Toon posts:

UML en OO certificering

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 34209

Topicstarter
Aangezien ik bijna mijn mcpd ea binnen heb wil ik met meer gaan verdiepen in UML en OO design patterns
Maar ik kan er alleen geen goede examens bij vinden

heeft iemand ervaring met examens met deze onderwerpen. UML word wel bij de loi gedaan maar mag wel zelf studie.

dus als iemand goede boeken met examens daar voor weet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Hoewel ik niet echt een voorstander ben van certificering, omdat je zonder echt begrip te hebben van de stof zo'n certificering kunt behalen (en dat maakt het dus een waardeloos stukje papier), heb ik wel even een google voor je uitgevoerd en kwam onder andere dit tegen:
http://my.safaribooksonline.com/9780080466514
Combineer dit met een boek als Pragmatisch modelleren met UML 2.0 en je bent binnen. Verder kun je altijd nog proefexamens downloaden van instanties als test kings.

Je zou ook de LOI gewoon kunnen gebruiken, je krijgt dan de theorie helemaal op maat. Met een beetje inzet zou je de fundamentals in ieder geval wel binnen een maand kunnen behalen en heb je het dus over 99 euro + kosten van het examen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-06-2022
ik heb zelf recent een cursus van twice gehad. Ik moet zeggen dat ik het inhoudelijk best een sterke cursus vond en er veel aan bod kwam. Voor deze training maakte we gebruik van het boek "applying uml and patterns" van Graig Larman.

Het boek is een forse pil, maar zeer leesbaar en er wordt gebruik gemaakt van goede voorbeelden. Dit is dan ook zeker een tip.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

bigbeng schreef op zondag 20 juni 2010 @ 03:10:
(en dat maakt het dus een waardeloos stukje papier)
Waardeloos voor jou als persoon. Maar natuurlijk niet per se waardeloos voor je carriere ;). Maar goed, als je solliciteert bij bedrijven waar ze wel gewoon kijken naar je daadwerkelijke kunnen en niet zozeer naar dat papiertje dan heb je er idd niet zo heel veel aan.

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• Observer
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:15
Liqued schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:32:
ik heb zelf recent een cursus van twice gehad. Ik moet zeggen dat ik het inhoudelijk best een sterke cursus vond en er veel aan bod kwam. Voor deze training maakte we gebruik van het boek "applying uml and patterns" van Graig Larman.

Het boek is een forse pil, maar zeer leesbaar en er wordt gebruik gemaakt van goede voorbeelden. Dit is dan ook zeker een tip.
Dat boek (al is het van Craig Larman, niet Graig) werd ook gebruikt voor een OO/UML cursus van de open universiteit. Prima boek idd.

There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary and those that don't

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee