Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MP3 tag aanpassen niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-11 19:09
Op een HTPC met windows 7 ultimate (legaal) 64bits ben ik bezig mijn muziek collectie te digitaliseren (dikke pret, die oude nummers).

Nu viel me op dat Windows Media Player sommige tracks niet goed categoriseerde. Vreemd, want ik had keurig de tags aangepast.
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/rare_fout.jpg
Screenshot maar even zo "breed" gelaten om het passend te krijgen.

Nadere inspectie leerde mij dat de tags in Tag&Rename wel waren geschreven, maar Windows ze niet las. Nou oke, dan maar handmatig onderin.

Dit geeft echter de getoond foutmelding. Raar probleem, ik kom er met google niet uit.

Iemand een oplossing? Zowel Tag&Rename als Magic File Renamer laten zien dat de tags goed zijn geschreven, Windows weigert bij 2 dat goed te weergeven. Opvallend is dat deze ook bij Tag&Rename al een kleurtje hebben?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Misschien kan je Tag Scanner proberen.
http://www.xdlab.ru/en/

Ik heb hiermee nog nooit problemen gehad

• significant
Bedankt voor je reactie, maar het mooie is dat dit programma ook correct de tag weergeeft. (dus Ann Lee als artiest). Windows blijft dit weigeren, ik denk dat het probleem dus ergens anders ligt...

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:26
Doe de libary eens opnieuw inladen, dus alle nummers eruit en dan opnieuw laten adden. Als ik Tags na der hand weizig in windows laat WMP ze ook niet bijgewerkt zien.

Wel apart dat de tag door alles gelezen word behalve windows, rechtermuisknop unblock file ofzo?? kan dat?

• significant
LeVortex

Dat is niet het probleem, als ik tags wijzig van andere liedjes update media player het van zelf.

Je slaat de spijker wel op zijn kop met je laatste opmerking. Ga even kijken naar de unblock file achtig iets.

[edit]
Dat is helaas niet aanwezig. Erg vreemd allemaal, overige suggesties?

[ Voor 15% gewijzigd door significant op 19-06-2010 19:20 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28
De bestandsnaam is paars in Tag&Rename. Dat betekent vast iets...?

[ Voor 11% gewijzigd door Xander op 19-06-2010 20:31 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:13
Je screenshot doet het niet meer...

Zeker dat je in Tag&Rename zowel de ID3v1 als ID3v2 laat schrijven? Ik weet niet welke Windows uitleest, maar je weet maar nooit...

• significant
Fire69 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 20:31:
Je screenshot doet het niet meer...

Zeker dat je in Tag&Rename zowel de ID3v1 als ID3v2 laat schrijven? Ik weet niet welke Windows uitleest, maar je weet maar nooit...
Met een ander programma heb ik gevalideerd dat zowel v1 als v2 zijn geschreven. Welke windows gebruikt is mij een raadsel.
Xander schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 20:26:
De bestandsnaam is paars in Tag&Rename. Dat betekent vast iets...?
Dat betekent inderdaad vast iets, maar ik kom vind nergens wat het betekent en hoe op te lossen.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 10:27

Croga

The Unreasonable Man

significant schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 17:28:
Opvallend is dat deze ook bij Tag&Rename al een kleurtje hebben?
Dat betekend dat er "iets" mis is met het MP3 bestand. Standaard wordt het gebruikt om aan te geven dat de bitrate lager is dan een bepaalde threshold. In dit geval ziet het er naar uit dat het bestand op 1 of andere manier corrupt is. Probeer het eens opnieuw te rippen.....

• significant
@Croga, kleurtjes heb ik betekenis van gevonden. Deze kleur betreft een te lage bitrate. MP3Tag leest deze ook uit als 96 terwijl windows weer 320kb/s meent.

Het is maar een raar verhaal als je mij vraagt.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

Zerora

Ik Henk 'm!

Wat doet een andere Media Player ermee, bijv. Winamp? Gaat het dan wel goed?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• significant
Het woord corrupt van Croga heeft me aan het denken gezet.

Via dit programma heb ik mijn MP3's nagekeken.

Inderdaad bleken deze niet correct. Het programma heeft ze gefixt en daarmee is het probleem opgelost.

• AintNotMe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-05-2024
Misschien is de ID3 tag corrupt. Als bijvoorbeeld een tag er twee keer in voorkomt.

Ik gebruik zelf freeware programma 'Mp3 Tag Tools' (http://sourceforge.net/projects/massid3lib/)
Hierin zit functie 'remove tags' waarmee hij gewoon alle tags delete, hierna de tags opnieuw aanmaken (filename wel eerst goed zetten zodat belangrijkste tag info hieruit weer kan worden teruggehaald)

Hiermee heb ik tot nu toe bij mij altijd alle onbegrijpelijke fouten kunnen oplossen

• AintNotMe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-05-2024
Was iets te traag met tikken, MP3Val om de tags te repareren is overigens makkelijker dan mijn oplossing ja.

• significant
AintNotMe schreef op zondag 20 juni 2010 @ 10:03:
Misschien is de ID3 tag corrupt. Als bijvoorbeeld een tag er twee keer in voorkomt.

Ik gebruik zelf freeware programma 'Mp3 Tag Tools' (http://sourceforge.net/projects/massid3lib/)
Hierin zit functie 'remove tags' waarmee hij gewoon alle tags delete, hierna de tags opnieuw aanmaken (filename wel eerst goed zetten zodat belangrijkste tag info hieruit weer kan worden teruggehaald)
Het leegmaken van tags kan ik ook met File Renamer. Dit bood geen soelaas, het moest echt met MP3val gebeuren.

Eigenlijk best jammer dat er niet 1 master tool is waar je alles mee kunt doen :) Deze uitspraak is gebaseerd op het werken met veel varianten, mijn persoonlijke combo: MP3Tag&Rename, Magic File Renamer en nu erbij mp3val.
Pagina: 1