Bij het kopiëren van enkele grote bestanden viel mij op dat dit veel sneller ging tussen een externe schijf met e-sata aansluiting en mijn computer, dan tussen 2 sata schijven onderling in dezelfde computer.
Als external gebruik ik een Medion schijf die draait op 7200 toeren, en als vaste schijven heb ik een spinpoint F1 en een F3, ook beiden 7200 toeren.
Ik heb 1 bestand wat heen en weer gekopiëerd met volgende resultaten:
Van mijn laptop naar de medion schijf schrijven via e-sata: 80Mb/sec vrij constant
Van de medion schijf naar de F1 van mijn desktop: begint op 100+ maar zakt en blijft constant op 80.
Van de F1 schrijven naar de F3: begint op 66, maar zakt en blijft op 60
Van de F3 schrijven naar de F1: begint op 45, maar stijgt en blijft op 50
Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Deze snelheden zouden toch gelijk moeten zijn?
Als external gebruik ik een Medion schijf die draait op 7200 toeren, en als vaste schijven heb ik een spinpoint F1 en een F3, ook beiden 7200 toeren.
Ik heb 1 bestand wat heen en weer gekopiëerd met volgende resultaten:
Van mijn laptop naar de medion schijf schrijven via e-sata: 80Mb/sec vrij constant
Van de medion schijf naar de F1 van mijn desktop: begint op 100+ maar zakt en blijft constant op 80.
Van de F1 schrijven naar de F3: begint op 66, maar zakt en blijft op 60
Van de F3 schrijven naar de F1: begint op 45, maar stijgt en blijft op 50
Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Deze snelheden zouden toch gelijk moeten zijn?