Netwerkkabel splitter?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:25

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Topicstarter
Situatie:

Ik ga een Playstation 3 kopen. Ik heb natuurlijk een netwerk aansluiting thuis :)
Mijn idee is om een splitter te halen zoals onderstaand. Zodat ik zowel de PC als de PS3 eraan kan hangen,

Afbeeldingslocatie: http://www.cablesdirect.com/prodimages/C5YMFF_LR.jpg

Een router hoeft voor mij niet perse, als dit ook gewoon kan werken
ik ga waarschijnlijk (nog) niet online gamen, ping is dus niet belangrijk.
snelheid ook niet, het gaat mij puur om de continu verbinding.
Niet duur zo, en lekker simpel hoop ik. Ik kan alleen nauwelijks ervaringen vinden voor dit soort dingen (als ze tenminste splitters heten :?) dus kom ik hier vragen of jullie kunnen zeggen of dit gaat werken of niet :)

Zit ik een beetje in de goede richting :?

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Gaat vast wel werken, maar snel zal het niet zijn. Waarom geef je geen paar euro extra uit gaan een goede megabit of gigabit switch?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een router heb je sowieso nodig, je kunt niet één WAN ip delen zonder router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 18:04
Je moet er wel rekening mee houden dat als je hem op een gigabit router/switch aansluit dat je pc en ps3 bijde maar op 100Mbit werken ;).
Voor de rest denk ik dat dit gaat werken en volgens mij wordt je ping er ook niet hoger van ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

overigens, 2 systemen op 1 rj-45 poort ook niet. Dan klappert je switch alle kanten op. Dit lijkt me eerder op een gevalltje "plintenladder"

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:27
Sebazzz schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:56:
Gaat vast wel werken, maar snel zal het niet zijn. Waarom geef je geen paar euro extra uit gaan een goede megabit of gigabit switch?
offtopic:
megabit switch?

Maar even serieus. Gemiddelde 100mbit switch hoeft nog geen 30 euro te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 21:28
Zo'n hub wil je eigenlijk tegenwoordig niet meer hebben, ik zou zeggen ga voor een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Is het niet zo dat dit ding alleen voor telefonie is en niet voor netwerk?
Volgens mij zou het hooguit voor 1 aansluiting tegelijk werken, en zelfs daar twijfel ik al over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

jimbo123 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:00:
Is het niet zo dat dit ding alleen voor telefonie is en niet voor netwerk?
Volgens mij zou het hooguit voor 1 aansluiting tegelijk werken, en zelfs daar twijfel ik al over.
klopt. Maar je switch krigjt dan ook constant een ander MAC-adres door. Dat zorgt ervoor dat je siwtch alle kanten op klapptert omdat hij constant een ander ip-adres moet registreren (zo'n 10 keer per seconde), en dan ook nog pakketjes versturen. Oftewel, enorm veel packetloss en een warme switch/modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Craven87 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:58:
[...]

offtopic:
megabit switch?
100Mbit switch bedoelde ik, niet helemaal correct nee.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
zou dit niet doen maar gewoon een router, dat scheelt gewoon een hoop problemen en als je straks toch meer wil (3e aperaat of toch gamen) je dat dan toch nodig hebt.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

gulie schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:02:
zou dit niet doen maar gewoon een router, dat scheelt gewoon een hoop problemen en als je straks toch meer wil (3e aperaat of toch gamen) je dat dan toch nodig hebt.
router icm switch dan he. De meeste routers voor particulieren hebben al een ingebouwde switch (dan hebben ze meer als 1 LAN poort. Een router zelf heeft maar 1 ingaande poort en 1 uitgaande poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:43
Overigens, goed lezen: "Supports one active connection at a time." er zijn wel zulke splitters voor ethernet. Die zijn ervoor om twee PC's via een kabel aan te sluiten. Je moet dan wel aan beide zijden van de kabel zo'n splitter hebben.

