[Vodafone] Datadiensten opnieuw down?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.616 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:09
Sinds vanochtend weer geen 3g verbinding te maken in Hoorn, Noord-Holland.
Ik werd wakker zonder bereik(ook geen GSM) maar na een herstart van mijn telefoon was dat opgelost. Echter nog steeds geen mobiel internet!

Telefoon: HTC Hero
Provider: Vodafone, Sim-Only + onbeperkt internet blox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat had Vodafone je te melden toen je ze belde?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
pven schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 10:59:
Wat had Vodafone je te melden toen je ze belde?
'Voor vragen over mobiel internet blabla kijk op vodafone.nl/xxxxx, bedankt voor het bellen, de verbinding wordt nu verbroken.'

Twitter zegt wel af en toe:
MEDEDELING: VODAFONE LIGT ER UIT IN NOORDHOLLAND EN ZUIDHOLLAND
http://twitter.com/p2kzaanstreek/status/16533393092

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heb op me 1e vodafone abo geen bereik (geen data en geen telefoon) en op me 2e vodafone abo wel bereik (maar daar geen data diensten op).

// Vlakbij Hoorn trouwens :)

[ Voor 20% gewijzigd door DutchTSE op 19-06-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Oh wauw, NU weer bereik. De schade lijkt mee te vallen, sorry voor het onnodige geblaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stijnos1991 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 11:13:
Oh wauw, NU weer bereik. De schade lijkt mee te vallen, sorry voor het onnodige geblaat.
Juich maar niet te vroeg, ik heb ook af en toe heel even bereik en dan weer heel lang niet :+

Edit: daar heb je het al :/

[ Voor 4% gewijzigd door DutchTSE op 19-06-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
stijnos1991 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 11:05:
[...]

'Voor vragen over mobiel internet blabla kijk op vodafone.nl/xxxxx, bedankt voor het bellen, de verbinding wordt nu verbroken.'

Twitter zegt wel af en toe:
MEDEDELING: VODAFONE LIGT ER UIT IN NOORDHOLLAND EN ZUIDHOLLAND
http://twitter.com/p2kzaanstreek/status/16533393092
Vermeld dit in het vervolg aub in je topicstart. Je hebt deze informatie blijkbaar binnen 10 minuten boven water gekregen, dat had er dus bij gekund. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 13:23
Gisteravond rond half 11 ook een aantal problemen gehad met de datadiensten van Vodafone,
Ook nu lijkt het niet te werken, de pagina's blijven WIT.

Helemaal wit en doet verder helemaal niks.
Mijn Vodafone lijkt ook niet helemaal te werken nogstees,

Kosten binnen tegoed is tot eergisteren bijgewerkt.

Buiten maandelijks tegoed: onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Tot daarnet was er hier (nh) ook storing, maar ik kon wel internetten. Precies andersom dan tijdens de vorige storingen :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Utrecht (stad) zijn de datadiensten ook niet je van het. Het duurt erg lang om verbinding te maken (tussen 10:00 - 11:30 gemerkt (en nu weer op wifi)), als het al lukt. Volgens Vodafone klantenservice kan/lijkt dit te maken te hebben met de storing in Noord-Holland en Zuid-Holland.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10 00:14
Ik heb ook geen data hier in utrecht.
Goedemiddag, meneer

Verbetering van datanetwerk leidt tot extra werkzaamheden

We investeren op dit moment fors in de verdere verbetering van ons datanetwerk. Dankzij deze investeringen merk je op korte termijn een aanzienlijke verbetering als je datadiensten gebruikt.

We doen er alles aan om de werkzaamheden soepel te laten verlopen. Dit is echter een ingrijpende en complexe operatie die in enkele gevallen kan leiden tot een tijdelijk verminderde dekking. We plannen de werkzaamheden zoveel mogelijk tijdens minder drukke uren van de dag, zodat je er weinig last van hebt.

Je vindt een overzicht van de geplande onderhoudswerkzaamheden voor de komende twee weken bij Klantenservice.

