)

Welk moederbord moet ik bij deze processor kiezen?
1) Wil graag de meest stabiele combinatie
2) Ik ga de computer niet overklokken, omdat ik daar geen verstand van heb.

Het gaat om deze 3 moederborden:
Epox EP- 8KTA3
MSI K7T TURBO-R KT133A SOCK.A
ASUS A7V133

Groetjes!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MSI moederborden staan bekend om hun stabiliteit, dat wil je graag en als je niet gaat overclocken is dat denk ik de beste keus :)

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Keb zelf de EPoX EP-8KTA3+ hier. Erg tevreden, leuke lcd displays, veel software erbij geleverd.

Verwijderd

IK heb nu al 2 jaar een Asus mobo'tje, en dat ding is echt retestabiel. :P (draait nu op 133MHz ipv 100 :))

Ik geloof dat gisteren of eergister in een testje stond dat die MSI het stabielste is, maar de Asus het snelste...wat natuurlijk niet wil zeggen dat die Asus niet stabiel is. Epox is toch een beetje een low-budget modelletje.

ik persoonlijk zou voor de Asus gaan.

Verwijderd

ga vooral niet voor abit dan...Asus heeft een goede naam....zorg dat je vooral ook GOED geheugen hebt (bijv. infineon)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ondanks alle blabla verhalen over ABit, hier een retestabiel systeem met een KT7 erin. Perfect bord :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Beaves
  • Laatst online: 17:22

Beaves

Usque ad Finem

1) Wil graag de meest stabiele combinatie
Als je echt geen gezeur met vage VIA 4-in-1 drivers wilt hebben en andere vage problemen "moet" je nog steeds een Intel pakken met een goed mobo waar een 815E(P) chipset op zit.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

En Hester kom je er nu al een beetje uit :)

• Pollewob
  • Niet online
Op zondag 11 maart 2001 01:20 schreef Beaves het volgende:

[..]

Als je echt geen gezeur met vage VIA 4-in-1 drivers wilt hebben en andere vage problemen "moet" je nog steeds een Intel pakken met een goed mobo waar een 815E(P) chipset op zit.
alleen een beetje jammer dat intel geen bordjes voor AMD systemen bouwt >:), of Hester moet ook nog ff van proc wisselen, gaat in 1 moeite door :)

Verwijderd

Snap trouwens dat verhaal over via 4in1 drivers niet ik draai een intel 800mhz met via no problemo.

Verwijderd

intel 815 heeft ook chipset drivers nodig...:P

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Neem dan de MSI

• Beaves
  • Laatst online: 17:22

Beaves

Usque ad Finem

intel 815 heeft ook chipset drivers nodig...
Ja, maar die zijn minimaal 10x beter dan de VIA drivers, vooral op het gebied van IDE, geheugen en AGP stabiliteit en performance.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Ik geloof dat gisteren of eergister in een testje stond dat die MSI het stabielste is, maar de Asus het snelste...wat natuurlijk niet wil zeggen dat die Asus niet stabiel is. Epox is toch een beetje een low-budget modelletje.
Ok MSI schijnt wel het stabielst te zijn , maar ook niet probleemloos , ben vandaag naar Utrecht geweest voor een mobo voor m`n neefje ,was op een MSI uitgekomen , en zag tot m`n verbasing bij graficall de mededeliong hangen dat de MSI Turbo mobo tijdelijk uit de handel waren genomen vanwege een voltage probleem :?

Heeft iemand hier wat meer van gehoord ?

• Pollewob
  • Niet online
Nee, zou ik ook wel meer van willen weten. Ik loop er nl over te denken om dat bordje in mijn volgende systeempje te planten, d8 juist dat het probleemloos was...:'(

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Op zondag 11 maart 2001 01:15 schreef Exirion het volgende:
Ondanks alle blabla verhalen over ABit, hier een retestabiel systeem met een KT7 erin. Perfect bord :)
RIGHT !!!!!
Op zondag 11 maart 2001 01:20 schreef Beaves het volgende:

[..]

ff tweaken man, niet twikken en laten liggen, alles is werkend te krijgen.
Op zondag 11 maart 2001 01:29 schreef Pollewob het volgende:

[..]

alleen een beetje jammer dat intel geen bordjes voor AMD systemen bouwt >:), of Hester moet ook nog ff van proc wisselen, gaat in 1 moeite door :)
Uhm, AMD op Intel mobo in deze combo (tijd, concurrentie, merk) ???

