Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatisch printen op vooraf gedefinieerde printer

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views

• rtenklooster
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:11
Hallo,

Ik zit met het volgende idee. Ik heb een website gemaakt, die bij ons in de zaak lokaal draait. Het maakt werkbonnen en facturen, deze maakt php gewoon in html, nu heb ik body onload -> print. Je Klikt op okee, en de bon ligt op de printer.

Ik heb in firefox ingesteld dat je niet op ok hoeft te klikken, dmv: print.always_print_silent in firefox config.

Dit werkt uitstekend; maar.......

Hij pakt altijd de standaard windows printer. In dit geval geen probleem echter wil ik de site gaan uitbreiden met een kassa. Ook gewoon draaiend in firefox. Ik gebruik hier natuurlijk een kassabon printer voor. Deze staat echter niet als standaard ingesteld, dus is onbruikbaar in mijn huide firefox situatie.

Nu is het mogelijk om de firefox config weer standaard te maken, maar dit is niet wenselijk aangezien je dan steeds bij iedere kassa handeling handmatig moet wijzigen van printer en op ok klikken.

Wie weet een oplossing. Ik wil het eigenlijk gewoon als website houden want mijn script werkt gewoon perfect. Ik heb geen verdere programmeer kennis, en om nou te leren programmeren in een andere taal, betekent dat ik helemaal bij 0 moet beginnen. php / mysql en een zeeer klein beetje javascript gaat nog, maar verder heb ik geen ervaring.

Ik zat te denken aan een firefox add-in oid, dat de add-in zelf de printer kiest - en doorklikt aan de hand van een tag op de website oid.

Ik kan natuurlijk ook een alternatieve browser laten maken door iemand met wat meer programmeer kennis oid, maar dit is misschien meer werk, dan een add- in maken ( als deze nog niet bestaat tenminste)

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

[ Voor 6% gewijzigd door rtenklooster op 18-06-2010 19:12 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Al eens onze search gebruikt :?

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 18-06-2010 19:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• rtenklooster
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:11
jah, ik wist niet hoe ik moest zoeken. ik zal direct eens kijken! bedankt voor je snelle reactie!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Kan vrij simpel als je ook PHP draait op de computer waar je van daan print (b.v. met easyphp).
Dan maak je gewoon voor elke pagina een php scriptje die de printer als default in stelt. (Kan waarschijnlijk simpel via shell commands)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
Je zou op de lokale PC een webserver kunnen draaien die luistert op poort XXXX - wanneer je dan gaat afdrukken zorgen dat je pagina een http-request afvuurt naar de webserver (localhost:XXXX/...) en dat het script op de webserver je default printer gedurende X seconden wijzigt en weer terugzet...

Omslachtig: ja
Gepruts: o ja!
Leuk: jazeker 8)

Lol, oplossing hierboven klinkt al beter >:)

[ Voor 6% gewijzigd door coyote1980 op 18-06-2010 19:16 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Je kan trouwens ook "JS Print Setup" gebruiken als je toch alleen Firefox gebruikt.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:24

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

rtenklooster schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:12:
jah, ik wist niet hoe ik moest zoeken.
Je snapt een textveld niet? Dat zegt genoeg over het niveau van dit topic. Lees Het algemeen beleid #quickstart maar even.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.