Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik ga dit jaar weer op vakantie naar Curacao met vriendinlief en we vroegen ons af wat de kwaliteit is van een onderwatercamera van de Bartsmit.
http://www.bartsmit.com/digitale-onderwatercamera-5mb-oranje
Ik snap dat je niet veel kan verwachten van zo'n camera, maar wat kan je wel verwachten? Kan je hem voor het snorkelen in de zee gebruiken en dan nog aardige foto's van vissen maken of krijg je een grote ruisbende met hier en daar iets wat op een vis lijkt?

Een duurdere camera kopen is niet echt een optie aangezien we allebei al een normale camera hebben, dit is dus puur iets extra's en voornamelijk voor 'de fun' zoals vriendinlief het noemt. Is het daarvoor goed genoeg of krijg je echt bagger resultaat?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:05

YellowCube

Wait...what?

Gebruik tot 3 meter onderwater is mogelijk maar wordt niet langdurig aangeraden!
wat daar, imo, eigenlijk staat is: "niet het water mee ingaan".
zeewater lijkt me al helemaal geen goed idee.

daarnaast valt het sowieso al tegen om onder water mooie foto's te maken. Als de camera dan ook nog eens erg goedkoop is denk ik dat het uitloopt op een kleine anticlimax.

Maargoed...uiteindelijk hangt het er vanaf of jij vind dat jezelf voor dat bedrag wel/geen buil valt.

[ Voor 12% gewijzigd door YellowCube op 18-06-2010 12:11 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Voor die vijf tientjes kun je, lijkt mij, beter een onderwaterbehuizing kopen voor de camera die je al hebt. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ja we hebben het beide nog nooit geprobeerd en zo'n camera zou dan op zich leuk speelgoed zijn, maar als de kwaliteit zeer waarschijnlijk slecht zal zijn dan is het denk ik niet de moeite waard om het aan te schaffen. En als zeewater niet goed is voor zo'n camera dan zal de pret wel heel snel voorbij zijn denk ik.

Een onderwaterbehuizing is dan nog wel een optie voor haar camera als ze dat zou willen, voor mijn K-x zal het een stuk duurder zijn gok ik en daar wil ik geen risico mee lopen. Hoewel ik denk dat zij er ook zo over denkt.

[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 18-06-2010 12:17 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17
Canon D10 is ook een interessante optie.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik neem aan dat je het dan over de Canon Powershot D10 hebt? Die is ruim 5x zo duur als deze camera en voor ons geen optie. We zullen hoogstens 1x per jaar onder water foto's maken en voor al het andere fotowerk heb ik mijn Pentax K-x en heeft zij een Sony Cyber-shot DSC-W120. Het is echt puur voor 3 a 4x snorkelen en wat spelerij in het zwembad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://www.leisurepro.com...IM5&Sort=Stock&DescSort=0

Deze is ook leuk :D
Afbeeldingslocatie: http://www.leisurepro.com/Image/Product/Full/LIM5.jpg

Deze heb ik zelf vroeger gehad:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30596

Een 'matige' camera in een body voor een kleine 60 euro, ook deze had soortgelijke waarschuwing. Hoofdzakelijk dus bruikbaar in zware regen of kort in het water (zwembad), maar ook daar moet je echt niet te lang te diep onder waterblijven. Helaas was dit laatste dus de doodsoorzaak van de camera, tijdens vakantie in Griekenland blijkbaar te lang onder water gehouden en na een uurtje of 2 onderwater gehouden was er toch water ingelopen.

Voor een 'voor de fun' camera is hij zeker geschikt, hij maakt wat betere foto's dan die wegwerp onderwater camera's, maar verwacht geen wonderen. Schiet gewoon voor de zekerheid 5 extra foto's en je hebt er altijd wel 1 die wel redelijk is. Zeker als het donker/slecht zicht is krijg je enorm veel ruis, maar in zwembaden op een zonnige dag maakt dat ding leuke foto's.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 18-06-2010 12:33 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Op Curacao is het altijd zonnig en helder water dus wat dat betreft verwacht ik niet veel problemen, maar water dat erin loopt is wel erg jammer. Ik zal eens overleggen en dan kijken of we het risico gaan nemen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:48

Markie

Voorheen BBE

Ik koop altijd zo'n analoge wegwerpcamera.
Vervolgens laat ik de foto's afdrukken en laat ze direct op een foto-cd zetten. Werkt tot nog toe perfect! Zeker voor de fun!

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:16
BBE schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:55:
Vervolgens laat ik de foto's afdrukken en laat ze direct op een foto-cd zetten. Werkt tot nog toe perfect! Zeker voor de fun!
Ook onderwater? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Ook die zijn er gewoon in wegwerpuitvoering ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:25
BBE schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:55:
Analoge waterdichte wegwerpcamera?

grrr, te langzaam

[ Voor 6% gewijzigd door MuddyMagical op 18-06-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Laatst online: 18:48

Markie

Voorheen BBE

Ja! Voor een paar knaken.
Het eigen merk van de Kruidvat voldoet voor mijn doel prima.

