Toon posts:

advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het enigste wat ik op mijn 2 pc's (TB800 en TB1000)is huiswerk(hp710C,hp840C en hp4200C)
ik wil dus kunnen scannen op allebij de pc's printen maar das niet zo moeilijk. Ik wil spellen kunnen spelen half life (CS) etc en internetten. de kabel moet lopen van beneden links onder in het huis naar rechts bove nin het huis(begane grond 1e verdieping en zolder) wat is het beste om te doen? een simpel netwerkitje alla 150,- of zelf iets samenstellen of iets anders.ik doe dus verder niets dan dat en neem effe aan dat het budget niets uit maakt. btw als ik zo'n kit neem van sitecom. maakt het veel verschil als ikdie hub verwissel met een 100mbit hub ik wil gewoon weten wat het beste is voor mij prijs/prestatie.

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 20:08
Als het maar om twee pc gaat heb je genoeg aan een crosscable.(is een utp kabel waarvan het transmit en recieve gedeelte zijn omgedraait) Ben je van plan in de toekomst uit te breiden kan je altijd nog een switch /hub kopen.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

Topicstarter
jah maar dan moet je die andere kabel eruit trekken en een normale (non crossed) kabel erin doen en ik zit er al tegen te kijken om 30meter of zo door de muur te trekken gelukkig hebben we loze leidingen :)

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Op zondag 11 maart 2001 00:07 schreef snakeye het volgende:
Als het maar om twee pc gaat heb je genoeg aan een crosscable.(is een utp kabel waarvan het transmit en recieve gedeelte zijn omgedraait) Ben je van plan in de toekomst uit te breiden kan je altijd nog een switch /hub kopen.
Das volgens mij best wel langzaam!

Putting the bit in Biton since 1997

Verwijderd

Topicstarter
snakeye ik had vroeger netwerk tussen een amd k6-2 en een p166 crossover maar toen sleepte ik die pc na beneden en stond hij 1 meter van die andere pc verwijderd. was ik klaar ruimei k hem weer op. Nu wil ik iets meer permante netwerk tussen mijn t bird800 (gereincarneerd amd k6 2) en die tb1000

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Op zondag 11 maart 2001 00:14 schreef p_m het volgende:

[..]

Das volgens mij best wel langzaam!
:? Sneller dan een crosscable wordt het niet hoor... Switches en zekers Hubjes vertragen alleen maar.... (theoretisch dan, in de praktijk zul je er niet veel van merken)

Verwijderd

Topicstarter
He professer's waar zijn we nu helemaal mee bezig!!!!! ik vroeg om een advies en ik krijg moeilijke woorden die mijn zusje niet begrijpt. Maar euhm welke software raden jullie mij aan want beneden heb ik DVD. Is het ook bijvoorbeeld mogelijk om beneden via een tv kaartje boven tv te kunnen kijken?
want die van boven heeft tv out (DIVX films)en noem nog eens wat leuke dingen wat je met netwerk kan.

Verwijderd

Topicstarter
het is al half 1 dus ik wacht morgen wel af op een antwoord C YA

• Cpt.Morgan
Ik snap niet wat je er nu precies mee wilt doen..... Fullscreen & realtime video trekt je netwerk in ieder geval niet hoor....

Voordelen van het netwerk:
- printerdeling
- scannerdeling
- internetdeling
- bestandsdeling
- games tegen elkaar spelen

Of is dat niet leuk genoeg? :+

Verwijderd

Topicstarter
tja ik bedoel als het ware je netwerk gebruiken als tv out. ik ken alvast 1 manier hoe het kan...............lang leve de web cam. :+ maar kan ik mp3 en film goed kijken/luisteren via een netwerk dus geen gezeik of storing met 2 10/100mbit netwerk kaartjes en 1 10mbit hub

Verwijderd

Topicstarter
De pc's zijn redelijk snel (nooit snel genoeg :+) dus vraag ik me af of ik dus relax boven op mijn tv DVD kan kijken zonder gezeik of loopt het met haaken of is het niet eens mogelijk.(volgens de site van sitecom wel)
De TB800 heeft 384 mb ram en een GF2 gts pro
de TB1000 heeft 256 mb ram en een GF DDR
(de ddr opgeplaatst naar TB1000 en andersom)

Verwijderd

Topicstarter
leuk lekker veel post droppen krijg ik lekker veel attentie en krijg ik tenminste veel meningen en adviezen. Vertel eens wat goede/leuke/handige prog's zijn voor een netwerk en waar ik ze legaal/illigaal kan downloaden.

• Cpt.Morgan
Geen ervaring, maar DVD door je netwerk lijkt me wat veel gevraagd.... Maar probeer het eens uit met een kort crosskabeltje of zo.... Dan weet je snel genoeg of je meer moet gaan investeren....

• Cpt.Morgan
Op zondag 11 maart 2001 00:33 schreef quicksilver85 het volgende:
Vertel eens wat goede/leuke/handige prog's zijn voor een netwerk en waar ik ze legaal/illigaal kan downloaden.
Als je dat soort dingen vraagt wordt je topic snel afgesloten hier ben ik bang....

Maar goed, als we het legaal houden :), wat voor type programmas denk je aan?

Zelf vind ik erg handig:

- Routing software (ivm internet delen)
- Remote Administration software

Verwijderd

Topicstarter
hey tnx ma man ik heb veel aan jou tips
heb je nog hardware nodig? i'm the man
Pagina: 1