Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:54
Hallo mede-tweakers,

Ik gebruik een ongeveer 2 jaar oude laptop voor het maken van (zware) powerpoint presentaties voor professionele doeleinden. Maar het geheel wordt bij bewerken en presenteren te traag om prettig mee te werken. Wat is hierbij de bottleneck? Is powerpoint gewoon te traag voor wat ik er mee wil of ligt het aan de laptop? En zo ja, waar moet ik dan op letten bij aanschaf van een nieuwe? (DDR, GPU, processor etc?)

Alvast bedankt!

Toshiba met: 1.7 intel dualcore, 3400 series grafische kaart, 3 GB DDR2, 17' scherm.

Edit:
Draait op Vista (32-bits).
Presentaties zijn veel figuren en (powerpoint) gemaakte plaatjes met veel invoegingen etc. Behoorlijk wat ook per slide.
Verder draait er nog een MCaffee virusscanner met bijbehoren op, verder vrijwel kaal qua software. Goed onderhouden.

Eventueel heb ik ook nog wel een windows 7 liggen, maar ik ben wat terughoudend om die er op te zetten als het niet gaat helpen.

[ Voor 29% gewijzigd door Royal-Roy op 18-06-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Welk OS heb je draaien, en de presentaties zijn die met veel photo's die je zelf moet bewerken of gewoon platte tekst met af en toe een plaatje ?

zoizo is deze Computer ook wel gewoon onderhouden en wat draait er nog meer op.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:54
Ik heb de info toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Windows 7 is wel iets minder zwaar op geheugen en dat scheelt een hoop. zeker als de laptop maar 2 jaar is zou ik eerst kijken of je het geheugen makkelijk naar 4 GB kan krijgen.

en tja Mcaffee is niet het meest computer vriendelijk pakket voor je PC, voor professioneel kan je beter trend micro gebruiken, maar kan mij voorstellen dat je niet zomaar om kan.

je kan wel en nieuwe laptop halen, maar beetje zonde denk ik, maar als je dan boven de 4 GB haalt aan geheugen dan wel zorgen voor een 64 bits OS. gezien geheugen toch wel een veel gebruikte resorse is van PP

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie