Nederlandse router buiten europa

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Hierbij de volgende vraag.

mijn ouders zijn van plan een paar maanden in het buiteland te gaan verblijven, maar hun vraag is of een nederlandse draadloze router ook werkt met de internet connectie van bijv australie.

Ik hoop snel antwoord te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:54:
mijn ouders zijn van plan een paar maanden in het buiteland te gaan verblijven, maar hun vraag is of een nederlandse draadloze router ook werkt met de internet connectie van bijv australie.
Zoek op wat voor systeem ze gebruiken (PPPoE, PPPoA, etc). Kijk dan of de router het aan kan.

Echter, als het alleen een router is, dan zullen ze daar een modem krijgen en maakt het niet uit. Zolang je geen specifieke informatie geeft (merk, type) zul je niet ver komen.
Ik hoop snel antwoord te krijgen
Het is geen afhaalchinees. Wat heb je zelf al geprobeerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niets geprobeerd, woon zelf namelijk in nederland. het gaat erom dat me oom in australie al een netwerk heeft maar er moet een draadloze router op. dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Dit:
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:54:
maar hun vraag is of een nederlandse draadloze router ook werkt met de internet connectie van bijv australie.
en dit:
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:58:
het gaat erom dat me oom in australie al een netwerk heeft maar er moet een draadloze router op. dat is alles.
is niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag gewoon om hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:17
Waarom moet daar een NL router heen? De netsteker past al niet eens! Laat staan of het op dataniveau wel werkt. Gewoon daar eentje kopen, klaar. Als je de reis kunt betalen, dan maakt 2-3 tientjes extra ook het verschil niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ramon 73 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:04:
Waarom moet daar een NL router heen? De netsteker past al niet eens! Laat staan of het op dataniveau wel werkt. Gewoon daar eentje kopen, klaar. Als je de reis kunt betalen, dan maakt 2-3 tientjes extra ook het verschil niet meer.
Idd! stekker past niet en kan me niet voorstellen dat ze er daar geen verkopen(misschien zelf nog goedkoper dan hier (10euro ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ramon 73 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:04:
Routers hebben meestal een adapter die met diverse voltages overweg kan.

In Australië hebben ze 240V, 10V hoger dan NL. Kijk even op de adapter, maar meestal kunnen ze dit wel aan. De frequentie is met 50 hertz hetzelfde.

Je hebt dus alleen een "domme" verloopplug nodig naar Type I (let op: type i, niet 1). Die kan ook voor andere zaken (lader mobiele telefoon etc) van pas komen dus zal je waarschijnlijk sowieso nodig hebben. Kost je niet meer dan een paar euro.
fotografie999 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:06:
[...]

Idd! stekker past niet en kan me niet voorstellen dat ze er daar geen verkopen(misschien zelf nog goedkoper dan hier (10euro ofzo)
Ik denk niet dat Australië veel goedkoper zal zijn dan West-Europa. China is wellicht iets goedkoper, maar Australië..

Maar de topicstarter moet eens duidelijk maken welke apparatuur hij heeft, wat hij in Australië heeft en wat waarop aangesloten moet worden. Gaat het nu om een router of router+modem, is in Australië al een breedbandmodem aanwezig met netwerkaansluiting? Want als die oom nog in zou bellen (in een aantal landen is dat nog relatief populair, Australië naar ik verwacht ook gezien de vele afgelegen gebieden) dan kan je daar geen normale router op aansluiten. Met een USB-modem zou je hetzelfde probleem hebben. Als het internet al via een normale netwerkkabel beschikbaar is kan je probleemloos je NL router gebruiken (met verloopje voor de adapter).

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 18-06-2010 20:28 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:17
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:27:
[...]
Want als die oom nog in zou bellen (in een aantal landen is dat nog relatief populair, Australië naar ik verwacht ook gezien de vele afgelegen gebieden) dan kan je daar geen normale router op aansluiten. Met een USB-modem zou je hetzelfde probleem hebben.
Inbellen is in Australië nog vrij normaal, als je het maar af en toe gebruikt voor een enkel mailtje is het goedkoper. Daar zijn blijkbaar genoeg mensen die niet veel dataverkeer hebben.
Mijn tante die daar woont, die heeft ook gewoon een inbel account. Is ook alleen maar voor 2 mailtjes per week met Nederland.

[ Voor 0% gewijzigd door Ramon 73 op 18-06-2010 22:11 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hier wordt eigen inzet op prijs gesteld, dus steek die handen uit de mouwen. Als het alleen om een router gaat dan gaat het werken; of het slim is, is een tweede.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1