Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van dit netbookje (WinXP SP3, up-to-date) waar o.a. een Broadcom 802.11b/g WLAN adapter inzit. Nu heb ik al sinds het begin het gevoel dat de snelheid van mijn wireless verbinding gecapped is op +- 800 kiloBIT per seconde...niet heel snel dus (zowel http, ftp en streaming media lokaal in het netwerk). Bedraad haal ik wel gewoon de volle snelheid (+- 2 MB/s). Mijn andere laptop (Dell XPS M1530) haalt ook gewoon nette snelheden op hetzelfde netwerk. Ergo, het probleem zit hem in de instelling/drivers/hardware van de netbook.

Al gedaan:
* Laatste drivers gedownload van de HP-support site
* De (oh zo irritante) vooringestalleerde Norton-meuk gedeinstalleerd met de Norton Removal Tool
* Getest met zowel windows firewall aan als uit
* Zoveel mogelijk powersaving opties uitgezet
* Verschillende kanalen gebruikt (zou niet zoveel effect mogen hebben, zitten niet veel andere netwerken in de buurt + andere laptop heeft geen problemen)
* Externe Sitecom-WL-nogwat stick geïnstalleerd, broadcom disabled maar nog steeds dezelfde snelheid

Nu kan ik wel zelf een complete clean install doen, maar ik hoopte eigenlijk dat dit voorkomen kan worden. Is er een setting die ik over het hoofd zie? Op google kom ik wel redelijk wat vergelijkbare vragen tegen, maar nagenoeg altijd zonder antwoord.

Alle tips zijn welkom!

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 21:28
Wat zijn de resultaten als je met een live CD (of voor je netbook word dat waarschijnlijk een live USB) linux distro gaat kijken? Dan weten we meteen dat het niet iets binnen windows is wat niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Helaas geen beschikking over een fatsoenlijke usb stick of een image dus daar moet ik even mee wachten tot na het weekend. Wel kunnen testen met een andere wifi verbinding en daar kan ik wel de volle snelheid gebruiken.Lijkt toch om incompatibilieit tussen router en wlan te gaan.. (Sitecom WL-350 ..geloof ik). Na het weekend maar verder wat aanklooien ;)

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Staat het ding niet geforceerd op B (1 Mbit) ? Dan kom je redelijk aan de 800 Kbit/sec ...