HMC checken van mac adressen via de command line

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:59
In verband met bekabeling verificatie moet ik de MAC adressen achterhalen van de netwerkkaarten van de Hardware Management Console (HMC) welke wij gebruiken voor het beheer van enkele Power systemen. Op het internet (en in de redbooks van IBM) kom ik telkens het commando "lshmc -n" tegen, maar in deze output kan ik niet de mac adressen halen (wel IP adressen, netmasks etc.). Weet iemand welke andere commando(s) wel de mac adressen laat zien?

De HMC versie is 7.7 (sp 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
als je het ipadres weet, dan kun je het mac adres toch gewoon uit de arp table plukken?

ping $ip
arp -n | grep $ip

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Kees schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 11:26:
als je het ipadres weet, dan kun je het mac adres toch gewoon uit de arp table plukken?

ping $ip
arp -n | grep $ip
op voorwaarde dat je op hetzelfde fysische subnet zit.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arp gaat niet werken omdat gebruiker waarmee TS inlogt(hmcuser als ik mij niet vergis) een restricted shell heft met eigen set commando's(lekker handig :') )

@TS Als het goed is moet je gewoon de webinterface kunnen benaderen en vandaar uit bij "Change Network Settings" het MAC adres achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:59
ik heb het commando nog niet geprobeerd, maar ik vrees ook dat arp niet is toegestaan. Grafisch is het inderdaad wel te achterhalen, maar ik had nog geen manier om remote grafisch in te loggen (firefox geinstalleerd maar vergeten om een vinkje aan te zetten). Ondertussen heeft iemand het grafisch benaderd, maar ik vraag me nog steeds af hoe het via de command line kan. Naar mijn mening moet het gewoon kunnen :P

Helaas heb je bij de HMC niet zo'n command als bij de VIOS (oem_setup_env) om een gewone shell te krijgen.

edit 2: arp is helaas niet bekend binnen de HMC :(

[ Voor 15% gewijzigd door Aragnut op 21-06-2010 10:37 . Reden: extra vergelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard unix commands zijn nooit beschikbaar geweest via de CLI van een HMC ;)
IBM heeft zoveel mogelijk alles via de webinterface ingebouwd. Dus als dat eenmaal werkt dan is het beheren van een HMC een makkie.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 07:06 ]

Pagina: 1