Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

Om de gebruiksvriendelijkheid in mijn programma te verhogen zou ik graag gebruik maken van het Office Lint / Ribbon. Ik heb al even rondgekeken op internet, maar ik vind niet direct een oplossing voor VB.NET. Oplossingen voor C#, C++ en VB6 vond ik wel, maar VB.NET kon ik niet vinden.

Weet iemand van jullie hoe ik hier het best aan kan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Dan programmeer je in C#. Kan nooit kwaad om een nieuwe taal te leren. En daarnaast lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat een oplossing niet te vertalen is naar VB.NET. Wat heb je zoal gevonden?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:10

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Zoek je een los control of eentje met source (VBnet in dit geval), als je zoekt op een '.net ribbon control' heb je al snel goede hits op google.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Gebruik gewoon een van de C# voorbeelden, dit kun je zelf 1:1 omzetten naar VB.net. Een nieuwe taal leren voor één extra control lijkt me een beetje onzin trouwens.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

roy-t schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 19:24:
Een nieuwe taal leren voor één extra control lijkt me een beetje onzin trouwens.
Horizonverbreding kan nooit kwaad, overbodig is het misschien niet. Als de TS over twee maanden een headhunter tegenkomt die een C# programmeur nodig heeft bijvoorbeeld. Maar zoals je zelf zegt, het is te vertalen dus je moet wel een taal leren om het te vertalen. Voordat ik iets van Engels naar Chinees wil vertalen moet ik ook Engels en Chinees kunnen. Zeker omdat het beide .NET talen zijn, is het maar een kleine moeite.

[ Voor 6% gewijzigd door Sebazzz op 19-06-2010 19:30 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het stukje dat ik graag zou vertalen is hier te vinden.

Ik denk dat vertalen naar VB nog net iets te moeilijk zal zijn. Ik ben student in mijn laatste jaar middelbaar, en heb alleen nog maar wat ervaring met VB.NET (wat we op school leren) en een klein beetje JAVA (wat ik op mijn stage leerde).

In dit topic vond ik een mogelijke oplossing. Ik probeer het stap voor stap te volgen, maar ik zit vast bij het volgende:
Scroll through the .NET tab; there should be 16 items in the list starting with the word Ribbon. If they are there, check them. If they are not, then click browse, go the the file from number 2.2 above, and open it, THEN check them.
Wat wordt er bedoeld met "number 2.2"?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Het compileert gewoon als een .NET class library. Dan maakt het niet uit welke taal je gebruikt om de library te gebruiken. Bouw de library een keer en je bent ermee klaar en kan hem als reference toevoegen. Of voeg het project toe aan je solution en daarna in je applicatie de reference naar het project. Voor beide dingen heb je wel Visual C# Express of de C# module voor Visual Studio nodig maar dan moet geen probleem zijn.

Bedenk overigens dat een ribbon geen toverwoord of een wondermiddel is, en dat je ook met een ribbon een onwerkbare applicatie kan bouwen. Een ribbon interface is niet goed geschikt voor iedere applicatie, je zal nooit een browser met een ribbon zien, of een chatprogramma met een ribbon. Maar over user interfaces kan Dark Blue je meer vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 20:45:
Wat wordt er bedoeld met "number 2.2"?
Ik gok stap 2 van part 2, ofwel het puntje 2 regels erboven? 8)7

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier over een klein facturatie- en stockbeheerpakketje, dus ik denk dat het hier nog wel mogelijk moet zijn.

Ik heb de dll al toegevoegd, maar ik ondervind nog steeds problemen met het toevoegen van de reference (zie ook vorige post)
spone schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 21:11:
[...]

Ik gok stap 2 van part 2, ofwel het puntje 2 regels erboven? 8)7
Dit werkte!

Bedankt allemaal!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Sebazzz schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 19:29:
[...]

Horizonverbreding kan nooit kwaad, overbodig is het misschien niet. Als de TS over twee maanden een headhunter tegenkomt die een C# programmeur nodig heeft bijvoorbeeld. Maar zoals je zelf zegt, het is te vertalen dus je moet wel een taal leren om het te vertalen. Voordat ik iets van Engels naar Chinees wil vertalen moet ik ook Engels en Chinees kunnen. Zeker omdat het beide .NET talen zijn, is het maar een kleine moeite.
Dat is waar, maar ik was bang dat het een standaard VB is ev1l post was. C# en VB.Net zijn beide goede talen op dit moment, en allemaal .Net dus het lijkt ontzettend op elkaar (alleen syntax niet). :)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hou er ook rekening mee, dat wanneer je de ribbon gebruikt in een applicatie die je gaat verspreiden, je een contract met MS moet ondertekenen ivm licensing van IP rights op de ribbon interface.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

EfBe schreef op zondag 20 juni 2010 @ 10:38:
Hou er ook rekening mee, dat wanneer je de ribbon gebruikt in een applicatie die je gaat verspreiden, je een contract met MS moet ondertekenen ivm licensing van IP rights op de ribbon interface.
Dat is volgens mij alleen als je het officiele ribbon component gebruikt dat vanaf de MSDN website verkrijgbaar is als je zoekt op 'ribbon .net'. Dit is een alternatief, gratis, open-source, en onofficieel ribbon component dus daarmee geldt het denk ik niet. (IANAL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sebazzz schreef op zondag 20 juni 2010 @ 10:55:
[...]

Dat is volgens mij alleen als je het officiele ribbon component gebruikt dat vanaf de MSDN website verkrijgbaar is als je zoekt op 'ribbon .net'. Dit is een alternatief, gratis, open-source, en onofficieel ribbon component dus daarmee geldt het denk ik niet. (IANAL)
Nee dat is niet waar, alles wat op een ribbon lijkt valt hieronder. Deze requirement was er nl. al voordat VS.NET 2010 uitkwam en MS een ribboncontrol meeleverde.

(edit) heb even een oude blogpost van mij hierover opgedoken:
http://weblogs.asp.net/fb...ce-ui-ribbon-license.aspx

[ Voor 12% gewijzigd door EfBe op 21-06-2010 08:54 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Pagina: 1