De splitter in de TS is hiervoor niet geschikt. Het schema op de splitter laat ook zien dat beide poorten parallel aangesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Rieverst schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:04:
Overigens, goed lezen: "Supports one active connection at a time." er zijn wel zulke splitters voor ethernet. Die zijn ervoor om twee PC's via een kabel aan te sluiten. Je moet dan wel aan beide zijden van de kabel zo'n splitter hebben.

De splitter in de TS is hiervoor niet geschikt. Het schema op de splitter laat ook zien dat beide poorten parallel aangesloten zijn.
dat kan ook niet anders. Anders zou je 16 aders moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

gulie schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:02:
Beetje afhankelijk wat hij thuis al heeft staan, enkel een modem zal je inderdaad richting router moeten gaan, maar heeft hij al zoiets staan dan is een simpele switch al genoeg.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

w4rguy schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:05:
[...]

dat kan ook niet anders. Anders zou je 16 aders moeten hebben.
neuh voor 100Mb heb je maar 4 aders (2 paren) nodig
inde faq staat hoe je met 1 kabel 2 verbindingen kan maken

Maar je hebt ook van die kant en klare opsplitsdoosjes bij de karwei, welk je een boel moeitje scheelt

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 18-06-2010 17:09 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:44
Je kunt met deze maar een aansluiting tegelijkertijd gebruken. (http://www.cablesdirect.c...ame=Category5%20Splitters). Geen idee hoe goed het werkt, want ik zie geen mogelijkheid om zelf te kiezen welke poort gebruikt moet worden... Voor 15 euro kun je dan net zo goed zoiets kopen. Is duurder, maar betrouwbaarder (zelfs al staat er sweex op...)

[ Voor 7% gewijzigd door Poltergeist op 18-06-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:25

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Topicstarter
Hmm 17,50 euro is niet duur, valt nog binnen de 20 euro limiet die ik voor mezelf gesteld had :D

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

neuh voor 100Mb heb je maar 4 aders (2 paren) nodig
ja, aders 1+2, 3+6 (oranje-wit + oranje en Groen-wit+groen). Je kan die alleen niet ineens omwisselen. Dat zou aan de andere kant namelijk betekenen dat je aders 4+5, 7+8 gebruikt... dat werkt niet aan de andere kant dus heb je nog steeds maar 1 link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zoiets zoek je dan. en dan sluit je ze in de switch in de meterkast aan.
http://www.homestead.co.u...ail.aspx?categoryid=51338

Of je koopt gewoon een switch voor een +10 euro ergens
w4rguy schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:27:
[...]

ja, aders 1+2, 3+6 (oranje-wit + oranje en Groen-wit+groen). Je kan die alleen niet ineens omwisselen. Dat zou aan de andere kant namelijk betekenen dat je aders 4+5, 7+8 gebruikt... dat werkt niet aan de andere kant dus heb je nog steeds maar 1 link.
dat houd dus wel in dat je in de meterkast bij de switch weer hetzelfde doet.
en ja dat kan werken, want
1) het staat in de faq NT FAQ
2) er worden kant en klare produk ten voor verkocht
3) ik heb het zelf ook mogen maken bij de buurman, en het werkt perfect. (ook getest mbv iperf en loopt als een speer)

[ Voor 91% gewijzigd door Fish op 18-06-2010 17:33 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Maar idd afhankelijk van wat er al staad, en uitgaande van een consumente router met switch,
(beetje van uit gegaan vanwegen de PS3).
zijn zoizo veel beter betaalbaardere oplosinge als dat splitertje

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

http://tweakers.net/price...KzCpW0oEIBucXlQDFEouTlWoB
En dan gewoon de allergoedkoopste nemen die genoeg poorten heeft. Alleen wil je met beide apparaten tegelijk online kunnen dan moet je wel een router hebben. Het kan zijn dat je modem van de provider ook al een router ingebouwd heeft of dat je al een router hebt. Zo niet, dan kan je niet met beide apparaten online.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

fish schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:27:
zoiets zoek je dan. en dan sluit je ze in de switch in de meterkast aan.
http://www.homestead.co.u...ail.aspx?categoryid=51338

