Toon posts:

Pingen lukt niet, ander heeft firewall?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik probeer een vriend van mij te pingen (in groningen) maar dat lukt niet, terwijl zijn computer wel aan staat... Hij heeft er geen verstand van dus ik kan niet op afstand de controle over de computer nemen omdat ie in de hardware moet kijken (waarschijnlijk firewall van de router / modem)

mijn vraag is, wanneer ontvang je geen respons van iemand die wel zijn computer aan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:06
Kan gewon igmp op de router uit hebben staan.
Maar als hij wel internet heeft neem je toch gewoon zijn pc over met teamviewer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:47
Als jouw vriend achter een NAT router zit (wat tegenwoordig vaak zo is), wordt het sowieso lastig om vie remote desktop verbinding te krijgen, zonder de juiste poort te forwarden.

Wellicht kan je met team viewer hem helpen, zie ook hier: http://www.teamviewer.com/index.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Even voor de duidelijkheid: je wil pingen over het internet, toch? Welke router gebruikt hij? Zelfde ISP of niet? Wordt pingen langs WAN-zijde wel geaccepteerd? Draait hij iets van firewalls buiten de standaard Windows-firewall? Ik neem aan dat hij gewoon Windows draait?

Beetje moeilijk om op deze vraag antwoord te geven, als je ziet langs waar een ping overal moet passeren en wetende dat hij overal geblokkeerd kan worden.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties

idd moeilijk om te bepalen waar het word tegen gehouden...

we zijn al een end... hij heeft een motorola model 5100E van ziggo.. Volgens mij geen firewall in zijn modem / router (heeft alleen motorola dus)

zou een softwarematige firewall / virusscanner de boel zo kunnen tegen houden dat je ook geen ping respons krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Natuurlijk. De ingebouwde firewall van OS X heeft zo bijvoorbeeld al een "Stealth mode" waarbij niet gereageerd wordt op pings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:47
Wat is nou eigenlijk precies het probleem? Dat pingen niet lukt, lijkt mij geen probleem. Is er geen achterliggend probleem waardoor je met pings aan de gang bent gegaan? Of wil je gewoon zien wanneer iemand zijn computer aan staat? :+

[ Voor 194% gewijzigd door Racemol op 19-06-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Racemol schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 21:15:
Wat is nou eigenlijk precies het probleem? Dat pingen niet lukt, lijkt mij geen probleem. Is er geen achterliggend probleem waardoor je met pings aan de gang bent gegaan? Of wil je gewoon zien wanneer iemand zijn computer aan staat? :+
Hij heeft er geen verstand van dus ik kan niet op afstand de controle over de computer nemen..
Lijkt me dat hij dus iets TeamViewer achtig wil, maar het niet lukt en hij is gaan pingen wat ook niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als het over het internet gaat maakt het al sowieso niet uit of je computer nou aan of uit staat; zolang de router maar aanstaat geeft hij een ping terug.

Degene die terugpingt is namelijk de router en niet de computer(s) die erachter zit(ten).

Wat het probleem is is wss dat ICMP block aanstaat voor WAN in de router.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1