Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] Admin verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 21:06

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Sinds kort gebruik ik win 7 en heb zelf admin rechten. Maar omdat er nog steeds meldingen kwamen dat ik bepaalde handelingen niet mag uitvoeren ben ik gaan googlen om mijzelf meer rechten te geven, toen bleek er ergens een vinkje niet aan te staan (helaas weet ik niet meer waar) daarna kon ik wel het programma instaleren en was ik van die meldingen af.

Maar toen de computer de volgende dag opgestart was bleek ik te moeten kiezen tussen administrator en mijn eigen naam om in te loggen.

Nu wil ik twee dingen.

1. De account administrator verwijderen
2. Mijzelf volledige rechten geven.

Beide zijn we "administrator", maar account administrator heeft meer rechten en moet mij nu overal toestemming voor geven. Terwijl de uac schuifje "voluit"staat.

Ik snap het even niet meer, met googlen kom ik niet verder omdat ik wss niet de goede term invoer.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xAEArS1KsFLFkLhXpo7a4GZX/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Pinin op 20-06-2010 10:25 ]

www.casarodriguillo.com

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Jij zijt al administrator. En UAC balkje moet je 1 lager zetten.

En je kan de Administrator zo verbergen:

net user administrator /active:no 

via een elevated command prompt.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 21:06

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
O.k. de administrator heb ik nu op disabled staan (via secpol.msc) en dat werkt nu goed.

Maar waarom zit er dan toch nog verschil tussen twee verschillende administrator rechten?

Ook al staat bij uac in mijn idee alles gelijk, ik zou geen melding moeten krijgen. Toch mag ik sommige programma's niet installeren

www.casarodriguillo.com

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dan vrees ik dat er iets niet in orde is. Maar sowieso is het balkje op het hoogste is niet goed, omdat dan sommige programma's moeilijk doen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8