Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

msn rare berichten zoals 'ik heb een laptop gewonnen...'?

Pagina: 1
Acties:

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Al tijden krijg ik van allerlei personen uit mijn MSN-messenger lijst, berichten met teksten in de context van "Ik heb een laptop gewonnen, probeer het ook eens, klik op <link>" óf "Ik heb zojuist 1000 euro gewonnen, probeer het ook eens".
Ik weet dat deze personen die berichten natuurlijk niet zelf hebben verstuurd, maar mogelijk hun pc's ergens mee geïnfecteerd zijn

Ikzelf heb nog nooit op de betreffende links geklikt, dus ik hoop niet dat ikzelf ook 'besmet' ben.
Ik word echter wel helemaal gek van deze berichten, ik krijg er elke dag, van meerdere mensen uit mijn msn lijst, wel een paar.

Ik ben ongetwijfeld niet de enige met dit probleem, want dit is vast weer zo'n typische msn spambot oid.

Wie kent dit probleem/heeft dit probleem en weet hoe het uit je pc te halen?
(en als ik erachter ben dat ik zelf echt niet geïnfecteerd ben, dan kan ik het op de pc's van mijn vrienden doen die sowieso wel dat soort berichten naar mij sturen)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik denk dat dat vooral ligt aan het type volk wat je in je lijst hebt :P

mensen die voor het minste al hun wachtwoord doorgeven. Negen kansen van de 10 is het geen virus maar een pagina waar je je moet inloggen en dan sturen ze een berichtje in jouw naam naar je contactlijst.

Even die mensen waarschuwen dat ze hun wachtwoord moeten veranderen en eventueel hun pc scannen op virussen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:02
Niet op klikken, en niet installeren. :) Dan ga jij het ook versturen. Of zoals hierboven gemeld, niet je wachtwoord van msn invullen op iets anders dan msn/ander product van Microsoft.

[ Voor 45% gewijzigd door ZpAz op 18-06-2010 13:19 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Is vast weer zo'n website waarbij je met je Live account moet aanloggen om mee te kunnen doen met die prijs.
Vervolgens gebruiken ze deze inloggegevens om via msn de site weer te spammen.

Gewoon de persoon in kwestie melden dat het verstandig is om zijn/haar live wachtwoord te veranderen.

Pvouput live

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:07
Dan moeten je vrienden even een goede virusscanner of iets als CC-Cleaner installeren om het zo te verwijderen. Het enige wat jij kan doen is die personen blokken zodat ze je niet meer tot last zijn. (Doe ik ook indien mensen zo zijn om op dat soort linkjes te klikken, als ze het dan hebben opgelost dan unblock ik ze wel weer).

edit:
Wachtwoord veranderen is het minste wat ze kunnen doen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Manuel op 18-06-2010 13:20 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Dit is een virus, ik heb een aantal mensen in mijn MSN lijst die dit ook hebben. Krijg je ineens een bericht "KLIK HIER, U HEEFT DIT/DAT GEWONNEN" zodra je de site opent heb je zelf ook dit virus binnen..

1 scan over je PC & je Cookies folder leeg maken en het is er vanaf, tis een vrij lomp geval.. gewoon een tracking cookie welke aangepast is.

Wat heb ik gedaan: Mensen waarvan ik dit kreeg een berichtje gestuurd (via de mail) dat ze een virus op de PC hebben staan & hoe ze hem eraf krijgen -meesten weten dat ik ICT doe, dus vertrouwen mij er wel in-. HEb er sindsdien weinig last meer van gehad.

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 18-06-2010 13:22 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Allewijn
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:20:
Dit is een virus, ik heb een aantal mensen in mijn MSN lijst die dit ook hebben. Krijg je ineens een bericht "KLIK HIER, U HEEFT DIT/DAT GEWONNEN" zodra je de site opent heb je zelf ook dit virus binnen..
Oké, maargoed voor zover ik dus begrijp zijn dus meerdere mensen zo lomp geweest om op die links te klikken en dan op de site waar ze dan uitkomen ook daadwerkelijk met hun msn gegevens in te loggen.
Maar als je dus enkel op de link klikt en naar de website gaat maar daar NIKS in vult, dus gelijk weer weg gaat, dan hebben ze je gegevens niet en ben jij niet 'besmet'?

