• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een 140mm ventilator die stil is (praktisch onhoorbaar). Nu kan ik iedere fan wel stil krijgen met m'n fancontroller en 'm gewoon lekker langzaam te laten draaien.

Nu gaat het mij om de bijgeluiden die de fan produceert. Veel fans hebben wel iets van een storende ratel, ronk of sleepgeluid die altijd aanwezig is, hoe langzaam je 'm ook laat draaien. Nu weet ik ook dat er fans zijn die dat niet/nauwelijks hebben. Zo ben ik bijvoorbeeld al jaren tevreden met de 80mm en 120mm van Nexus (de 92mm van hun valt overigens wat tegen). Nu hebben zij helaas (nog) geen 140mm in hun assortiment.

Wat ik wel weet is dat sleeve bearing fans op dit aspect vaak wat beter zijn. Ik wil de fan graag horizontaal monteren (naar boven blazen). De positie heeft ook invloed op het geluid/levensduur van een fan.

Welnu, ik heb zelf natuurlijk wel wat fans gekocht en uitgeprobeerd, de volgende fan beviel me redelijk goed:
pricewatch: Fractal Design Silent Series , 140mm

Echter had ik laatst een tweede unit gekocht en die ratelt helaas weer :(

Nu is het wat onpraktisch om maar gewoon alle mogelijke 140mm fans te kopen en uit te proberen. Dus de simpele vraag: wie gebruiken er allemaal 140mm's en kunnen me adviseren?

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Voor dit soort zaken is Silent PC review echt een perfecte bron van informatie. Die jongens vinden wat voor veel mensen nét hoorbaar is al veel de lawaaiig. Je kan in de verschillende catagoriën zoeken naar de hardware die je zoekt. Lees ook vooral de uitleg die ze geven over de verschillende onderwerpen, je leert er een hoop van.

Hier staat hun Recommended fans lijstje (helaas zonder 140 mm fans)

Hier is een topic over 140 mm fans op hun forum

• Dukekiller
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-03-2021
Ik heb zelf drie keer een Noctua NF-P14 FLX en ik ben er zeer tevreden mee. Ik kan echter niet vergelijken want het zijn de eerste die ik heb in 140mm. Voor de kleur moet je het waarschijnlijk niet doen. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Dukekiller op 19-06-2010 13:53 ]

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 03:56:
Voor dit soort zaken is Silent PC review echt een perfecte bron van informatie. Die jongens vinden wat voor veel mensen nét hoorbaar is al veel de lawaaiig. Je kan in de verschillende catagoriën zoeken naar de hardware die je zoekt. Lees ook vooral de uitleg die ze geven over de verschillende onderwerpen, je leert er een hoop van.

Hier staat hun Recommended fans lijstje (helaas zonder 140 mm fans)

Hier is een topic over 140 mm fans op hun forum
Je hebt 2x dat topic doorgelinkt ;)

Verwijderd

Blue-Tiger schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 14:22:
Je hebt 2x dat topic doorgelinkt ;)
Nee hoor O-)