Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afgelopen week een nieuwe pc in onderdelen ontvangen en in elkaar gezet. De stock cooler maakte een flink kabaal dus toch maar een CPU cooler gekocht. Vanwege weinig ruimte in de kast de Big Shuriken gekocht.

Vandaag ontvangen en in de PC gezet inclusief wat koelpasta. Stil is het ding zeker, maar koelen deed hij niet. De CPU temp bleef in de bios op 75ºC hangen, terwijl de stock cooler de CPU op 45ºC hield. Toch maar even de oude koeler terugzetten om de temperatuur te controleren, maar inderdaad de 45ºC.

In Windows zelf krijg ik continu BSOD's met de Big Shuriken, terwijl ik dit nu met de stock cooler zit te typen. Ik heb de gebruiksaanwijzing van de Big Shuriken gevolgd en de cooler zit goed vast op het moederbord.

Aangezien ik na even zoeken grotendeels positieve reacties op de Big Shuriken krijg, vraag ik me af wat er aan de hand kan zijn. Hopelijk kunnen jullie mij daar bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorda
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 08:55
Gewoonlijke zaken nagekeken?
- thermische pasta
- fan draait goed
- cooler is goed gemonteerd en heeft volledig contact met de base (kijk eens na op een heel vlak tafelblad ofzo of je base wel plat is)

[ Voor 20% gewijzigd door vorda op 19-06-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
die shuriken is gewoon een waardeloze koeler, je kunt beter op zoek gaan naar iets anders..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
vorda schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 16:15:
Gewoonlijke zaken nagekeken?
- thermische pasta
- fan draait goed
- cooler is goed gemonteerd en heeft volledig contact met de base (kijk eens na op een heel vlak tafelblad ofzo of je base wel plat is)
- Thermische pasta is er tussen gedaan
- fan draait op ongeveer 2200 toeren (afgelezen in bios)
- de base is plat en de koeler zit stevig op het moederbord vast
nedernakker schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 16:45:
die shuriken is gewoon een waardeloze koeler, je kunt beter op zoek gaan naar iets anders..
Vreemd dat niemand dat eerder (vindbaar) op het inet heeft gezet.

Maar welke koeler adviseer je me dan als ik ongeveer 9 cm ruimte heb tussen CPU en voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Is je koelblok warm/heet, indien je geen warmte voelt dan zit hij niet goed op de cpu. Zelf denk ik dat je het niet gemonteerd hebt, want de temperatuur verschik is wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Er bleek aan de ene kant een veertje te missen. Het onderdeel was uit elkaar gevallen blijkbaar tijdens vervoer/inpakken ofzo. Nu houdt de koeler het geheel op dezelfde temp als de stock koeler, maar dan een stuk stiller :)

Dank voor het advies. En het topic mag gesloten worden :)

[ Voor 12% gewijzigd door Jelte op 19-06-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

De shuriken presteerd zeker beter als de stock cooler (niet super veel beter.. maar wel beter) want ik heb pasgeleden geholpen bij iemand om een zwaardere HTPC (Staat bij de TV, maar word ook als spelcomputer gebruikt. vandaar) met een 955BE en een Big Shuriken. De temp daar is in idle gemiddeld 37c (VS 41c met stock) en in load 57c (VS 62c met stock cooler). Dus ik denk dat er iets niet goed is bij jouw.

Te laat... 8)7

Edit: Veel te laat (had deze reply openstaan in een tabblad :P en pas na 5 mins geplaatst :+ )

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 19-06-2010 19:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1