Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-05 18:18

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Ik heb als moederbord een XFX nForce 780i. Nu wil ik daar geheugen voor gaan kopen. Ik heb even gezocht en kwam op het volgende uit: OCZ DDR2 PC2-6400 / 800MHz / NVIDIA® SLI™-Ready Edition / 4GB (2x2048) Kit.
Nu zie ik alleen dat die dingen op 2.1 volt lopen. Dit kan ik in de bios aanpassen, dus lijkt me geen probleem. Maar voor alle zekerheid vraag ik het hier toch maar even: werkt dit geheugen in combinatie met mijn moederbord? Ik wil er dan 2 setjes van kopen, dus in totaal 8 gig. En ik vind het te veel geld om op de gok te kopen...

Ik lees nu ook op de site waar ik het dan zou gaan kopen: Only motherboards equipped with the custom-designed BIOS, such as those designed for NVIDIA nForce SLI MCPs, can detect the optimized SPD profiles and ensure the memory functions under the best possible conditions. Ik heb een nForce chipset, dus dat zou geen problemen op moeten leveren. Op het moment heb ik nog maar 1 videokaart, maar dat worden er ook 2 in SLI.

[ Voor 37% gewijzigd door boazkl0p op 19-06-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Check de QVL-lijst voor het moederbord.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 16:22:
Check de QVL-lijst voor het moederbord.
En waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:39
Op de site van de fabrikant van je moederbord

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

SLI-ready is marketingpraat, in geen enkel opzicht verschillen deze reepjes van het goedkoopste setje KVR

neem gewoon het goedkoopste setje wat in je QLV staat. Zit je altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kom op, waar denk je dat je dat kunt vinden? Webiste van de fabrikant lijkt me een mooi startpunt, maar doe eens gek en gebruik een zoekmachine.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 17:16:
[...]

Kom op, waar denk je dat je dat kunt vinden? Webiste van de fabrikant lijkt me een mooi startpunt, maar doe eens gek en gebruik een zoekmachine.
Op xfxforce.com kan ik het allemaal niet vinden :S En google leverde me ook niks op. Klinkt misschien wat raar, maar dit is ook de eerste keer dat ik controleer of het geheugen wel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:39
Om eerlijk te zijn: ik kan de QVL ook niet vinden op de site van XFX.
Vandaar mijn voorliefde voor Asus of Gigabyte, die hebben dat soort dingen gewoonlijk wel..

Maar SLI geheugen is eigenlijk niet meer dan extra EEP profielen die geactiveerd worden, in plaats van de normale SPD profielen. Je kan dit ook gewoon handmatig toepassen in de BIOS.
Op deze site staat dat die EEP met de OCZ2N800SR4GK alleen in 2x2GB configuratie ondersteund wordt.
Dus met 4x2GB kan je beter wat goedkoper geheugen nemen. (bijvoorbeeld pricewatch: OCZ Value OCZ2V8004GK, hoewel het niet veel scheelt)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:04

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit topic gaat op slot, omdat het antwoord met inlezen in de materie eenvoudig zelf op te zoeken is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.