Voor de foto's boven water heb ik een wegwerpcamera die iets langer meegaat :+

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Die hebben wij vorig jaar gebruikt maar die foto's waren niet om over naar huis te schrijven, je kon de vissen wel herkennen maar de kwaliteit was niet super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het goedkoopste model dat ik zo snel kan vinden in de PW: pricewatch: Fujifilm FinePix Z33WP Zwart

Alternatieven zijn om een model van MP te halen, bijv:
http://link.marktplaats.nl/331099013

(wel even ophalen en eerst testen in een bak met water voordat je hem koopt)

Een ander alternatief is een Dicapac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-08 23:05
BBE schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:49:
[...]

Ja! Voor een paar knaken.
Het eigen merk van de Kruidvat voldoet voor mijn doel prima.

Voor de foto's boven water heb ik een wegwerpcamera die iets langer meegaat :+
Ik heb ook weleens twee van die cameraatjes meegenomen op vakantie. Het nadeel is dat je dan alsnog vrij veel kwijt bent voor ontwikkelkosten + aanschaf van die dingen. Al doe je dit dus een aantal keer, dan kan je daar ook een (wat betere) waterdichte en digitale(!) compactcamera voor kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 15:08:
Het goedkoopste model dat ik zo snel kan vinden in de PW: pricewatch: Fujifilm FinePix Z33WP Zwart

Alternatieven zijn om een model van MP te halen, bijv:
http://link.marktplaats.nl/331099013

(wel even ophalen en eerst testen in een bak met water voordat je hem koopt)

Een ander alternatief is een Dicapac :)
Dat zijn voor ons te dure opties, het is of zo'n camera voor een euro of 40-45 kopen of geen camera, voor die paar keer dat we snorkelen is 100 euro wel heel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, gewoon bieden op MP dan ;)

Een optio wp ging een paar jaar geleden afaik voor ongeveer 130 euro de deur uit, dus een bod van 50 euro kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik breng net de BS camera terug, wat een slecht ding.
Je ziet de pixels op het scherm en ook als je ze inlaad in je computer.
Advies: Gewoon niet doen.
Ben nu wel op zoek naar een alternatief, want mijn zoontje had hem voor zijn verjaardag gekregen, dus dikke tranen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle E
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-09 19:50
Voor een enkel keertje zal de Pentax Optio W90 nog net iets te duur zijn gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze zou ook nog kunnen.

http://www.pixmania.nl/nl...order-zw.html?itag=170334

Het is ook maar net wat je budget is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:26

sapphire

Die-hard pruts0r

deze schijnt ook wel leuk te zijn uit het weinige wat ik kon vinden:
Hyundai S800

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:09

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Er is nu ook een onderwatercamera tekoop op priceattack.nl . Ik weet niet of het iets is:
Afbeeldingslocatie: http://www.priceattack.nl/winkel/images/easypix_scuba_groen0.jpg

Voor 69,- euro

Specificaties camera

- 5 MegaPixel 1/3.2" CMOS sensor
- 2,7" TFT LCD display
- Waterdicht tot 3 meter (10 feet)
- Gezichtsherkenning
- 8x digital zoom
- Video recording met audio-opname
- Slideshow playback
- Power: 3x AAA batterijen (meegeleverd)

[ Voor 4% gewijzigd door Tweak-Freak op 21-06-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Jelle E schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:26:
Voor een enkel keertje zal de Pentax Optio W90 nog net iets te duur zijn gok ik.
Voor mij in ieder geval wel ja, kijk vissen op de foto zetten is best leuk maar waar doe je dat nog meer behalve op vakantie in Curacao? En verder heb ik natuurlijke en dSLR.
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:33:
Deze zou ook nog kunnen.

http://www.pixmania.nl/nl...order-zw.html?itag=170334

Het is ook maar net wat je budget is natuurlijk.
Voor mij veel te duur, dan is het geen fun koopje meer helaas.
sapphire schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:48:
deze schijnt ook wel leuk te zijn uit het weinige wat ik kon vinden:
Hyundai S800
Denk dat dat het beste alternatief is, wel erg prijzig nog. Eens over denken.
Tweak-Freak schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:17:
Er is nu ook een onderwatercamera tekoop op priceattack.nl . Ik weet niet of het iets is:
[afbeelding]

Voor 69,- euro
Denk dat ik dan liever voor die hierboven gaat, dat snel beslissen is helemaal niks voor mij, daar komen bij mij enkel miskopen van :P
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:40:
Ik breng net de BS camera terug, wat een slecht ding.
Je ziet de pixels op het scherm en ook als je ze inlaad in je computer.
Advies: Gewoon niet doen.
Ben nu wel op zoek naar een alternatief, want mijn zoontje had hem voor zijn verjaardag gekregen, dus dikke tranen.
Bedankt, blij dat we t niet gedaan hebben. Succes met een alternatief zoeken!

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 21-06-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
koop zo'n waterdichte zak voor de camera die je al hebt, beetje opletten met afsluiten enzo maar ik heb er zat mensen mee zien snorkelen en (ondiep) scuba diven. Die dingen kan je wss ook ter plekke kopen als het een beetje toeristisch plaatsje is waar je heen gaat.
Pagina: 1