Linuxconf heeft er geen zin in..

Pagina: 1
Acties:

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45
Ik heb Redhat7.0 (net geinstalleerd) en ik wil graag een aantal dingen instellen (vooral internet connectie met dhcp) maar zodra ik via het menu er naar toe ga zegt ie 'cant execute program linuxconf..' Het kan geloof ik ook via de terminal, maar dat wordt dan ...?

Dit vindt ik voor een verse installatie een heel vreemd bijverschijnsel.. een paar links deden het ook niet (die doen gewoon helemaal niets als je ze aanklikt) maar toen ik mn computer een keer opnieuw opstartte werkten die wel, maar linuxconf nog steeds niet.. :?

Localhost is where the heart is

• SilentStorm
jullie ook niet zo te zien :)

• KyD
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

KyD

kijk of je de linuxconf-rpm wel geïnstalleerd heb. tenminste, ik geloof dat het een rpm is, maar ben er niet zeker van.
ga anders een of andere tty (geen x dus) en typ dan weer linuxconf. die zou er in ieder geval moeten zijn en werkt net zo goed :)

• Patrickvs
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-05 07:44
ik heb hetzelfde probleem :? ook net redhat 7.0 geinstalleerd.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

check offie geïnstalleerd is.
probeer anders eens vanaf de command-line.
je tikt dan dus in:linuxconf< enter >

• SilentStorm
Ik weet zeker dat ik tijdens de installatie een linuxconf voorbij heb zien komen (was trouwens custom install) van 32.nogwat meg

edit:

ik zal nu ff de console proberen

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

whereis linuxconf

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Je moet gewoon die hele linuxconf (:r) niet gebruiken, dit is gewoon 1 van de weinige goeie zaken in rh7.

• SilentStorm
ik heb linuxconf kunnen aanspreken door in /sbin ./linuxconf-auth in te tikken. Dit lijkt ook de enige mogelijkheid...

over linuxconf niet gebruiken, ik weet niet precies welke bestanden ik hoe moet aanpassen zonder linuxconf. Op den duur moet dat natuurlijk wel lukken, maar ik wil eerst wel graag mn netwerk aan de praat krijgen.. en geluid.. en mn webcam (dat zal nog wel ff duren.. word niet ondersteund door de 2.4.wat was die nieuwste? die dus..

Heb vanmiddag die kernel gecompiled, maar kreeg tijdens het compileren wat trouwens uitzonderlijk kort duurde (3min ofzo) bij bepaalde punten een warning. Ik weet niet precies wat er stond, maar het was iets met pasten ofzo.. overigens werkt ie er wel goed op.. mn muis doet het, mn athlon word goed gezien (dacht eerst dat het een pentium 3 was..), etc.. nog geen tijd gehad om te kijken of ik het geluid aan de praat kon krijgen.. netwerk heb ik ook nog niet (moet nog ff klooien met irqs enzo) maar heb er alweer mn lilo voor herschreven (dat kan ik wel zelf :) )..

Weet iemand trouwens of je ergens een tarball van al die help files kan vinden? ze staan er niet standaard op hier.. kon ze niet installeren via cd.. RPMetje is natuurlijk ook leuk.

edit:

tarball gevonden via dit topic. De tarball kun je [url="http://ftp://ftp.leidenuniv.nl/pub/linux/sunsite/docs/HOWTO/other-formats/html/Linux-html-HOWTOs.tar.gz"]hier[/url] downloaden.

• SilentStorm
ehm voor netwerk onder linuxconf: Als ik een irq geef aan adapter 1 (4) en een aan adapter 2 (5) krijg ik na 'update changes' bij adapter 1 '4 5' en bij adapter 2 is ie leeg. ook geheugenadres bij 2 leeg en bij 1 het domein enzo.

Ik probeer mn chello systeem in te voeren:
das dhcp via
ns.chello.nl
doe ik het nu verkeerd? Ik heb het ooit eens kunnen doen met een static ip, en dan ook alles instellen via isapnpcfg.. ik heb nu alleen 2 (realtek) pci kaarten. (heb realtekk module in kernel staan).
Verder alles gewoon met eth0 en eth1. zou allemaal goed moeten zijn volgens mij..

Verwijderd

linuxconf rpm installeer je zo

rpm -Uvh /mnt/cdrom/RedHat/RPMS/linuxconf*

linuxconf* kan ook anders heten heb momenteel ff geen cd om te checken maar kijk in die dir dan zie je hoe hij heet.
Als hij al geinstalleerd is en hij is bagger kan je dit proberen :
rpm -Uvh --force /mnt/cdrom/RedHat/RPMS/linuxconf*

wel ff je cd mounten met

mount /mnt/cdrom
euh......
hmmmm mischien is er ook een X linuxconf
ff checken...

om te switchen tussen consoles

gebruik je linker alt en 1 tm 6
7 is meestal X
om uit X te switch gebruik je linker ctrl en alt en dan 1 tm 6
cya

• Zarc.oh
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Moet linuxconf niet gebruiken. Heb een keer linuxconf gebruikt om samba aanpassingen te maken, toen zaten er opeens allerlei rare tekens tussen de brokken originele samba.conf. :'(
Gelukkig had ik nog een andere liggen. :)

Zoek wat je niet eerder vond

• SilentStorm
Ik kan linuxconf via /usr/sbin/linuxconf bereiken in de console of via een andere config waarvan ik de naam zo niet meer weet. Linuxconf heb ik dus goed (moah...) nu. Maar hoe pas ik in linuxconf (of via bestandje) mn lijstje met irq en io-instellingen? want dat zit echt helemaal fout bij mij.. krijg mn netwerk gewoon niet aan de praat..

Pagina: 1