Of je koopt gewoon een switch voor een +10 euro ergens

[...]

dat houd dus wel in dat je in de meterkast bij de switch weer hetzelfde doet.
en ja dat kan werken, want
1) het staat in de faq NT FAQ
2) er worden kant en klare produk ten voor verkocht
3) ik heb het zelf ook mogen maken bij de buurman, en het werkt perfect. (ook getest mbv iperf en loopt als een speer)
je begrijpt me verkeerd...

die splitter heeft 2 aansluitingen. aansluiting 1 en aansluiting 2.
aansluiting 1 gebruikt aders 1+2, 3+6. Dat werkt op 100 mbit (gaat over 1 lijn)
aansluiting 2 moet dan aders 4+5, 7+8 gebruiken. Dat werkt NIET. Dus heb je alsnog maar 1 verbinding. Een switch kan niet zomaar aders 4+5, 7+8 omzetten, 1 NIC is 1 verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

w4rguy schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:06:
[...]

je begrijpt me verkeerd...

die splitter heeft 2 aansluitingen. aansluiting 1 en aansluiting 2.
aansluiting 1 gebruikt aders 1+2, 3+6. Dat werkt op 100 mbit (gaat over 1 lijn)
aansluiting 2 moet dan aders 4+5, 7+8 gebruiken. Dat werkt NIET. Dus heb je alsnog maar 1 verbinding. Een switch kan niet zomaar aders 4+5, 7+8 omzetten, 1 NIC is 1 verbinding.
Je hebt dan ook aan beide kanten een "splitter" nodig, zoals ik jaren gelden in de FAQ heb laten zetten. Aan de kant van de switch en de kant van de pc is er geen verschil, die krijgen allebei de 1+2 en 3+6 aderparen door. Echter een van de twee gebruikt pin 4+5 en 7+8 om dit voor elkaar te krijgen. Aangezien die niet gebruikt worden voor de 100mbit verbinding en ze niet storen op de andere verbinding kan je ze prima gebruiken voor die tweede pc, zolang aan het eind de pinnen kloppen maakt het niet uit welke aderparen je daardwerkelijk gebruikt.

Zie hier meer info + aansluitschema

[ Voor 5% gewijzigd door Erkens op 21-06-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Is het ook niet een beetje belangrijk wat voor internetverbinding de TS heeft?

Zelfs een ADSL modem is vaak al een router. Bij mijn ouders hangt een speedtouch met 1 Lan aansluiting, daarachter hangt een switch, dat is afdoende. edit: sterker nog, een router achter een modem/router is niet echt handig voor de meeste mensen....

Ik woon zelf in een flat en moet inbellen via PPPoE naar de universiteit en gebruik een router die dat voor me doet, een switch alleen is niet genoeg...

Dus, TS wat heb je?

[ Voor 10% gewijzigd door Verdicampo op 21-06-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Internet verbinding is totaal niet belangrijk, het gaat om de aanwezigheid van een router, zoals door anderen al eerder is vermeld. Of dit nu een modem/router combinatie is of een losse router maakt dan niks uit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

mensen toch, mensen toch. Oke hier komen de definities van de apparatuur die jullie vwerwisselen (valt me op dat er veel mensen spreken met een beperkte netwerkfysieke kennis).

Modem: Voegt een systeem toe aan het internet.

Router: Koppelt netwerken aan elkaar (lokale thuisnetwerk aan internet BIJVOORBEELD. Het internet is een netwerk. Je kunt dit ook met meerdere netwerken doen. Elke poort op een router is 1 netwerk.

Netwerkswitch: Koppelt computers samen in 1 netwerk. Deze kan meerdere verbindingen tegelijk leggen, echter wel maar 1 verbinding per aansluiting. (dus niet 1 poort met 2 anderen verbinden, maar wel meerdere poorten met elkaar verbinden (1 verbind met 2, 3 verbind met 4 dus wel. 1 verbind met 2 en 3 kan dus niet

Netwerkhub: Koppelt computers samen in 1 netwerk. Deze kan 1 enkele verbinding tegelijk leggen. Er kunnen dus geen meerdere verbindingen tegelijk gelegd worden zoals een switch dat wel kan.