[ Voor 90% gewijzigd door blup op 19-06-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Ik heb soms wel data (dan weer wel dan weer niet), maar kan telefonisch maar moelijk verbinding krijgen, dit is in Nieuwegein en IJsselstein.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:02

Puf

Ook hier (Utrecht Centrum-West) blijven de pagina's wit in de native telefoonbrowser, met en zonder Vodafone proxy ingeschakeld. Opera Mini geeft na heel lang nadenken ook een connection failure. Heb vanmorgen een nieuwe sim opgehaald bij de Vodafone store, die me door de klantenservice was aangeboden om connectieproblemen a.g.v. ondercapaciteit in mijn wijk (vlakbij het CS) te verhelpen. Eerst dacht ik dat het daar misschien aan lag. Even de PC aanzetten en op Tweakers kijken is voortaan het eerste wat ik doe, heb al teveel tijd verspild aan het blijven proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Hier in Uithoorn gisteren ook storing. s'Middags kwam GSM en GPRS weer op maar geen 3G meer. Hierop heb ik s'middags met de klantenservice gebeld. 3G zou automatisch weer opkomen later in de middag. Nou het is nu zondag en wat ik ook doe; reboot toestel, opnieuw aanmelden etc. maar geen 3G meer. Ook in de buurt buiten geen 3G meer, zelfs niet met een ander toestel dus blijkbaar ligt er nog wel wat uit in onze buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Helaas was het maar een gewoon onderhoud. Inmiddels doet sinds vanmiddag 3G het weer alleen dramatische snelheden ondanks een vol ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:09
Ik heb ook al ruim 24u last van een slechte dataverbinding. Soms gaat het een tijd goed maar vaak zijn er korte onderbrekingen. Ik merk ook als ik aan het internetten ben dat m'n tel constant aan het switchen is tussen umts/hsdpa terwijl normaal gesproken hsdpa langer actief blijft. Regio Utrecht.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:02

Puf

Ook hier nog steeds een brakke verbinding (Utrecht stad). De tweede dag nu al. Ook hier geen onderhoud aangekondigd.

Goedemiddag, meneer Puf
Verbetering van datanetwerk leidt tot extra werkzaamheden
We investeren op dit moment fors in de verdere verbetering van ons datanetwerk. Dankzij deze investeringen merk je op korte termijn een aanzienlijke verbetering als je datadiensten gebruikt.
We doen er alles aan om de werkzaamheden soepel te laten verlopen. Dit is echter een ingrijpende en complexe operatie die in enkele gevallen kan leiden tot een tijdelijk verminderde dekking. We plannen de werkzaamheden zoveel mogelijk tijdens minder drukke uren van de dag, zodat je er weinig last van hebt.

Misschien is bovenstaande Vodafone's manier om te zeggen dat hun netwerk overbelast is, maar dat eraan gewerkt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier in Nieuwegein een zeer slechte 3G verbinding (18, 19 en jawel, 20 juni 2010 - 15:155u). Niks te vinden over onderhoud op de Vodafone site. Al 3 dagen een K#T verbinding.

Ik word er erg moe van.

Ik betaal 10 euro per maand voor deze ongein en als je kijkt hoeveel storingen er al geweest zijn het afgelopen half jaar. Ik wil gewoon dat ze doen wat ze zeggen en waarvoor ik betaal.

Heel simpel eigenlijk toch? En als het NIET lukt, geef dan tenminste aan dat het niet lukt, en communiceer dat duidelijk op je site. Dus: vul je postcode in en dan zie je meteen of je wel of niet in het storingsgebied valt.

Dus niet een of andere vage tabel met plaatsen waar ik op een of andere manier nooit tussen sta.

pfff.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
Het klinkt misschien vreemd maar krijg net een e-mail van Vodafone.

Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u geen verbinding kunt opzetten met internet.
Het door u gemelde probleem heeft inderdaad te maken met een werkzaamheden .
Onze excuses voor het ongemak..
De reden dat u niet juist bent geïnformeerd kan ik helaas niet achterhalen.
De informatie over de werkzaamheden kunt u terug vinden op onze site via

https://my.vodafone.nl/Pr...399C5BBDF2BC&rememberme=1

Met Vriendelijke Groet,
<VF Medewerker>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 00:57
Kan het kloppen dat er werkzaamheden/storingen zijn bij Vodafone?
Want ik heb nu namelijk al een kwartier vrijwel geen bereik meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 13-10 15:52
Brad schreef op maandag 21 juni 2010 @ 01:03:
Kan het kloppen dat er werkzaamheden/storingen zijn bij Vodafone?
Want ik heb nu namelijk al een kwartier vrijwel geen bereik meer...
timgoud in "[Vodafone] Datadiensten opnieuw down?"

