Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Adobe Premiere / After effects faalt in renderen. help!

Pagina: 1
Acties:

• WhizZRinaldo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-07 20:50
Beste tweakers,

Ik probeer met Adobe Premiere CS5 een project te renderen met de codec H264 maar dit faalt telkens weer en elke poging die ik probeer faalt het renderen bij ongeveer 40% en soms zelf al op 25%.

Het volgende heb ik geprobeerd:
Rechtstreeks exporteren vanuit Premiere CS5 zelf.
Exporteren vanuit Adobe Media Encoder.
Sequence geladen in After effects om daar rechtstreeks te exporteren maar dat mocht ook niet baten.
Andere codecs.

Het project duurt ongeveer maximaal 6min en het gekke is dat kleinere files van ongeveer een minuut wel renderen.

de foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 - Bronbestand: C:\Users\Rinaldo\AppData\Local\Temp\Gameplay_3.prproj
 - Uitvoerbestand: C:\Users\Rinaldo\Desktop\Sequence 01.mp4
 - Gebruikte voorinstelling: Custom
 - Video: NTSC, 1280x720, 23,976 fps, Progressief
 - Audio: AAC, 192 kbps, 48 kHz, Stereo
 - Bitsnelheid: VBR, 1 controle, Doel 5,00, Max 7,00 Mbps
 - Coderingstijd: 00:06:12
18-6-2010 11:27:22 : Codering mislukt
----------------------------------------------------
Fout tijdens compileren van film.

Onbekende fout.
----------------------------------------------------

systeem bestaand uit:

Intel Q9550
Gigabyte X48-DS5
4GB DDR2-1066
ATI HD5770
En over 1TB aan vrije ruimte.

OS is Windows 7 Ultimate 64bit

Ik ben al 2 dagen bezig dit probleem op te lossen maar ik kom er zelf niet uit en raak erg gefrustreerd.

[ Voor 3% gewijzigd door WhizZRinaldo op 18-06-2010 11:43 ]

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-11 12:56
Misschien als ander formaat opslaan? Dat toevallig al geprobeerd?

• WhizZRinaldo
Neefdave schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:44:
Misschien als ander formaat opslaan? Dat toevallig al geprobeerd?
Ben het er vergeten bij te zetten maar ook dit heb ik meerdere malen geprobeerd. :-(

• WhizZRinaldo
Niemand ? bumpie

Verwijderd

hallo WhizZRinaldo

ik heb dit zelfe probleem ook gehad ,
deze manier heeft mij geholpen:

als je naar je start gaat staat er after effects maar ook ergens adobe media encoder,

je opent die encoder en sleept je filmpje (gewone zonder edit).
in het vak dan zie je naast de naam van je filmpje een format .
daar kies je er een uit en dan klik je op start que ,
je neemt het nieuwe bestand en gebruikt die

dit heeft bij mij geholpen

groeten mark. ;)

ow en als je meer hulp nodig hebt op edit gebied, vraag het gerust ik kan je helpen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2010 17:12 . Reden: hulp is handig ]

• WhizZRinaldo
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:10:
hallo WhizZRinaldo

ik heb dit zelfe probleem ook gehad ,
deze manier heeft mij geholpen:

als je naar je start gaat staat er after effects maar ook ergens adobe media encoder,

je opent die encoder en sleept je filmpje (gewone zonder edit).
in het vak dan zie je naast de naam van je filmpje een format .
daar kies je er een uit en dan klik je op start que ,
je neemt het nieuwe bestand en gebruikt die

dit heeft bij mij geholpen

groeten mark. ;)

ow en als je meer hulp nodig hebt op edit gebied, vraag het gerust ik kan je helpen :)
Hey mark bedankt voor je reactie, ik neem aan dat je met het "filmpje" bedoelde m'n project? ( lees .prproj )
Dit gebeurd als ik ervoor kies in Premiere om hem in de queue te plaatsen. ipv rechtstreeks te exporteren. maar dit werkt ook niet helaas.

Verwijderd

ow oké is het bestandje groot ??
misschien kan je hem met de mail naar mij sturen (als het geen privé dingen zijn natuurlijk)
en kan ik het voor je proberen te renderen en je dan sturen hoe het lukt of het filetje naar je te stuuren
groeten mark

ow mijn @mail

mark.louw@upcmail.nl
of
m.louw@live.nl

ow ps zie je dit ->Bronbestand: C:\Users\Rinaldo\AppData\Local\Temp\Gameplay_3.prproj

het staat in een temp map dus dat bestandje word naar een tijdje verwijderd als je je pc opnieuw opstart (dat is bij mij iedegeval)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2010 20:20 ]

• WhizZRinaldo
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:18:
ow oké is het bestandje groot ??
misschien kan je hem met de mail naar mij sturen (als het geen privé dingen zijn natuurlijk)
en kan ik het voor je proberen te renderen en je dan sturen hoe het lukt of het filetje naar je te stuuren
groeten mark

ow mijn @mail

mark.louw@upcmail.nl
of
m.louw@live.nl

ow ps zie je dit ->Bronbestand: C:\Users\Rinaldo\AppData\Local\Temp\Gameplay_3.prproj

het staat in een temp map dus dat bestandje word naar een tijdje verwijderd als je je pc opnieuw opstart (dat is bij mij iedegeval)
klopt maar het orginele bestand staat niet in mijn temp ;) doet hij alleen zodra die naar Encoder gaat. bestandje is niet te groot maar zijn meerdere files die meespelen incl text en dergelijke. ik wil graag gewoon een oplossing |:(
Toch bedankt voor het aanbod ;)

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-10 12:33
Probeer de maximale RAM bij instellingen eens te verlagen. Waarschijnlijk staat het nu op 50%. Probeer eens 25%.