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
stabiliteit=MSI... trek je niet teveel aan "van persoonlijk ga ik voor"... en "de mijne loopt op..."

Gewoon MSI pakken als je toch niet gaat overklokken en een stabiel bord wil.

Waarom ikzelf dan een Asus heb? OMDAT IK OVERCLOCK NATUURLIJK !!! :9~ :9 (maar nu ff niet...)

Verwijderd

oke allen maal leuk en aardig maare

AMD heeft nog wat stabieliteidsproblemen gehad DUS Intel zou leuker zijn tja

ik heb hiero een AMD ATHLON CLASSIC 800MHZ
een P!!! 800Mhz en mijn P!!! 650

en die AMD is 100Mips sneller dus voor dat beetje snelheidswinst hoef je het niet te doen

INTEL zou ik voor gaan maar ja als je perse AMD wil zou ik AOPEN pakken YUP AOPEN :P

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Waar blijven nu alle verwijzinge naar de search.

Kan al raden waarom niet.

Sommigen mensen hier zijn om te :r:r:r:r:r:r

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op zondag 11 maart 2001 03:32 schreef FrankGuthrie het volgende:
Waar blijven nu alle verwijzinge naar de search.

Kan al raden waarom niet.

Sommigen mensen hier zijn om te :r:r:r:r:r:r
:) :) :) :) :) :)

• MXL
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Waarom wil je zo veel geld uitgeven voor een 1300Mhz? Neem gewoon een 1000 of een 1100, pas de multiplier aan en laat die op 133FSb (266)draaien. Dit scheelt een hoop geld, en qua prestaties is dit nagenoeg gelijk.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor al jullie reacties!!!

Heb nu wel weer wat vraagjes, ben er dus nog niet helemaal uit.

1) welke Epox moederbord is beter
De EPOX EP-8KTA3 of de EPOX EP-8KTA3+?

Wat zijn goede coolers?
Zat nl. eerst aan de THERMALTAKE Volcano II te denken maar las net hier op tweakers dat deze niet echt goed is.

Aangezien ik aan pcprive project wil meedoen wil ik gelijk een beetje investeren.
Daardoor dus uiteindelijk de keus voor deze processor.
Heb overigens geen idee hoe je een multiplier aanpast daar durf en ga ik me ook niet aan wagen.

Heb nu een Intel Pentium met 512 mb Kingston geheugen maar intel is voor een vergelijkbare upgrade mij een beetje te duur.

AMD heeft dan wel wat probleempjes gehad maar dat geldt toch niet meer voor de nieuwere systemen?
Het enige wat ik wel tegen kom is misschien de hoge temperatuur.
Maar is dat niet op te lossen met een goede cooler?

Groetjes!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Betr. de Epox: ga voor de +
Die kan 133MHz(x2) FSB aan.

Als je echt wilt investeren zou ik niet voor deze mobo gaan maar voor een mobo op basis van de nieuwe KT266 chipset. Ze beginnen net op de markt te komen; vooral de versies met zowel DDR als SDR zijn handig- je kunt nu jouw 512MB SDRAM erop plakken, maar als DDR prijzen zijn gedaald kan dat er ook bij.

Oslik, blyat! Oslik!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Kijk eens hoeveel topics er op dit forum staan met problemen met amd/via. Dan moet je bedenken dat de helft hier intel heeft en de helft amd. Het prijsverschil tussen amd en intel is niet meer zo groot.
Via heeft nog steeds problemen met agp, geheugen en ide, is kritisher met hardware.
De core breekt gemakkelijk af. Dat is toch iets wat ik hier nog vaak in de topix tegenkom.
Intel is het meest stabiele en dat kleine prijsverschil meer dan waard.
Nu krijg ik natuurlijk de hele amd clan weer over me heen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• a3konijn
  • Laatst online: 26-08 19:21
Als Cooler gewoon een Coolermaster nemen als je niet gaat overclocken. Maakt niet teveel herrie en komt goed uit de tests en er is zelfs nog goed mee over te clocken. Dus voor standaard instellingen voldoet ie sowieso.

Verwijderd

Asus CUSL-C met een PIII 866 Mhz of hoger, 256 Mb geheugen en een Gforce2MX en natuurlijk een force feedback joystick..

Geeng gezeik met Via drekkers etc...

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is dit systeem anders ook een goede optie?

