Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Virtualbox] Netwerk instellen (internet en lokaal)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• s.stok
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 29-04 13:58

s.stok

Webdeveloper since 2003

Topicstarter
Ik werk al enige tijd met Virtualbox, waar ik erg tevreden over ben.
Alleen is het instellen en werkend krijgen van het netwerk veelal een ramp.

Tot verkort maakte ik gebruik van één virtueel systeem welke stond ingesteld als bridged naar mijn netwerkkaart, via dit had ik verbinding naar buiten en lokaal.
Echter wilde ik meerdere virtuele systemen gaan gebruiken, dus had ik deze ook als bridged ingesteld (naar mijn netwerk kaart).

En dit laatste ging ging dus fout, Virtualbox ondersteund namelijk niet om meer dan één bridge aan te maken per interface :(

Dus ben ik met van alles bezig geweest... NAT, TAP Drivers, noem maar op.
En niets werkte!

Om toch één systeem te kunnen gebruiken, heb ik de bridged ingesteld.
En dat werkt, alleen kan ik geen verbinding naar buiten maken (tenzij ik de firewall op de host uitzet) en ik moet de interface handmatig actief maken in het gastsysteem.

Het vreemde is dat dit altijd heeft gewerkt met de firewall actief, ESET gaf zelf al aan dat er een nieuw netwerk was gevonden (wat ik heb toegestaan).

Wat ik wil bereiken is dat ik drie (of met de tijd meer) gastsystemen een eigen IP-adres kan geven en dat die ook verbinding kunnen maken het internet.

De gast systemen zijn allemaal Ubuntu Lucid Lynx (Server).
Het host systeem is: Windows Vista 32bit SP2, ik heb ESET Smart Security (laatste versie)
En de laatste versie van Virtualbox.

Ik heb al van alles geprobeerd, op internet gezocht en voornamelijk oude handleiding tegen gekomen of dingen die alleen op Linux kunnen.

Ik heb min of meer dit geprobeerd op Windows (wat voor geen meter lukte).
http://savvyadmin.com/vir...face-networking-with-nat/

En ik heb dit al geprobeerd.

http://milksnot.com/jooml...ualbox-adding-tap-devices

Edit: Ik heb als de firewall aanstaat heb ik wel verbinding, alleen werd de ICMP responce geblokkeerd.
Edit2: Netwerk werd niet vanzelf actief omdat ik auto was vergeten :F

Nu alleen nog meerdere systemen via het internet en lokaal laten werken dan is het helemaal mooi.

s.stok wijzigde deze reactie 19-06-2010 17:52 (6%)

"fouten verifieer je niet met een "; DROP DATABASE" commando. " Arnoud Engelfriet (Security.nl)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hang je verschillende vms aan het internal netwerk, dat kan dan via de NIC van je pc an je fysieke netwerk. de rest laat je regelen door je adsl router. IP adressen kies je in de range van je fysiek netwerk.

You don't need eyes to see, you need vision

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Koffie

Moderator Internet & Netwerken

Brouwt bier

Move PNS > NT

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Microsoft

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True