Beste Tweakers,
Ik ben op zoek naar een methode om een tabel op te bouwen met gegevens uit een MySQL database, nu is dat normaal geen probleem als met de indeling van de volgende tabel heeft:
Deze indeling is makkelijk te realiseren met de volgende code:
De tabel die ik wil gebruiken heeft een ietwat andere indeling zodat de while loop met mysql_fetch_object niet werkt, de indeling van mijn tabel is:
Waar ik tegen aan loop is dat als je een mysql_fetch doet haal je alle waarden uit de variabele waardoor je deze later niet meer kunt gebruiken in andere velden.
Dit is op te lossen door meerdere keren een query aan te roepen maar het moet makkelijker kunnen door middel van 1 query.
Ik heb natuurlijk op google gezocht maar bij omdat deze niet de verwachte resultaten weer geeft (kan ook aan mijn zoekopdracht liggen) heb ik dit topic geopend.
Wie kan mij een zetje in de goed richting geven ?
Ik ben op zoek naar een methode om een tabel op te bouwen met gegevens uit een MySQL database, nu is dat normaal geen probleem als met de indeling van de volgende tabel heeft:
| header1 | header2 | header3 |
|---|---|---|
| waarde1.1 | waarde2.1 | waarde3.1 |
| waarde1.2 | waarde2.2 | waarde3.2 |
Deze indeling is makkelijk te realiseren met de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| echo "<table><tr><th>header1</th><th>header2</th><.tr>"; $result = mysql_query("SELECT ... FROM ... enz"); while($row = mysql_fetch_object($result)) { echo "<tr><td>$row->waarde1</td><td>$row->waarde2</td></tr>" } echo "</table>"; |
De tabel die ik wil gebruiken heeft een ietwat andere indeling zodat de while loop met mysql_fetch_object niet werkt, de indeling van mijn tabel is:
| header1 | waarde1.1 | waarde1.2 |
|---|---|---|
| header2 | waarde2.1 | waarde2.2 |
| header | waarde3.1 | waarde3.2 |
Waar ik tegen aan loop is dat als je een mysql_fetch doet haal je alle waarden uit de variabele waardoor je deze later niet meer kunt gebruiken in andere velden.
Dit is op te lossen door meerdere keren een query aan te roepen maar het moet makkelijker kunnen door middel van 1 query.
Ik heb natuurlijk op google gezocht maar bij omdat deze niet de verwachte resultaten weer geeft (kan ook aan mijn zoekopdracht liggen) heb ik dit topic geopend.
Wie kan mij een zetje in de goed richting geven ?
[ Voor 25% gewijzigd door Dutchmania op 18-06-2010 11:57 . Reden: reactie van admin, TS aangepast ]