Toon posts:

Rom flash Asus x800 XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een X800 XT van asus gekocht. Dit is het model voor de pc. Ik wil deze graag gebruiken in mijn mac (Powermac G5). Daarvoor moet de rom van de kaart geflashed worden met een voor PPC mac geschikte rom.

Alle info die ik kon vinden staat op http://themacelite.wikidot.com/ daar heb ik ook de rom vandaan.
Nu is het flashen geen probleem, dat verloopt naar wens. Echter het wijzigen van het device ID wil maar niet lukken.

Wat ik heb gedaan is:

Uitgezocht wat de device ID van de asus kaart is. Deze is 4a50. Ik heb een hexeditor gedwonload en volgens de info van macelite regels 3 en 8 aan gepast. Daar stond het did van de eerste vgakaart gebruikt door de maken van de rom. Het aanpassen lijkt te zijn gelukt. Als ik de rom opnieuw open in de hexeditor staan daar netjes mijn wijzigingen.

Het probleem is echter dat als ik de kaart flash met deze rom het did toch niet verandert in dat wat ik heb aangepast.

Ik heb gezocht op het strangedog forum en kwam daar iemand met hetzelfde probleem tegen, echter is dat forum zo goed als dood. Daarnaast nog op macrumors gezocht. Ik kan helaas het antwoord niet vinden. Heeft iemand van jullie nog ideeën?

Verwijderd

Topicstarter
Even een schop geven. Ik ben nog niet veel verder gekomen.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Huh?

Zodra je het device ID van in de ROM wijzigt, behoort het device ID niet te wijzigen; zou 0x4a50 moeten blijven, anders zou je de rom niet hoeven aanpassen; ik ga er even van uit dat je 48 4A gewijzigd hebt in 50 4A in die regels.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wijzig niet het ID van de rom, maar het Device ID van het apparaat in de rom. De orginele rom is van een XFX X800 XT, met Did, 484a. Mijn Asus kaart heeft een Did van 4a50. Ik vervang dus 484a door 4a50, dat zou dus in de bios na het flashen zichtbaar moeten worden, maar hij blijft op 484a staan.

even voor de duidelijkheid, de MAC start wel op met de kaart, maar geeft geen beeld via de VGA output. DVI werkt zowieso niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 12:48 ]