Ik betwijfel ook of de mensen die mij dit sturen wel 'echt' online waren.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:20:
zodra je de site opent heb je zelf ook dit virus binnen..
Dat zal wel meevallen. 9 v/d 10 virussen moet je toch echt zelf 'accepteren', door het openen van een exe o.i.d. :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Allewijn schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:26:
[...]

Oké, maargoed voor zover ik dus begrijp zijn dus meerdere mensen zo lomp geweest om op die links te klikken en dan op de site waar ze dan uitkomen ook daadwerkelijk met hun msn gegevens in te loggen.
Maar als je dus enkel op de link klikt en naar de website gaat maar daar NIKS in vult, dus gelijk weer weg gaat, dan hebben ze je gegevens niet en ben jij niet 'besmet'?

Ik betwijfel ook of de mensen die mij dit sturen wel 'echt' online waren.
Meestal zijn ze nog echt online ook :P heb 2 laptops naast elkaar gezet, op de ene stond het virus wel. op de andere niet.. wat zie je gebeuren? Er opent zich voor een fractie van een seconde een MSN scherm. welke meteen weer verdwijnt, op de andere PC krijg je dan dat bericht ect... De gebruiker moet dus wel online zijn -voor zover mij bekent-

Anders ben je ingelogt geweest op een of andere kutsite waar je je mail & wachtwoord moest invullen om door te gaan -dom dom dom dom :z ......-

Plague schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:26:
[...]

Dat zal wel meevallen. 9 v/d 10 virussen moet je toch echt zelf 'accepteren', door het openen van een exe o.i.d. :)
Kijk je nog raar van op :P De gemiddelde virusscan (Microsoft Security Essentials) levert mij toch zeker 5 tracking cookies op. Deze doen normaal geen kwaad, maar er zijn sites welke er misbruik van maken & deze cookies aanpast.

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 18-06-2010 13:32 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Allewijn
  • Niet online
Haalt de Windows Defender virusscanner, standaard in Windows 7 dit soort dingen er ook uit?

En 'Plague': jij zegt dat het virus dus niet geactiveerd kan worden op je pc door enkel op de link te klikken maar er echt iets van je emailgegevens ingevuld moet zijn?

Zo krijg je bijvoorbeeld op de laatste link die ik van iemand kreeg, met de tekst dat je een gratis laptop kon winnen, een link naar msnkras1000nu.nl (ik heb er hier voor zekerheid even geen hyperlink van gemaakt) alwaar ik een flash animatie zie waar ik vragen kan beantwoorden om zodoende het notebook te winnen.
Ik ben nooit verder gegaan dan enkel maar het eerste flash scherm, ik heb nooit iets ingevuld (ik heb die link op een compleet andere pc op mijn werk eens bekeken).

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

99% kans dat dit helemaal geen virus is, maar gewoon een paar idioten op jou MSN lijst die eens moeten LEZEN en stoppen met invullen van die nepzooi.

Sites als: Zie hier wie jou geblocked heeft!!@!! vullen ze blindelings hun MSN in, gefeliciteerd, je hele contactenlijst krijgt spam. Retarts die denken dat ze wat gewonnen hebben, vullen hun MSN in.. nogmaals gefeliciteerd, nog meer spam naar je contactpersonen.

(hyves en soortgelijke 'social sites' doen hier trouwens ook deels aan mee).

Als jij een virus hebt, die dit kan veroorzaken, krijg je niet van andere berichten, maar stuur jij juist (ongezien) berichten naar andere mensen.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 18-06-2010 13:43 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Hogere kwaliteit vrienden vinden is denk ik de oplossing als ik het verhaal zo lees. :+
Pagina: 1