Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mede-schermtuurders,

wij hebben nu 3 PS3´s thuis staan, uberopstellinkje voor Modern Warfare 2..
Nu vraag ik me af wat de beste gamingrouter is, die 3 ps3´s vol kan laten knallen.
Internet wordt verzorgd door kabel van Ziggo, en we hebben er nu een Linksys router aan hangen (de Gigabit Router WRT320N).. Deze is prima, maar het kan volgens mij altijd beter..

Iemand advies?
En kan de ping uberhaupt omlaag door een andere router aan te sluiten?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 23:50
Ik zou eerder gaan kijken naar je instellingen dan een andere router te nemen...
Gebruik je de orginele firmwaren nog op de WRT320N??
Zoja, flash eens DD-WRT en zet UPnP uit, wereld van verschil!

Daarnaast is je ping van meer dingen afhankelijk dan je router.
Dus het vervangen van je router lijkt mij niet zo zinvol.

[ Voor 24% gewijzigd door Zandpad op 18-06-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:39:
Mede-schermtuurders,

wij hebben nu 3 PS3´s thuis staan, uberopstellinkje voor Modern Warfare 2..
Nu vraag ik me af wat de beste gamingrouter is, die 3 ps3´s vol kan laten knallen.
Internet wordt verzorgd door kabel van Ziggo, en we hebben er nu een Linksys router aan hangen (de Gigabit Router WRT320N).. Deze is prima, maar het kan volgens mij altijd beter..

Iemand advies?
En kan de ping uberhaupt omlaag door een andere router aan te sluiten?

Bij voorbaat dank!
Tja, er zijn verschillende goede routers op de markt.
Denk hierbij aan de Netgear WNDR3700, de D-Link DIR-855, Linksys 610Nv2 enz enz..
Al deze router doen zo goed als het zelfde, tevens zullen ze niet veel verschil in je verbinding weer geven.
Belangrijk is dat er goede instellingen in zitten die het mogelijk maken op je router naar eigen hand in te stellen, denk bijvoorbeeld aan QoS of de mogelijkheid om handmatig de juiste poorten op te zetten.
Alle apraten die je aansluit kunnen negative invloeden hebben op je netwerk connectie tijd, echter de huidige routers zullen qua latency allemala ongeveer het zelfde scoren.
Je internet wordt verzorgt door Ziggo, over het al gemeen heeft een goede internet verbinding van Ziggo een ping tijd tussen de 8 a 12ms, dit is meer dan genoeg om goed te kunnen gamen.
Echter er zijn ook mensen die contact met jou moeten maken, wanneer jij 3x een PS3 op je verbinding hebt draaien kan het zijn dat anderen wel problemen met jullie hebben.
ik raad overigens wel een zo snel mogelijk Ziggo abonnement aan, bijvoordel alles in 1 extra, ivm de data overdracht.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zandpad schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:43:
Ik zou eerder gaan kijken naar je instellingen dan een andere router te nemen...
Gebruik je de orginele firmwaren nog op de WRT320N??
Zoja, flash eens DD-WRT en zet UPnP uit, wereld van verschil!

Daarnaast is je ping van meer dingen afhankelijk dan je router.
Dus het vervangen van je router lijkt mij niet zo zinvol.
UPnP uitzetten, want? Werkt hier prima op de PS3's en 360's met een Netgear WNDR3700.

@TS

Latency is nauwelijks te verminderen door je eigen router, zwakke punten komen op andere hops. Of kom je boven de 1 ms uit bij een ping naar je router? Wat wel meehelpt is een stevige CPU in je router, maar voor online gamen op de PS3 volstaat je huidige router ook wel.

Wireless gamen is sowieso een no-go tov bekabeld (), mocht dat meespelen.

QoS komt inderdaad van pas als je andere apparaten in je netwerk hebt die veel gebruik maken van het Internet, hoe dan ook. Die van mij krijgen iig voorrang op de rest, evenals de 360's. Maar die staan zelden tegelijk aan :P

[ Voor 11% gewijzigd door Exorcist op 18-06-2010 15:49 ]