Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:48

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Ik heb vanmiddag mijn drivers voor de Intel ICH8M geupdate, zodat ik de optie "Sata native mode" in de bios kon aanzetten.
Na het updaten en opnieuw opstarten van de laptop (HP/Compaq 6710b), krijg ik een blauw scherm.
Geen enkele F8 optie werkt meer, en vraag mij af of er nog een mogelijkheid is om deze gemaakte fout ongedaan te maken is.

Heb helaas niet eerst een image gemaakt, en zit nu met een probleem.

Iemand nog een oplossing om deze fout te herstellen, zonder XP opnieuw te installeren.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
Dat sata native mode, heeft een functie, die kun je op verschillenden dingen instellen, weet zo niet meer wat die dingen zijn, maar speel daar eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Ik ga er van uit dat je dan ook AHCI drivers geinstalleerd moet hebben die hij nu blijkbaar niet kan vinden. Als je de optie uit had staan terwijl je de intel drivers een update hebt gegeven, dan heeft hij hoogstwaarschijnlijk geen AHCI drivers geinstalleerd.

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Oplossing is dus eerst AHCI uitzetten, dan opstarten, in windows AHCI forceren, reboot en AHCI weer aanzetten. AHCI in windows aanzetten moet je even googlen, het kan iig wel.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Heb wel een oplossing gevonden om het "Sata native mode" te kunnen gebruiken, maar dan moet ik eerst weer zien om in XP zelf te kunnen komen. Nu is dat het eerste wat ik moet kunnen, en krijg hetzelf niet voor elkaar.

Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar krijg ?.

Eventueel het image bewerken die ik nu van de "defecte" XP installatie gemaakt heb ?.

[ Voor 14% gewijzigd door Diamon op 19-06-2010 00:02 ]

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
Diamon schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 00:01:
Heb wel een oplossing gevonden om het "Sata native mode" te kunnen gebruiken, maar dan moet ik eerst weer zien om in XP zelf te kunnen komen.
Als je 'sata native mode' eerst weer uitzet zou je weer in windows moeten kunnen komen. Daarna niet de normale driver installeren maar de ahci driver forceren, zoals EvilWhiteDragon al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Het weer uitzetten van "Sata native mode" had ik al geprobeerd, maar helaas heeft dat geen effect.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Je zou het volgende kunnen proberen:

Download SnapShot (http://www.drivesnapshot.de/en/down.htm) en zet deze op een USB stick
Download de goede SATA drivers en zet ze op de USB stick
Neem een windows live cd (BartPE bv) en boot hiermee op je eigen systeem
Start Snapshot met de parameter -AddDriver (dus snapshot -AddDriver)
Selecteer je Windows directory
Selecteer de inf-file van de goede driver
Reboot

Ik heb deze methode inmiddels al een aantal keer gebruikt (van de week een image van een HP 5800 op een HP 6000 gerestored bv, goede SATA drivers op deze manier erin gezet en daarna bootte Windows wel gewoon door, maar ook bij een 2003 SBS Server heb ik dit gebruikt).

[ Voor 4% gewijzigd door ParaNoiMia op 19-06-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Ik heb een BartPE cd gemaakt en deze werkt correct. Ik heb Snapshot.exe en SP37005 "Intel SATA AHCI Controller Driver" op usb stick gezet.

Als ik de iastore.inf laad, en daarna de iastore.sys file, gaat het niet goed na een herstart.
Bij het laden van de iaahci.inf file, wil die ook een *.sys file hebben, en laat nu juist net deze niet aanwezig zijn.
Als ik de iaahci.inf open, staat de (Intel(R) 82801HEM/HBM SATA AHCI Controller (Mobile ICH8M-E/M) controller er wel tussen.

Heb ik de verkeerde sata drivers te pakken, of is de werkwijze niet de juiste ?

Van mijn andere 6710b is de "Device Instance Id" PCI\VEN_8086&DEV_2828&SUBSYS_30C0103C&REV_03\3&B1BFB68&0&FA
In de SP37005 staat de niet tussen, deze zou daarom niet werken ?. Maar welke werkt dan wel ?

[ Voor 11% gewijzigd door Diamon op 19-06-2010 19:54 ]

And The Only One

Pagina: 1