Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncank
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 08:14
Ik heb deze avond geprobeerd nieuwe firmware voor mijn Linksys WRT54G (versie 2) te installeren via dd-wrt.
De installatie hiervan is compleet geslaagd en na alle procedures van die website afgehandeld te hebben kon ik ook weer internetten zoals voorheen, draadloos en met kabel.

Na het wijzigen van wat instellingen in de router heb ik echter geen toegang meer tot het draadloze internet, het netwerk wordt niet meer gevonden. Ook knippert het Wireless-G lampje op de router niet meer.

Internet via de kabel heb ik wel nog, maar toegang tot de router via 192.168.1.1 krijg ik niet meer. "Deze pagina is niet beschikbaar".

ipconfig/all toont dat de DNS-suffix en default gateway beide leeg zijn en mijn ip-adres op dit moment 84.30.162.165 is.

een ping naar 192.168.1.1 geeft 4 pakketten verzonden en 4 ontvangen -> 0 verlies.

Ik heb al een aantal keer een hard reset uitgevoerd (30sec reset, 30sec reset zonder stroom, 30sec reset met stroom, aaneensluitend) en de router heeft ook al een minuut van de stroom afgelegen.

Kan iemand mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 15:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je router lijkt in bridge modus te staan, als ik dat IP zo zie.

Een reset heb je dus al uitgevoerd, dat was wat ik ook zou doen. Je doelt hier wel op een reset waarbij je de reset knop op de router volgens de instructies uit het manual een bepaalde tijd ingedrukt hebt gehouden? En dus geen simpele reboot.

Kunt ook even kijken wat de router doet als je de ethernetkabel naar je modem toe uit de WAN poort haalt. Misschien kun je hem dan wel benaderen.

[ Voor 147% gewijzigd door Ultraman op 18-06-2010 22:05 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncank
Op t moment dat ik de internettoevoer van de router weghaal lijkt hij helemaal niets meer te doen. Zelfs mijn lokale verbinding lijkt op dat moment verbroken te worden..

Edit: Door een /release en /renew van de ipconfig is mijn ethernet-adapter voor LAN-verbinding weer aangevuld met een standaardgateway, ook deze zit in de 84.30.126-range, terwijl dit normaal gesproken 192.168.1- moet zijn, door de router aangegeven uiteraard.

Ondertussen google ik op bridge mode en hoe dit eventueel uit te schakelen is, maar overal zie ik verwijzingen naar het inloggen op de router, waartoe ik dus niet in staat ben...

[ Voor 60% gewijzigd door Duncank op 18-06-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 21:04
Als je het IP van je PC handmatig instelt op 192.168.1.2, kun je dan wel naar de webinterface op 192.168.1.1? Of kun je de router benaderen via telnet?

[ Voor 16% gewijzigd door DigiK-oz op 18-06-2010 22:21 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncank
Als ik t ip instel op 192.168.1.2, t subnetmasker op 255.255.255.0, de defaultgateway leeg en de dns-instellingen ook leeg, is mijn totale internetverbinding weg. Ook de webinterface van de router is dan niet te bereiken via 192.168.1.1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Dat je totale verbinding dan weg is kloopt wel.

De 30/30/30 reset heb je als volgt gedaan?

1. Disconnect the router from UTP cables (not the power cable).
2. Push reset button for 30 secs.
3. Without releasing reset button, disconnect power cord.
4. Hold the reset button for another 30 secs.
5. Replug the power cord.
6. Still hold the reset button for another 30 secs.
7. Release the reset button and give the router about 10 secs to resettle.
8. Disconnect power cord for another 10 secs and then reconnect.
9. All should be in default settings now.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncank
Ik heb die 30/30/30 reset inderdaad gedaan op de manier waarop jij m beschrijft. Voor de zekerheid heb ik m net ook nog een keer gedaan en dit heeft niets opgelost. Ik kan nog steeds de router niet bereiken.

Wat wel nieuw is, is dat ik in de ipconfig/all nu een DHCP-adres erbij heb staan bij de "ethernet adapter voor lan-verbinding". (212.54.40.98) als ik dat adres invoer in Chrome gebeurd er echter niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvbreemen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-02 13:33
WRT54G v1 t/m v4 gaat in spoofing mode als ze defect raken.
Dit is wat er nu gebeurt, het 212.54.. ip is jouw externe ip die eigenlijk op de router zou moeten komen.

Helaas is er niks aan te doen verder..

WRT54G v2.. is toch al wel een jaar of 6/7 oud denk ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncank
de v2 is inderdaad al een jaartje of 7:D Ben der aan gehecht geraakt;) haha!

De spoofing mode is dus, volgens jou, niet te fixen als ik t goed begrijp? Wel raar dat ze dan wel gewoon kabel-internet doorgeven maar dat t daar mee ophoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Met TFTP moet het mogelijk zijn hem weer online te krijgen met een vorige versie firmware.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
True, zie daarvoor http://www.dd-wrt.com/wik.../Recover_from_a_Bad_Flash onder de kop "recovering with TFTP"

Maar als het ding in spoofing mode is gegaan vanwege een fysiek defect, dan houdt het natuurlijk echt op.

[ Voor 31% gewijzigd door DigiK-oz op 18-06-2010 23:03 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncank
Lastig, ik kan geen telnet gebruiken, en de arp-commands werken niet :(

Ik heb het hier even doorgesproken en het lijkt een goed plan om morgen even bij de Media Markt een nieuwe router te halen. Heeft iemand een goede (niet te dure) optie voor me? Of misschien een merk dat ik absoluut niet moet hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Opzich kan je de mogelijkheden en kwaliteit al snel terug vinden in de prijs.. maar goede en slechte ervaringen zijn bij iedereen anders denk ik. Als de linksys je nu heeft bevallen (al 7 jaar) dan is het misschien geen gek idee omdaar weer voor te gaan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1