Toon posts:

Local Hardeschijf niet zichtbaar in Hardware en Schijfbeheer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer Aspire One gekocht en nu heb ik een probleemje met de hardeschijf, het gaat om mijn lokale C: hardeschijf, waar windows 7 starter op staat. In "Deze computer" kan ik de schijf zien, met de hoeveelheid data erop etc. Alles werkt ook gewoon.

Probleem is echter in Hardware zie ik geen Schijfstations (=waar de hardeschijf onder valt) en in Schijfbeheer wordt helemaal niets weergegeven.

Ik heb twee dezelfde netbooks gekocht en op de andere staan bij Schijfbeheer 1 Schijf 0 die bestaat standaard uit 3 partities. En in Hardware staat er bij Schijfstations "Hitachi HTS545025B9A300", dus het zou gewoon op beide hetzelfde moeten werken.

Het zou gaan om een Hitachi Travelstar 5K320, ik heb gezocht naar de drivers etc. maar op de site van hitachi staat hierover aangegeven dat die drivers al met windows / moederbord worden meegeleverd. Ik heb ook geprobeerd met windows diskpart, maar daar wordt de schijf ook niet gevonden, heel raar.

Maar hoe kan ik er nou voor zorgen dat de schijf in Hardware gewoon wordt weergegeven? 8)7

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Drivers voor de hd's zitten bij windows of bij de moederbord, normaal hoef je niks te installeren, dus bij jou werkt het, dus je hoeft niks te installeren.

Misschien de rechten van de gebruiker. Vergelijk de 2 gebruikers. Misschien restricties uitgezet bij 1 pc.
Start eens op als administrator, zodat je alles mag zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles op beide netbooks precies hetzelfde gedaan, maar hij herkent of snapt de harware niet die is aangesloten op die ene. De andere is wel goed. Maar ik snap niet hoe ik iets handmatig kan instellen om te zodat de computer begrijpt dat er een hardeschijf in zit en welke het is.

Oja, er zit een progje bij dat heet Intel Matrix Storage Console en daarin staat de schijf wel:
Status: Normaal
Apparaatpoort: 0
Locatie apparaatpoort: Intern
Huidige SATA-overdrachtsmodus: Generatie 2
Model: Hitachi HTS545025B9A300
Serienummer: 0000000000000000
Firmware: PB2OC60F
Opdrachtwachtrijen: Ja
Grootte 232.8 GB

Volgens Windows heb ik dus feitelijk geen hardeschijf |:(

Bovendien als ik in diskpart.exe het commando "list disk" uitvoer zegt ie: Er zijn geen harde schijven die kunnen worden weergegeven.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2010 08:03 ]