Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IE problemen Iframe

Pagina: 1
Acties:

• peaceful_turing
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-10-2023
Ik heb een uitklapmenu (links met o.a. 'Bovenkleding' etc.) gemaakt voor in mijn website, met firefox wordt dat prima weergegeven, maar met Internet Explorer gaat dat fout..
--------
link: http://www.killking.woelmuis.nl/index2/index.html#
--------
De code die ik heb gebruikt in de index.html is:
code:
1
<iframe src="uitklapmenu.html" frameborder=0 allowtransparency="true"></iframe>

in style.css
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
iframe
{
width:160px; 
height:335px; 
border: 0px; 
position: absolute; 
left: 17px; 
top: 30px;
z-index: 100;
overflow: hidden;
}

Er worden een aantal dingen fout weergegeven; de niet transparante achtergrond:?..

Wat is hier niet-IE-compatibel aan?

Gr. Joachim

[ Voor 5% gewijzigd door peaceful_turing op 18-06-2010 13:55 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

scrolling is helaas nog een attribuut dat je in IE niet kunt vervangen met CSS overflow (net als de frameborder)

Wat margins betreft weet ik niet wat je bedoelt, ik zie geen margins in je CSS :)

Webkit laat ook scrollbars zien overigens. En wat transparantie betreft, probeer eens background: transparent op de body in je iframe. Standaard zet IE waarschijnlijk gewoon een achtergrond kleur in.

[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 18-06-2010 13:56 ]

• peaceful_turing
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-10-2023
Bosmonster schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:54:
scrolling is helaas nog een attribuut dat je in IE niet kunt vervangen met CSS overflow (net als de frameborder)

Wat margins betreft weet ik niet wat je bedoelt, ik zie geen margins in je CSS :)
Oké, ja ik heb het aangepast, maar het ging me niet zozeer om die margins en scrolling, vooral om die niet-transparante achtergrond..

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Zie mn edit overigens, misschien had je die niet gezien (gezien je timing) :)

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 13:03
In Opera werkt je site trouwens erg slecht. Als ik mij niet vergis mag je bij xhtml strict helemaal geen iframes gebruiken. het doctype veranderen naar transitional zou wat problemen op kunnen lossen. Hoewel, er zitten zoveel fouten in de HTML dat het moeilijk te zeggen is waar de problemen precies zitten.

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 15:23
Slecht? Zeg maar gerust totaal niet (nieuwste 10.60 build)
Waarom wil je dit met een iframe oplossen? Waarom niet "gewoon" oplossen met een PHP/ASP/watdanook include zodat je ook gewoon links kunt maken als http://domein/bovenkleding (o.i.d.) ?

Full-stack webdeveloper in Groningen

Pagina: 1