Google ads: DoubleClick For Publishers -> help?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 10:34
Eerst en vooral mijn excuses als deze in CSA hoort, het was me desondanks onduidelijk.

Sinds kort heb ik besloten te experimenteren met Google ads.
Ik heb me dus aangemeld bij Google Adsense, 2 skyscrapers (160x600) aangemaakt, aangepast naar mijn wensen, en de code in mijn site opgenomen. Zeer eenvoudig.

de site boeit niet

Nu, een dag of 5 later, merk ik dat mijn advertenties nog steeds alles behalve gerelateerd zijn. Ads gaan over van alles en nog wat. Bovendien krijg ik ads in verschillende talen. Naast Engels (zoals de site) ook NL (taal browser), maar ook Portguees (locatie server). Vooral dat laatste lijkt me weinig accuraat.

De slechte samenhang tussen content en ads geven natuurlijk weinig clicks, en dito opbrengsten. Een kleine helft van de bezoekers schijnt de advertenties te blocken (hits Adsense vs Analytics).

Ik heb mijn ads doelbewust rechts gezet, ondanks dat dit niet de beste plaats is, want ik wil de bezoekers ook niet te erg irriteren. Daarom heb ik ook geen ads tussen de eigenlijke content gezet.

Nu, met die balans wil ik toch een ietwat resultaat behalen. Want zoals het voorlopig is, kan ik de ads even goed verwijderen, want het brengt 'niks' op.

In mijn zoektocht naar het optimaliseren kwam ik uit op Google Ad Manager, maar dat schijnt nu weer DoubleClick for Publishers (DFP) te heten. Verder heb je ook nog DubbleClick Ad Planner...
Ik heb me bij beide aangemeld, maar euh... ik begrijp van die 2 sites dus bijzonder weinig.

Wat heb ik al gedaan:

* DoubleClick for Publishers:
2 Skyscrapers aangemaakt, zelfde grootte en opmaak als die in Adsense. Normaal zou je die uit Adsense moeten kunnen importeren (?), maar dat vind ik nergens. Swat.
Verder staan die 'in voorraad', wat ik dus ook maar een rare term vind.

Vervolgens een ad ruimte aangemaakt, en daaraan de 2 skyscrapers gelinkt. "Plaatsing aangeboden via Adwords" opgegeven.

En dan snap ik het niet meer. Je moet een 'order' aanmaken?!? Waarin je een bedrijfsnaam moet geven (er is geen bedrijf), kosten per view / click (?), en een termijn?
Die termijn tot daar aan toe, maar van al de rest ben ik helemaal niet zeker, dus dat wil ik niet toezeggen / opslaan voor ik het begrijp. De help functie van Google brengt me niet veel verder.

Kan er iemand met ervaring kort het vervolg van de procedure schetsen?

Ik ben op zoek naar uitgebreidere mogelijkheden dan dat Adsense standaard biedt, omdat je zo ads in een nieuw window kan openen. Verder zou je zo beter gerelateerde adverteerders moeten kunnen vinden?

In de help voor Effectieve CPM staan daar voorbeelden met waarden 4 en zelfs 6$. Bij mij zie ik daar toch wel een max van 0,35 € (maar meer dalen van €0,01) ?!? :')

* Google Ad Planner:
De site aangemeld en geverifieerd. Kan je dus ook ad ruimte meer verhuren, maar dat lijkt me nog ingewikkelder dan DFP. Lijkt me ook niet voor kleine sites?

Sorry voor de wat onduidelijke post, maar dat komt doordat het mij zelf ook lang niet helemaal duidelijk is...
Hoe moet ik met DFP verder, en wat moet ik dan met Adsense zelf verder?

[ Voor 2% gewijzigd door MueR op 18-06-2010 17:56 ]