Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding defect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik merkte onlangs op dat er uit mijn Cooler Master Realpower M620 een vreemd zacht krakend geluid komt. Alsof stroompjes overspringen. Ik ben er mee langs de winkel gegaan, zij hebben hem getest en geen defect gevonden noch hoorden zij het geluid. Ik heb van hen een nieuwe stroomkabel gekregen mocht er ergens een slecht contact zijn. Alles aangesloten met de nieuwe kabel, maar het geluid is er nog steeds. Ik ben 100% zeker dat het uit de voeding komt. Het is overigens geen constant geluid, maar meer in een ritme zoals een harde schijf geluid maakt (en nee het is niet de harde schijf :-p). Het zijn altijd korte geluidjes, soms snel elkaar opvolgend.

Systeem is: ASUS M4A79XTD EVO, AMD X4 955BE (3.2), 8 GIG Kingston HyperX, 4890 1GB, Samsung F3 500GB, Samsung F3 1TB, 2 x 120 mm casefans, 2 x 140 mm casefans.

Moet ik de winkel op hun oordeel vertrouwen en het zachte krakende geluid voor lief nemen of is hier meer aan de hand?

Verwijderd

Coil whine? Bij mij veranderde het geluid met verschillende belastingen. Ook scrollen met de muis zorgde voor veranderde toonhoogtes.
http://www.google.com/search?q=coil+whine

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2010 10:57 ]