Een router voor thuis heeft een aansluiting voor je internet. Dat is netwerk A (voorbeeld). Intern koppelt hij die aan netwerk B (je thuisnetwerk). Een router voor thuis heeft vaak een netwerk switch/hib ingebouwd. Dit houdt in dat je meer computers op het apparaat kunt aansluiten. Het gedeelte waar jij je pc dus in prikt is een switch/hub die in hetzelfde kastje is ingebouwd als de router die ook nog eens gekoppeld is.

Sommige routers hebben 1 aansluiting voor internet en 1 aansluiting voor het thuisnetwerk. Als je hier meer computers op wilt aansluiten moet je dus een switch/hub aansluiten op de aansluiting van je thuisnetwerk in de router om het alsnog te verdelen.

Je moet het zo zien. Een router voor thuis met meerdere netwerkaansluitingen (rj-45) is een doosje (de plasitc kap) met een Router EN een Switch/Hub ingebouwd.

tot zover de misvattingen over netwerkapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waar zie jij dan misvattingen? Ik zie ze nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Of dit nu een modem/router combinatie is of een losse router maakt dan niks uit.
maakt dus wel uit want met een modem ben je er nog niet :).
Zelfs een ADSL modem is vaak al een router
het is een modem met een router erachter. Een modem zorgt alleen voor toegang tot een ADSL/VDSL/andere soort lijn. Een router koppelt de netwerken aan elkaar voor toegang (routeren van pakketten). zijn dus 2 apparaten in 1 "doos". Ze zeggen het er alleen niet altijd goed bij. Als je een "modem" koopt die een firewall heeft en/of NAT kan toepassen, dan is het een modem/router combinatie. In de volksmond noemen we het simpel "Router".

Een modem sluit jou namelijk direct aan op het internet direct op je WAN adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-08 11:13
Er bestaat wel zoiets als een simpele "omschakelaar".
Geen idee waarom je die zou willen gebruiken i.p.v een echte switch maar voor 7 euro kun je er één in de brievenbus ontvangen via ebay.
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/21d28ep.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:30
2 apparaten op 1 kabel gaat natuurlijk niet werken. Wel als je ze splitst maar dat is niet aan te raden voor grote afstanden/kwaliteit.
Hiermee (link) kom je al een eind als snelheid niet belangrijk is. Moet er wel een modem/router voor staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Headshot_NL op 21-06-2010 19:57 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

w4rguy schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:20:
mensen toch, mensen toch. Oke hier komen de definities van de apparatuur die jullie vwerwisselen (valt me op dat er veel mensen spreken met een beperkte netwerkfysieke kennis).

Router: Koppelt netwerken aan elkaar (lokale thuisnetwerk aan internet BIJVOORBEELD. Het internet is een netwerk. Je kunt dit ook met meerdere netwerken doen. Elke poort op een router is 1 netwerk.

Netwerkswitch: Koppelt computers samen in 1 netwerk. Deze kan meerdere verbindingen tegelijk leggen, echter wel maar 1 verbinding per aansluiting. (dus niet 1 poort met 2 anderen verbinden, maar wel meerdere poorten met elkaar verbinden (1 verbind met 2, 3 verbind met 4 dus wel. 1 verbind met 2 en 3 kan dus niet

Netwerkhub: Koppelt computers samen in 1 netwerk. Deze kan 1 enkele verbinding tegelijk leggen. Er kunnen dus geen meerdere verbindingen tegelijk gelegd worden zoals een switch dat wel kan.

Een router voor thuis heeft een aansluiting voor je internet. Dat is netwerk A (voorbeeld). Intern koppelt hij die aan netwerk B (je thuisnetwerk). Een router voor thuis heeft vaak een netwerk switch/hib ingebouwd. Dit houdt in dat je meer computers op het apparaat kunt aansluiten. Het gedeelte waar jij je pc dus in prikt is een switch/hub die in hetzelfde kastje is ingebouwd als de router die ook nog eens gekoppeld is.

