unable to find boot record probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vorige HD (maxtor) werkte niet meer, deze heb ik vervangen door een identiek zelfde exemplaar, maar deze laatste werkte op een andere pc als slave en heeft dus geen besturingssysteem er op staan. Als ik nu de pc op start staat er unable to find boot record. In de bios heb ik al opstart volgorde de maxtor op 1 staan, de cdrom op 2 en als derde de floppy. In de cdrom zit een installatie cd van Windows, maar ook deze herkent ie niet. Bij t opstarten herkent ie echter wel de HD en de cdrom. :( }:O

Wie weet er een oplossing? Harstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Stel de cd rom als first boot device in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Reepje schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 23:14:
Stel de cd rom als first boot device in.
Dat is alles inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Probeer eens de opstartvolgorde te veranderen zodat CD-rom voor de HDD komt.

De PC probeert nu namelijk op te starten vanaf de HDD (waar geen OS/Windows op staat lijkt me, aangezien je een Windows installatie CD in de CD drive hebt zitten) en niet vanaf de installatie CD. Met als gevolg dat je dus niet kan installeren vanaf de CD, aangezien nu eerts de vanaf de harde schijf wordt opgestart, aangezien hier geen boot sector op zit, krijg je dus de melding dat die niet gevonden wordt.

Edit: Deed er erg lang over om de post te posten |:(

[ Voor 15% gewijzigd door crizyz op 19-06-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook gedaan, nu staat de CD op 1 en de Maxtor op 2. Kan nog altijd niets vinden op de CD. De CDRom heeft wel stroom, maar je hoort ´m niet aan slaan zegmaar, dat wat je hoort als een cd in de cdrom ronddraait hoor je dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Dit klinkt misschien wat vreemd maar laat de Maxtor weg uit de boot prioriteiten lijst.

Edit: mocht je dan wel kunnen booten van cd run de installer en het moment dat Windows zichzelf restart de Maxtor weer terug zetten in de lijst.

[ Voor 46% gewijzigd door HaveHam op 20-06-2010 13:02 ]

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post de specs van het systeem eens, is de cdrom op een pata controller aangesloten? Zo ja staat de jumper dan goed? Welke windows versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Boot de CD die er in zit wel in een andere PC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Boot record, HDD, CDRom... wat heeft dat allemaal met Processors, Moderborden of Geheugen te maken :?

Het gaat over Opslagmedia & I/O Controllers, en daar hebben we een apart subforum voor :o

Move PMG->OM

Verder idd geen overbodige luxe om volledige specs te geven incl welke drive dmv welke kabel(s) aan exact welke connector op het mobo aangesloten zit.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1