Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Remote desktop client sluit niet

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Als ik een remote desktop sessie sluit door uit te loggen of de verbinding te verbreken, dan blijft de client open staan in m'n taakbalk. Dan moet ik met de rechtermuisknop erop klikken en op close drukken om em helemaal weg te krijgen. De verbinding blijft dus niet open staan, het is alleen de client die niet weg wil. Het maakt niet uit naar welke server ik verbindt: ik heb er een stuk of 5 die allevijf compleet verschillend zijn, dus daar zal het niet aan liggen.

Een client vanaf een andere PC sluit wel zodra de verbinding verbroken wordt (of uitgelogd wordt).

XP is verder helemaal up-to-date, en de laatste versie van de RDP client is geinstalleerd.

Geen idee eigenlijk waar ik naar moet zoeken of wat ik in godsnaam kan proberen om dit irritatietje te fixen. Google helpt ook niet echt; ik vind alleen oplossingen die iets op de server fixen, terwijl daar het probleem niet zit.

日本!🎌

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Check eens de redirection van je resources zoals geluid, schijf of printer die mee gekoppelt wordt, gooi deze anders eens eruit.

euh...ja

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Helaas kan ik het nu ff niet uitproberen (is op m'n werk, en daar ben ik in het weekend niet) maar ik dacht niet dat redirection iets uitmaakte. Bovendien zouden de standaardinstellingen goed moeten gaan, en dat gaan ze niet.

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Redirection maakt dus idd niets uit. Als ik dus op het kruis klik in de gele balk bovenin het scherm, krijg ik een schermpje "Reconnecting", waarna ik em dus nog een keer moet sluiten om van de client af te komen...

日本!🎌

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-11 11:37
Open je echt een desktop? Of start je een applicatie seamless op. In het laatste geval wil de Language Bar nogal eens actief blijven.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik zou niet eens weten hoe je een seamless applicatie opstart. Ik open gewoon een RDP sessie naar een bak met win2003, winxp, of win2008. Allemaal compleet verschillende bakken op verschillende plekken (lokaal netwerk en internet). Default instellingen voor de remote desktop client.

Ik geloof niet dat ik daarmee iets speciaals doe/instel...

[ Voor 7% gewijzigd door _Thanatos_ op 24-06-2010 16:19 ]

日本!🎌

Pagina: 1