Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

winlirc server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezers,

Ik probeer al lange tijd om verbinding te maken met winlirc via visual basic, dit lukt me echter niet.
Nu heb ik deze link gevonden en uitgetest maar zonder resultaat: http://winlirc.sourceforge.net/vb.html. De declaratie van de winsock lukt me en deze is ook actief, wnr ik winsock.name typ krijg ik mooi de naam van mijn pc te zien echter de dataarrivel lukt me langs geen kanten.

Graag hulp
Alvast bedankt
Kristofer

Verwijderd

Kun je met stukjes code laten zien wat je geprobeerd heb? en waar jij denk dat het dan mis gaat?

Verwijderd

Topicstarter
Buiten de lijnen :
Imports MSWinsockLib
Dim Winsock1 As New Winsock

heb ik nog niets toegevoegd omdat ik eerst wilde weten of dit werkt (wat dus niet het geval is :-( )

Het loopt denk ik fout bij de winlirc server. Is er een manier om te kijken of deze aanstaat.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik vandaag nog eens getest met verschillende versies van winlirc maar nog steeds geen resultaat.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Moet je bij Visual Basic niet een WinSock control op je form zetten en dat Winsock1 noemen? In plaats van het met Dim te declareren. Dat is wat ik me van vroeger in ieder geval herinner en wat beter bij de code uit het voorbeeld lijkt aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
hmm

En hoe kan ik dit doen ?
Winsock controle staat nergens in de toolbox.

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen al gevonden hoe het moet.

Echter nog steeds geen resultaat

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je eigenlijk enige ervaring met Visual Basic (of programmeren in het algemeen) of niet? Want dit moet je zo op kunnen lossen :) Als je alleen de code vanuit het voorbeeld in een leeg programma plakt zal het in ieder geval niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog maar de basis door van visual basic.
Waarschijnlijk is het iets ongelofelijk stom dat ik vergeet te doen vandaar dat ik het hier even vraag.

Ik ben gewoon van te werken met mysql/php/css/flash
en sinds kort ook in java
Pagina: 1