Asus CUSL2-C intel 815E in combinatie met
Intel PIII 1GHZ FCPGA

Op dit moment heb ik een PIII 450 MHZ.
Is deze upgrade zinvol?

Ik ben geen overklokker, dit omdat ik daar absoluut geen verstand van heb.

Heel erg BEDANKT!
Groetjes.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

Gewoon houden bij je eerste keus (T'bird), net zo goed (beter zelfs), en goedkoper.
Ik weet niet of je het systeem zelf wilt bouwen, maar alles is instabiel te krijgen als je niet weet waar je mee bezig bent.
Laat je niet afschrikken door de standaard "via driver" opmerking. Is hetzelfde als videokaart drivertje installeren etc.

• digifun
  • Niet online

digifun

Die asus met een p3 is een prima keuze. Wat voor moederbord heb je nu trouwens?
Als er een p3 450 inzit kan er ook een andere p3 in met een converter.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op dit moment zit er een Intel 440BX AGPset in.

Ik laat me inderdaad een beetje afschrikken. Op een andere topic van dit forum heb ik namelijk gelezen dat bij de AMD de temperaturen erg hoog oplopen.
Of gebeurt dat alleen wanneer je overklokt?

Ik zie mezelf geen coolers plaatsen, vooral wanneer er staat dat deze coolers vastgemaakt worden met "pasta".

Groetjes.
Heel erg bedankt allemaal!

• digifun
  • Niet online

digifun

De bx kan in ieder geval de pentiums 3 aan met fsb 100 en vaak ook 133 .Een pentium 3 100 fsb is een goede oplossing.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:46

Lordy79

Fundamentalist

Ik zou alleen niet bij vobis of dynabyte kopen :r :r
Veel te duur, ze hebben er vaak weinig verstand van (er zullen ongetwijfeld mensen bij deze zaken werken die WEL verstand van PC's hebben) en de service is niet je-van-het.

Ik zou zelf bij de lokale PC-boer kopen of kennissen/vrienden/tweakers vragen waar je een zaak vindt die goede service levert. Desnoods betaal je daar dan maar iets meer voor.

Over de keuze: ik heb zelf het gevoel dat een P3-1Ghz met asus cusl2 een zeer stabiele configuratie is maar ik werk zelf met Asusa7v133 + Tbird900 en ben zeer tevreden.

En bezuinig vooral NIET op merkgeheugen en een GOEDE koeler.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nog bedankt voor jullie reacties.

Ik heb 300 watt voeding en 512 mb Kingston geheugen.

Ben dr nog niet uit waar ik voor ga kiezen de AMD TB of een PIII 1GHZ maar dan wel een 133FSB.
Hoeveel coolers moeten er bij wanneer ik voor de AMD kies?
Bij de keuze voor een AMD en wellicht het plaatsen van extra coolers moet ik waarschijnlijk ook kiezen voor een grotere kast?
Zijn er goede kasten te koop bij bv (Norrod Funprice)?
Heeft iemand een aanrader?

Groetjes.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

Als je voor een AMD kiest, en niet overclockt is de enige cooler die je nodig hebt eentje op de processor zelf, en dat kan gewoon een standaard coolermaster dingetje zijn.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Hoi,je hebt voor een Amd (Of Intel) een Atx moederbord,dus heb je ook een Atx kast nodig,die zijn er al vanaf 150,-

Zorg wel voor een 300watt voeding(helemaal met een Amd processor)Intel is trouwens ook wel aan te raden.

Eigenlijk als je niet overclock heb je alleen een koelertje nodig voor op je processor(Je hoeft er niet perse pasta tussen te smeren)

Ee Coolermaster koeler is dan al voldoende
(30,- ongeveer voor een koeler tot 1 Ghz)

• Life-is-party
  • Laatst online: 14-02-2023
Op maandag 12 maart 2001 09:16 schreef Red-Eagle het volgende:

Zorg wel voor een 300watt voeding(helemaal met een Amd processor)Intel is trouwens ook wel aan te raden.
Ik draai al 5 maanden 24uur perdag Duron 650@850 met een 230Watt voeding. Het gaat er juist om wat voor randapparatuur, hd's, cd-rom's je erin hebt.
Ik heb daarnaast simpele cd-rom, 1 hd, 1 netwerkkaart en 1 goedkope Intel 740i videokaart.

Heb je nou 2 cd-writers, 4 schijven in Raid, Videobewerking, Geforce 2 Ultra, DVDspeler. Dan zou ik wel voor 300Watt gaan

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

Pagina: 1