Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:18
Ik probeer al een tijdje mijn netwerkkaart (Intel WiFi 5300) zo in te stellen dat hij thuis een vast IP adres krijgt, waarbij ik dus zelf alle gegevens (IP adres, gateway, subnet mask, DNS servers) invul onder adapterinstellingen en als ik op de TU ben alle gegevens van Eduroam krijgt.
Kan ik ergens netwerk specifieke settings invullen, dus als hij een bepaald SSID ziet dat hij dan de gegevens gebruikt die ik daarvoor invul. Ik gebruik Windows 7 professional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:06
Als je router het ondersteund, kun je die instellen dat hij aan bepaalde MAC adressen steeds dezelfde instellingen uitgeeft via zijn DHCP server. In DD-WRT is dat makkelijk in te stellen, maar m'n oude Thomson routertje kon het ook...
Dan heb je geen nood aan de instellingen vast in te stellen op je laptop, de router geeft je iedere keer de juiste instellingen.

Anders bestaan er programma's zoals Mobile net switch die ook doen wat jij wilt.

[ Voor 14% gewijzigd door NjitsSs op 18-06-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Daar is dhcp dus voor :) Je kan toch in je router thuis instellen dat hij steeds hetzelfde ip aan je computer geeft? Veel routers doen dat trouwens al zonder dat je wat instelt tot een moment van stroomuitval (dus je kan het beter wel instellen ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.