• WhizZRinaldo
Ik hoopte dat jij mijn dag zou maken, maar helaas. Had hem op z'n minimum gezet maar het hielp niets.. Laat me niet op het punt komen om windows opnieuw te installeren :-( |:(

• NMNN
Voordat je daar aan begint adviseer ik je om te testen of je PC in andere omstandigheden stabiel is.

Om beter advies te krijgen raad ik je ook aan om alle volledige informatie hier te plaatsen. Ik vermoed dat er iets anders speelt dan Adobe alleen.

Ben je bekend met programma's als prime95, intel burntest of orthos? In de overclock-topics hier op tweakers kun je verschillende manieren vinden om de stabiliteit van je Pc te testen. Daarmee wordt het waarschijnlijker om hardware problemen uit te sluiten. Mochten er hardware problemen zijn zal een re-install niets verhelpen, dus dat lijkt me een goede start.

• WhizZRinaldo
galmoer schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:24:
Voordat je daar aan begint adviseer ik je om te testen of je PC in andere omstandigheden stabiel is.

Om beter advies te krijgen raad ik je ook aan om alle volledige informatie hier te plaatsen. Ik vermoed dat er iets anders speelt dan Adobe alleen.

Ben je bekend met programma's als prime95, intel burntest of orthos? In de overclock-topics hier op tweakers kun je verschillende manieren vinden om de stabiliteit van je Pc te testen. Daarmee wordt het waarschijnlijker om hardware problemen uit te sluiten. Mochten er hardware problemen zijn zal een re-install niets verhelpen, dus dat lijkt me een goede start.
Ik twijfel niet aan de stabiliteit van mijn systeem ik ben addict overclocker geweest om zo maar te zeggen en alles loopt stabiel.

Het gekke is dat Sony vegas wel kan renderen alleen heb ik daarbij dan weer geen geluid? :?
Het zit hem misschien in de codecs alleen heb ik al geprobeerd deze opnieuw te installeren zonder enige verandering.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
In CS5 doe ik het zelf in twee stappen.
Eerst de Sequence exporteren naar een "raw" AVI file met de standaard lossless compressie codec.
Daarna een nieuwe Sequence aanmaken en de AVI file er in slepen en daarna naar H264.

Je kan trouwens ook van de Adobe Site een nieuwe versie downloaden, want daar staan regelmatig nieuwe versies (als je geen zin hebt om te registeren kan je bugmenot gebruiken).

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• WhizZRinaldo
djexplo schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:49:
In CS5 doe ik het zelf in twee stappen.
Eerst de Sequence exporteren naar een "raw" AVI file met de standaard lossless compressie codec.
Daarna een nieuwe Sequence aanmaken en de AVI file er in slepen en daarna naar H264.

Je kan trouwens ook van de Adobe Site een nieuwe versie downloaden, want daar staan regelmatig nieuwe versies (als je geen zin hebt om te registeren kan je bugmenot gebruiken).
Ja het vervelende is dus dat helemaal niets 100% wordt. ook geen 'raw' AVI.

• NMNN
Daarom denk ik aan een hardware probleem!

Dat sony vegas wel werkt zegt in principe niet zo veel. Ik zou stabiliteit en geheugen testen, om uit te sluiten.

Ik heb een keer een vergelijkbare situatie meegemaakt en toen betrof het ontoereikende hardware. Het verlagen van de maximum resources was toen de oplossing.

• WhizZRinaldo
BREAKING NEWS (sorry kon het niet laten)

Ik had een totaal nieuw project gestart. en daar een kant en klare 720p clip in gedaan, en deze laten renderen op de H264 codec. en wat denk je, dat werkt wel!

Dus nu dat wel werkt, en het geen hardware problemen zijn. wat is het dan wel :O

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:11
(Check eerst even optie 2, is wat sneller ;) )Verwijder eens 1 voor 1 layers en effecten tot het werkt (kan even duren ;) )
Dan weet je wat preciezer waar je het moet zoeken.

Of kijk naar het moment waar het misgaat en welke layers, fx, watdanook dan gerendert worden. Op die manier heb ik ook eens een AE renderprobleem opgelost. Een source file had een foutieve index, die geencode (met SUPER), ingevoerd in mijn project en het ging als een zonnetje 8)

[ Voor 59% gewijzigd door Moning2 op 18-06-2010 23:39 ]

• WhizZRinaldo
Moning2 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 23:35:
Verwijder eens 1 voor 1 layers en effecten tot het werkt (kan even duren ;) )
Dan weet je wat preciezer waar je het moet zoeken.

Of kijk naar het moment waar het misgaat en welke layers, fx, watdanook dan gerendert worden. Op die manier heb ik ook eens een AE renderprobleem opgelost. Een source file had een foutieve index, die opnieuw gerendert, ingevoerd in mijn project en het ging als een zonnetje 8)
Dit bied perspectief, ik ga nu slapen. en zal morgen vroeg zeker een poging wagen!

To be continued

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Render 'm in 4 stukken anders?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• WhizZRinaldo
Het is me gelukt! Er zat inderdaad een foutieve index in één van m'n video's, deze even opnieuw laten renderen in Sony vegas ( aangezien premiere erin faalde ). Toen de video vervangen in m'n project en PROFIT!
Allemaal bedankt voor de hulp ;) en hulde aan Moning2!
Pagina: 1