Ik heb sinds een tijdje een PC-Engines ELIX embedded box met hierop de pfSense firewall oplossing. Alleen heb ik wat problemen als ik een VPN verbinding wil maken naar mijn ouders. Het probleem is dat ik hiervoor mijn eigen VPN server (op de pfSense) en mijn firewall regels moet uitschakelen om dit werkend te krijgen. Dit lijkt mij nou niet echt de bedoeling.
Ik snap niet waar de fout zit. Ik heb gewoon de standaard regels plus een voor mijn Asterisk systeem. De volgende regels heb ik:
Weet iemand waarom dit is? En hoe ik dit kan oplossen? Eerder heb ik geprobeerd om een OpenVPN server werkend te maken alleen die krijg ik al helemaal niet werken op mijn pfSense (embedded) box.
Ik snap niet waar de fout zit. Ik heb gewoon de standaard regels plus een voor mijn Asterisk systeem. De volgende regels heb ik:
Momenteel maak ik gebruik van een PPTP verbinding zowel voor mijn eigen VPN verbinding (werk->huis) en naar mijn ouders (om een NL ip-adres te krijgen tbv. NOS WK stream) . Alleen nu moet ik dus de bovenstaande regels uitschakelen om dit werkend te krijgen.WAN
* LAN net * * * * Default LAN -> any
* Block private networks
* Block bogon networks
LAN
TCP/UDP * * 192.168.1.3 57246 * NAT voip filter
Weet iemand waarom dit is? En hoe ik dit kan oplossen? Eerder heb ik geprobeerd om een OpenVPN server werkend te maken alleen die krijg ik al helemaal niet werken op mijn pfSense (embedded) box.