Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Topicstarter
Op dit moment ben ik met een systeem aan het knoeien en kom er niet uit. De specs zijn als volgt:
Mobo: Asus P6T6 WS Revolution LINK
CPU: Intel Core i7 980X
MEM: Corsair TR3X6G1600C9 (6 modules van 2GB) -- Staat in de QVL van het mobo
VGA: Asus ENGTX480
PSU: Nexus 1100W Gold

Het probleem:
Het systeem gaat aan. Fans spinnen, maar verder niets. Asus Diagnosis kaart zit erin en die geeft meerdere codes, echter is geen van de gegeven codes gedocumenteerd in de manual.

Wat heb ik al gedaan:
Systeem gestript, alleen de VGA, CPU en het MEM zitten op het mobo.

Bij geen geheugen krijg ik netjes piepjes te horen dat er geen geheugen in zit.

VGA al vervangen door een andere videokaart: geen resultaat
Voeding vervangen: geen resultaar
RAM al in verschillende combinaties geprobeerd. van een enkele module in elk slot tot elke denkbare combincombinatie in meerdere banken. Hoewel ik andere codes krijg als ik "foute" combinaties gebruik (Dus door de 2 channels te mixen zoals het niet hoort) blijf ik altijd terug komen op dezelfde foutcodes.

Helaas heb ik geen andere CPU die ik kan proberen.

De foutcodes die ik krijg is de volgende cycle die zichzelf blijft herhalen:
01, 04, 68, EA.. een soort infinite loop dus.

Nu ben ik al wezen zoeken op het internet maar kan ik nergens een oplossing vinden. Maar ik heb wel een vermoeden, wellicht dat iemand dit idee kan bevestigen danwel ontkrachten..
Ik denk dat mijn CPU niet wordt ondersteund door het moederbord. De Intel i7 980X is pas ondersteund bij BIOS versie 6xx. Als de BIOS op het mobo dus lagere versie heeft dan v6xx dan zou het wellicht kunnen dat het mobo daar op vast loopt. (?)
Inmiddels wel een nieuwe BIOS weten te downloaden van de Asus site, maar het is niet mogelijk om te flashen als ik niet kan posten, dus daar heb ik eigenlijk niets aan.

Maar goed, ik zou het erg waarderen als iemand mij zou kunnen helpen. Wellicht zie ik iets over het hoofd of heeft iemand nog suggesties.

[ Voor 0% gewijzigd door Stuff op 19-06-2010 20:30 . Reden: Typo ]

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Stuff schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 19:57:
Ik denk dat mijn CPU niet wordt ondersteund door het moederbord. De Intel i7 980X is pas ondersteund bij BIOS versie 6xx. Als de BIOS op het mobo dus lagere versie heeft dan v6xx dan zou het wellicht kunnen dat het mobo daar op vast loopt. (?)
Inmiddels wel een nieuwe BIOS weten te downloaden van de Asus site, maar het is niet mogelijk om te flashen als ik niet kan posten, dus daar heb ik eigenlijk niets aan.

Maar goed, ik zou het erg waarderen als iemand mij zou kunnen helpen. Wellicht zie ik iets over het hoofd of heeft iemand nog suggesties.
Het BIOS ga je niet kunnen flashen zonder een compatibele CPU. Ofwel moet je dus op zoek naar een CPU die je even kan lenen om het BIOS te flashen, computerwinkeltjes doen het soms ook wel. Bij mijn weten is er geen andere optie. BIOS flashen gaat overigens erg gemakkelijk met een USB-stickje en Asus EzFlash.

[ Voor 4% gewijzigd door Petervanakelyen op 19-06-2010 21:29 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Topicstarter
Opgelost!
Nog even een update voor de volledigheid. Het was inderdaad zo dat het mobo de CPU niet herkende. Na het plaatsen van een andere CPU kon de BIOS worden geflasht waarna de nieuwe CPU netjes werd herkend. Probleem opgelost.

Ik wou nog even deze reactie achterlaten voor de volledigheid, gelieve niet meer te reageren om te zorgen dat dit topic niet nog eens omhoog wordt getrapt.

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo