Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Harddisk staat op systeempartitiie [7]

Pagina: 1
Acties:

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik heb gisterenavond mijn pc opnieuw geinstalleerd met windows 7 nadat XP niet wilde booten. Ik heb nog getracht windows xp te redden maar dat lukte niet. Ik heb toen een commando uitgevoerd fixmbr oid.

Nu draait windows 7 prima. Alleen mijn tweede harddisk kan ik niet benaderen omdat deze op "Systeem, Actief, Primaire Partitie" staat. Ik weet niet hoe ik dit kan uitzetten. De harde schijf moet weer een normale schijf worden, een primaire partitie.

Zie screenshot.

Kan iemand mij helpen deze schijf weer werkend te krijgen?
Afbeeldingslocatie: http://www.esnips.com/nsdoc/03ce011b-c741-4da7-8b4a-88ccbcfaba05

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alleen mijn tweede harddisk kan ik niet benaderen omdat deze op "Systeem, Actief, Primaire Partitie" staat. Ik weet niet hoe ik dit kan uitzetten. De harde schijf moet weer een normale schijf worden, een primaire partitie.
Dan is die schijf nog steeds benaderbaar, dus ik stel voor dat je vooral eerst een duidelijker foutmelding laat zien - en dat mag ook in textvorm, als het maar duidelijk is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kraaitje
Hij is niet meer zichtbaar in verkenner, dat is het hele probleem!

grts.

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:09
Kan je misschien een screenshot van je diskmanagement (in startmenu diskmanagement of schijfbeheer) maken?
Dat ding wat je post op esnips kan ik niet zien omdat je je moet inschrijven om dat te kunnen zien:S

Als je die schijf niet kan zien in verkenner, maar wel in schijfbeheer kan dat een heleboel oorzaken hebben.
Zomaar even een gok:
-Die partitie op je hardeschijf heeft geen drive letter?

• kraaitje
Hartelijk dank Okki5, dat was inderdaad de oplossing. Ik heb een drive letter toegekend en daar was ie weer, zo simpel!