Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eigen website maken

Pagina: 1
Acties:
  • 648 views

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Hallo gasten,

Ik wil mijn eigen website bouwen, maar heb niet zo veel verstand van het programmeren ervan. Ik wil een site maken waar je bepaalde opties kunt selecteren (waarvan de ene zwaarder meetelt dan de andere), waarna je op een knop moet drukken die van de gekozen opties een selectie maakt om zo tot een bepaalde keuze te komen (is het te volgen..?:P) Laat ik het maar even uitleggen wat ik van plan ben dan... (niet lachen) Ik wil een site maken die je een keuze moet laten maken welke game je kan gaan spelen. Ik zelf zit vaak in dubio welke ik nou moet spelen. Dan wil ik dus een optie hebben die je hele game collectie in een lijst zet, waarna je kan kiezen in welke bui je bent en dan dus nog paar andere factoren. Dan druk je op dé grote knop en viola je game rolt eruit die perfect geknipt is voor de zondag morgen (bijvoorbeeld). Mijn vraag is dan ook welk programma kan ik hier het best voor gebruiken en zijn er tips of dergelijk. Het is misschien een stom idee en slaat het nergens op, maar ik wil gewoon een site maken;)

gr pablo

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

wees constructief of maak een topic report, dit soort opmerkingen zijn niet nodig

[ Voor 79% gewijzigd door MueR op 20-06-2010 14:41 ]

Ey!! Macarena \o/

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-11 11:55
Je mag toch zelf weten waarvoor je je site gebruikt :P

- regel een goedkope host, kan vanaf 20e p/jaar.
- download JOOMLA, zoek hier tutorials over op. Het is sowieso binnen 15 minuten te installeren. Kies een gratis skin en download een 'vote'-plugin.

:)

Totale kosten: registratie domein €6, hosting €20 = +-€26 per jaar. :)

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:50

Sorbo

Uw hulp in huis!

php lijkt me hiervoor geschikt.
overigens hier kan je de talen leren. HTML en CSS zijn ook belangrijk.
http://www.w3schools.com/

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Bedankt voor de tips. ja, het is misschien een dom iets, maarja je steekt er wel iets vanop. In iedergeval het programeren.

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:49

Nik

Als je dan toch de site alleen voor jezelf wilt gebruiken, kun je beter een virtuele server draaien op je pc. Dat scheelt een hoop kosten. Zo zijn er serverversiesnvan Joolma in omloop (even via Google). Dan kun je gratis je eigen lokale site hosten. Veel goedkoper dan de 26 euro per jaar. Mocht je de site dan alsnog online willen zetten is dat zo gebeurd (en ga je dan pas betalen).

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:39

Aganim

I have a cunning plan..

(jarig!)
We hebben het allemaal moeten leren. Wat tips, voor het geval dat je echt van scratch wilt beginnen:

- Vermijd table-based layouts. Tabellen worden gebruikt om data weer te geven, niet om je hele site mee in te delen. Dus CSS voor de layout, icm met Div's.
- Vermijd de font tag. Achterhaald. Wederom CSS gebruiken.
- Gebruik een doctype (!).

- Zorg ervoor dat je eerst een goed begrip hebt van HTML/CSS en in jouw geval specifiek ook HTML forms, voor je je gaat verdiepen in PHP.

- Test je website in een browser met fatsoenlijke debugtools, bijvoorbeeld Firefox met de Web Developer plugin.

Dingen als Joomla zijn leuk, maar het meeste zal je toch leren door een site zelf op te bouwen.

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 21:36

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Nik schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:12:
Als je dan toch de site alleen voor jezelf wilt gebruiken, kun je beter een virtuele server draaien op je pc. Dat scheelt een hoop kosten. Zo zijn er serverversiesnvan Joolma in omloop (even via Google). Dan kun je gratis je eigen lokale site hosten. Veel goedkoper dan de 26 euro per jaar. Mocht je de site dan alsnog online willen zetten is dat zo gebeurd (en ga je dan pas betalen).
En hoe veilig denk je dat die dingen zijn? Een eigen server draaien is leuk als je er veel van kent maar ik heb het gevoel dat de TS die kennis niet heeft en dan is het maar een kwestie van uren voordat er een spambot langskomt en misbruik maakt van je server. :9

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Je kan ook een gratis webhost proberen (bv 000webhost). Die zijn iets wel iets trager, en je hebt geen 100% eigen gekozen domeinnaam, maar het is wel leuk om te testen.

Voor de rest kan ik html en css ook zeker aanbevelen. Dat is wel de basis. Daarna kan je nog verder uitbreiden met php, ajax, mysql, ...

Klik: .joeri. !

Verwijderd

Aganim schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:23:

Dingen als Joomla zijn leuk, maar het meeste zal je toch leren door een site zelf op te bouwen.
Punt is alleen, dat je met Joomla, of een ander CMS. Wel veel sneller een (mooiere / betere) website kunt opzetten. Daarnaast kan je ook genoeg van html / css leren, als je een eigen template ervoor ontwerpt.
Als de TS het echt wilt leren, dan kan hij inderdaad beter beginnen bij de basis, html / css. Wil de TS snel een website, en er een beetje mee aan koetelen.. Dan is een CMS ideaal.

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
pablo11392 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:07:
Bedankt voor de tips. ja, het is misschien een dom iets, maarja je steekt er wel iets vanop. In iedergeval het programeren.
Ik zou je de boeken van FriendsofEd wel kunnen adviseren, zeer goed voor instap en met vele uitproberen leer je er steeds meer van.

Als je tenminste wilt leren, als je direct resultaat wilt kun je beter iets kant en klaar nemen.
Joomla of Wordpress bijvoorbeeld.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Leuk dat je een website wil maken, maar de aankondiging daarvan is niet zo heel erg boeiend. Dit forum staat vol met topics over websites die gemaakt worden of gemaakt zijn. In Webdesign, Markup & Clientside Scripting hebben we het over het maken van websites, het programmeren/html-en (whatever de term :P) daarvan. Welke technieken je daarvoor kunt gebruiken zijn toch vrij makkelijk te vinden met een simpele GoT of Google search.

Dit topic voldoet dan ook niet aan het Webdesign, Markup & Clientside Scripting Beleid en gaat daarom op slot. Daarbij doen wij Tweakers elkaar altijd de groeten.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.