Sommige routers hebben 1 aansluiting voor internet en 1 aansluiting voor het thuisnetwerk. Als je hier meer computers op wilt aansluiten moet je dus een switch/hub aansluiten op de aansluiting van je thuisnetwerk in de router om het alsnog te verdelen.

Je moet het zo zien. Een router voor thuis met meerdere netwerkaansluitingen (rj-45) is een doosje (de plasitc kap) met een Router EN een Switch/Hub ingebouwd.

+1 voor de uitleg, maar er is toch een foutje ingeslopen. (dik gedrukt)
Zoals je zelf ook al uitlegt hebben alle hedendaagse routers hebben een switch ingebouwd. Er is dan een WAN-poort en meestal 4 LAN poorten.
De WAN-poort in 1 netwerk en de 4 LAN-poorten zijn samen 1 netwerk.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

w4rguy schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:23:
[...]

maakt dus wel uit want met een modem ben je er nog niet :).
Daarom zeg ik ook modem/router combinatie, is dat niet duidelijk voor jou dan?
het is een modem met een router erachterer in.
Ja dus? Dat is toch wat ik zeg, een ADSL modem is vaak ook al een router.
Een modem zorgt alleen voor toegang tot een ADSL/VDSL/andere soort lijn. Een router koppelt de netwerken aan elkaar voor toegang (routeren van pakketten). zijn dus 2 apparaten in 1 "doos".
Ja dus? Je kan het zo uitgebreid uitleggen als je wilt, maar het blijft exact hetzelfde als wat ik zeg.
Ze zeggen het er alleen niet altijd goed bij. Als je een "modem" koopt die een firewall heeft en/of NAT kan toepassen, dan is het een modem/router combinatie. In de volksmond noemen we het simpel "Router".
Nee dat doen we in de volksmond juist niet, waarom niet? Omdat een router lang niet altijd een modem heeft.
Een modem sluit jou namelijk direct aan op het internet direct op je WAN adres.
Ja duh. Kan je wel heel bijdehand alles gaan uitleggen maar goed lezen kan ook al veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wow wat een onnodig verwarrend belerend berichtje.
w4rguy schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:20:

Aaname, veelal maakt die verbinding met je isp. maar niet perse
een router koppeld 2 netwerken klaar. elke aaname over hoe een poort werkt is puur speculatie.
Een standaard consumentenrouter heeft doorgaans 1 wan poort en 4 achter interne switch, (dus niet per definite 1 poort op een ander netwerk)
duh
tuurlijk wel. er is nooit gezegd dat een verbinding continu de hub bezet houd de andere kan daar best tussendoor lopen. je kan gewoon meerdere verbindingen hebben, dat er een elektrische beperking is dat er maar een tegelijk kan praten, swa.

hoe denk je dat 2 pc's tegelijk kunnen internetten, dat gaat ook gewoon door 1 poort. (die naar je router)
je kan nog steeds een spel op pc1 online doen en internetten op pc2. ok je hebt een paar colisions, so what
zet hem op half duplex.
ik heb meerdere routers thuis, die dus ook aan staan maar niet direct op internet zitten.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Misschien had ik mijn post iets beter in elkaar moeten steken, dan was het misschien niet zo'n heftige discussie geworden ;)

Ik denk dat we het allemaal eens zijn.

1. Met 1 splitter kan je niet 2 apparaten over 1 kabel aansluiten, als je 2 splitters hebt zou het kunnen. Maar de TS heeft nooit gezegd dat het over een kabel moet, alleen gevraagd of het met 1 splitter kan; nee.

2. Als de TS beide apparaten aan wil sluiten achter zijn modem, heeft ie een router nodig; bv deze.

3. Als de TS beide apparaten aan wil sluiten achter zijn modem/router of router, heeft ie een switch (of hub) nodig, bv die van Headshot_NL z'n post.

Dus, TS, neem aan dat je hier wel je conclusies uit kan trekken? :)
Pagina: 1