Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Hallo Tweakerts,

ik heb standaard op mijn laptop Windows Vista Home Basic zitten. Ik heb er vanmmiddag Ubuntu 10.04 op geinstalleerd. Nu kijk in bij Ubuntu naar de hard drives en zie daar dat ik 36 GB vrij heb. Mooi dacht ik. Maar even later kreeg ik een melding dat ik nog maar iets van 172MB over heb. Ik weer kijken bij de hard drives: Nog steed 36GB. Nu wil ik van jullie weten, hoe ik eventueel geheugen (blijkbaar van Windows Vista Home Basic) naar Ubuntu kan zetten.

Alvast bedankt.

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

partition magic pro.

succes

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:08

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Waar krijg je een melding van? je hebt geheugen, swap en diskruimte dat zijn 3 verschillende dingen. Overigens hoeft 'maar' 172MB vrij helemaal geen enkel probleem te zijn.

Dus output van 'free' en 'df' graag :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Het gaat om diskruimte. Partition Magic Pro nu even aan het downloaden, zo maar ffkes proberen. Als het (niet) lukt dan zeg ik het wel.

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Onder ubuntu kun je ook gparted installeren. Die is gewoon gratis ;)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187577

martijntjuhh schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:30:
Het gaat om diskruimte. Partition Magic Pro nu even aan het downloaden, zo maar ffkes proberen. Als het (niet) lukt dan zeg ik het wel.
Je hoeft niet zo'n gesloten programma te gebruiken. Stop de ubuntu cd of usbstick in je pc en start GPARTED/PARTITION MANAGER op vanuit het Systeem menu. Deze kan net zoveel, maar dan weet je zeker dat het werkt.

USB opstart disk kan je in ubuntu maken onder systeem. Download daarvoor eerst de iso!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Weet je wel wat je waarheen moet verplaatsen :?
Anders kan dit topic zometeen hernoemd worden omdat je je windows installatie gesloopt hebt...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
MadMarky schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:38:
Weet je wel wat je waarheen moet verplaatsen :?
Anders kan dit topic zometeen hernoemd worden omdat je je windows installatie gesloopt hebt...
Dan wordt het een "Ik-ben-net-helemaal-overgestapt-op-linux-welk-programma-kan-ik-hiervoor-gebruiken-topic".
Pagina: 1