Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Probleem:

Ik heb een i-mobile IE 6010 android mobiel sinds enkele dagen.

Nu merk ik dat overdag het touchscreen (capacitief) heel erg gevoelig is. Zo gevoelig dat nadat ik het aangeraakt heb het spontaan uit zichzelf touches gaat registreren.

In een koele ruimte heb ik geen problemen.

Ter informatie: Ik woon in Laos waar op het moment erg warm is (35 graden of meer in de schaduw) met hoge vochtigheidsgraad.(bijna 90%)

Mijn vraag:

Is dit normaal voor touchscreen telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik denk dat de luchtvochtigheid + capacitief touchscreen het probleem is, en niet de temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:25

painkill

Pain(k)(ill)

Blijkbaar maakt het vocht inderdaad contact, soort lekstroom welke je bijvoorbeeld bij de douche ook wel eens ziet. Het scherm werkt namelijk via verschillen in het stroomveld, en aangezien water geleid kan dat best wel eens de oorzaak zijn...

Het lijkt mij dat dit niet zo mogen gebeuren, maar dat had je denk ik zelf ook wel door...
Zelfs op de warmste dagen hier in NL heb ik er in ieder geval nog niet van gehoord.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Bedankt voor de reacties.

Ik heb ook even wat gegoogled en hoewel er niet veel over te vinden is heb ik hier en daar kunnen lezen dat een erg hoge luchtvochtigheid graad problemen kan geven in combinatie met zweet bijvoorbeeld.

Vandaag ik heb elke keer als ik mijn telefoon aanraakte eerst er voor gezorgd dat mijn vingers goed droog waren. Dat heeft enorm geholpen. :)