WD my Passport probleem/uitdaging

Pagina: 1
Acties:

• Juiced7
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-01 06:22
Beste IT-helden,

Speciaal voor jullie heb ik een hele mooie uitdaging. Ik heb problemen met mijn WD my Passport externe HD.

Nu zijn er al verschillende topics maar mijn probleem zit hem niet in de voeding.

De schijf (van 320GB) heeft het tijden lang goed gedaan. Ineens werkte hij niet meer (usb device not recognised). sinds een week of 2 geleden.

Nu komt het sterke van het verhaal. Mijn huisgenoot heeft precies dezelfde schijf(maan dan de 250GB versie), en hij heeft sinds vandaag precies hetzelfde probleem. ECHTER, als we wisselen van schijf, dus zijn schijf in mijn pc, of mijn schijf in zijn laptop, dan werken ze weer perfect.

Is dit niet een supervaag iets?

We draaien allebei XP.
Dit is het apparaat: http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=701

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Grtz

ps. het lijkt erop dat de drivers die bij de eerste keer aansluiten naar verloop van tijd gewoon niet meer werken ofzo.... is er een manier om dat te "resetten" zodat windows "denkt" dat ik hem voor het eerst aansluit.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:32
Je zou kunnen proberen om alle drivers te verwijderen als je ze kunt vinden. Daarnaast zou je kunnen overwegen om eens een schone installatie van Windows uit te voeren en beetje bij beetje alle windowsupdates te installeren, wellicht dat daar ergens een probleem mee is?

Desktop | Server | Laptop

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of gewoon even de USBcontrollerdrivers eruit gooien. Dat wil heel soms ook nog wel eens helpen (wordt alleen lastig op het moment dat daar ook je muis en/of keyboard aan hangt natuurlijk).

Verwijderd

Laat de schijven ook eens controleren door een disk utility op (fysieke) fouten als je ze weer aan de praat hebt.
WD's lees/schrijfkoppen zijn nog al gevoelig (kleine fout marge) voor de manier waarop de disk gehouden wordt. (liggen, schuin, staand)

En natuurlijk direct een back-up maken....