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik maar denken dat ze genoeg van mij hadden en daarom expres mijn verbinding eraf hadden gegooid :P
Bij mij ligt hij er dus ook een tijdje uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: Nieuwegein vanaf vrijdag tot nu maandagochtend 3G problemen. 2G werkt inderdaad wel, de 3G verbinding werkt soms wel meestal niet. Bellen lijkt goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 16:20

hellbringer

Weeeeeeee!

Er zijn 2 dingen aan de hand, dit zijn de mailtjes die wij hebben gehad van Vodafone (als grote zakelijke klant)
Van: Vodafone Corporate Support Storingen
Verzonden: zaterdag 19 juni 2010 12:42
Onderwerp: Ivm storing mogelijk problemen met telefoon- en/of dataverkeer in regio Amsterdam/Haarlem/Alkmaar - Ref. xxx1. Kijk op MVZ voor meer informatie.

Geachte klant,

In verband met een netwerkstoring kunt u mogelijk problemen ondervinden met telefoon- en/of dataverkeer in de regio Amsterdam/Haarlem/Alkmaar.

Vodafone betreurt het ongemak en stelt alles in het werk om de tijdsduur en de hinder zo veel mogelijk te beperken.

Onze referentie is xxx1.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Technical Support
Verzonden: zaterdag 19 juni 2010 13:55
Onderwerp: Incident xxx1 is verholpen.

Geachte klant,

De door ons gemelde verstoring met referentie xxx1 is verholpen.

Een circuit bord in een van onze verkeersknooppunten bleek uitgevallen waardoor dit probleem ontstond. Na herroutering van het verkeer en een herstart van het knooppunt zou Telefoon- en Dataverkeer in de voorheen getroffen gebieden weer normaal moeten functioneren.

Mocht u onverhoopt toch nog hinder ondervinden na deze laatste melding, dan verzoeken wij u vriendelijk contact met ons op te nemen via het onderstaande telefoonnummer.

Met vriendelijke groet,
Verzonden: zondag 20 juni 2010 14:19
Onderwerp: Ivm storing mogelijk problemen met bellen of een data sessie op te zetten - Ref. xxx2. Kijk op MVZ voor meer informatie.

Geachte klant,

In verband met een storing kunt u mogelijk problemen ondervinden met bellen of een data sessie op te zetten

Vodafone betreurt het ongemak en stelt alles in het werk om de tijdsduur en de hinder zo veel mogelijk te beperken.

Onze referentie is xxx2.

Met vriendelijke groet,
(Ik weet niet in hoeverre ik dit soort informatie mag plaatsen, vandaar dat ik de gegevens geanonimiseerd heb)
Van melding xxx2 is dus nog geen afmelding geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
Del

[ Voor 99% gewijzigd door Spookie op 21-06-2010 07:39 . Reden: Dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 00:57
Dat eerste zal het dan wel zijn, aangezien ik naast Haarlem woon...
Inmiddels werkt het allemaal gelukkig weer (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 01:03
Hier in Groningen is de verbindinding momenteel dramatisch, m'n gesprekken vallen steeds weg. Zou dat iets te maken hebben met nieuws: Vodafone verhoogt snelheid datanetwerk in Randstad - update? Toch raar, we zitten hier niet echt in de buurt van de randstad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:53
Hoop dat het dan maar daar mee te maken heeft. Momenteel is internet echt meeegaaaaaa traag in Sliedrecht (Dordrecht).. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:12

netblade

Sunrise

Hebben hier mensen ervaring met trage/niet werkende pushmail for exchange bij nokia's met vodafone? T-Mobile geeft totaal geen problemen maar zakelijk vodafone werkt niet met pushmail lijkt wel. Heeft het overigens wel gedaan. Van de KS bleek het te liggen aan dat we tussen 2 masten (op zo'n 3 km afstand) zitten en het toestel niet goed overschakelt van de ene mast naar de andere. Iemand hier ervaring mee?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De storing lijkt inmiddels wel voorbij, wat rest zijn individuele problemen. Die mogen dan ook in individuele topics, dus dit topic gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.