• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-02 19:02
Hey allemaal,

ik ben bezig met het bouwen van een HTPC setje, ik weet de preciese specs niet maar ik zal het even kort en bondig neerzetten wat ik heb:
  • s775 mATX bordje
  • 2gb RAM
  • 250GB HDD
  • 3.4GHz P4
  • CD drive
  • HD4350
op een 37" full HD TV

Nou is dit ff allemaal basis en hoeft hier niet veel op in te gaan,

De volgende onderdelen moeten nog gedaan worden:
  • HTPC kastje (liefst zwart) die ik in mijn tvmeubel kan zetten.
  • De TV heeft een audio-in voor HTPC's, dus geen aparte speakers nodig.
  • Nieuwe cpu koeler (zit nu een flinke tijdelijke cooler in, deze zal dus verstoffen of wat dan ook, of handig voor een andere keer.)
  • Nieuwe PSU, huidige maakt veel kabaal, plus komt uit een oude pc dus niet veel vertrouwen...
  • wlan-N erin zetten (pci of usb)
Nou zijn mijn plannen simpel, ik wil via VLC (of een andere mediaplayer) dus 1080p en 720 MKVtjes kunnen draaien. Deze kunnen (hoeven niet) gestreamed worden van mijn werk/gamepc, maar zal via de htpc ook van een uitermate legale website gedownload kunnen worden O-)

Nou zijn mijn vragen aan jullie:
  • Wat is een goede kast? er moet mATX in passen, ik heb ook een LP-bracket voor mijn gpu dus er mag ook een LP kast zijn. Display en volumeknop e.d. is niet nodig, afstandsbediening ook niet, daarvoor gebruik ik gewoon een logitech bluetooth keyboard voor.
  • de CPU is een P4 550 geclockt op 3,4GHz (std.)800MHz FSB en 1MB L2-cache, zal ik deze upgraden naar een nieuwe? de cpu is nog goed, maar weet niet of hij full hd aan kan.
  • De PSU moet ook vervangen worden, ik draai nu een 350w chinees merkje uit een oude pc, en wil deze vervangen voor een goede stille, 350w is dus het minimum en 550 is alweer veels te veel, zijn er goede stille betrouwbare PSU's voor een schappelijk prijsje waar men ervaring mee heeft?
  • En als laatste, wat is een goede kleine/platte CPU koeler? Ik heb nu een flinke, dus die moet sowieso weg, liefst natuurlijk ook stil.
Eisen:
Airflow moet in orde zijn, maar hoeft niet super te zijn, ik ga niet overklokken.
Stil, muisstil hoeft niet, maar ik zou wel graag aan kunnen laten staan tijdens het slapen (htpc zit in dezelfde kamer als bed)

Advies, tips en meningen hoor ik heel graag, en als iemand reserveonderdelen heeft kan die natuurlijk altijd een DM sturen :9 ben geen leek in computerbouwen, maar wel in subtiel en stilbouwen, dus elke tip is een goede tip! :D

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium Dual-Core E5200€ 62,50€ 62,50
1Sweex WL312 Wireless-N PCI Adapter€ 19,15€ 19,15
1Nox Media€ 42,84€ 42,84
1Scythe Samurai ZZ€ 18,87€ 18,87
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 34,75€ 34,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 178,11

dit is mijn huidige plan van aanpak, ik twijfel over de CPU koeler, misschien is die te hoog, maar daarvoor dus mening vragen... Graag hoor ik advies/kritiek over kwaliteit van dingen, aangezien in deze items gekozen heb op budget en dus niet op kwaliteit. Meerprijs voor kwaliteit is er natuurlijk altijd! :)

Crazy Al

[ Voor 35% gewijzigd door Crazy-Al op 19-06-2010 12:50 ]