HDD wisselen

Pagina: 1
Acties:

• MatthiasH
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-01 15:22
Tweakers,

Ik heb net een Hdd gekocht voor mijn broer, omdat de andere vol zat...
Die is maar 80gb, en dus had ik een 320 gb hdd gekocht.
Nu zou ik graag alle bestanden en settings naar die 320 gb hdd willen overzetten...
Als ik het doe met een image file, dan kan ik toch maar 80 gb gebruiken van die 320 gb, of heb ik het mis?

Ik hoop uit jullie antwoorden een oplossing te vinden ;)

Alvast bedankt!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

is het niet mogelijk ze er allebij in te hangen en de bestanden zo te copieren? Of staat op die 80 GB toevallig een versie van windows?

-_-

• MatthiasH
Inderdaad, voorheen zat er slechts 1 hdd in, dus windows, gebruikers e.d. staan op die van 80GB

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien handig om te vermelden welk OS je precies draait. Vista en 7 kunnen prima partities uitbreiden met de ingebouwde partitiemanager. Of je maakt gewoon een 2e partitie aan o pdie disk.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-02 15:40

E-Vix

Nu met sneeuw!

De meeste clone software kan de volledige ruimte benutten. Je 80Gb partitie wordt dan vergroot naar 320Gb. Ook waneer de software dit niet zou doen dan is er nog steeds geen probleem. Met een programma als GParted (gratis) of Parted Magic (gratis) kan je de partities vergroten en/of verkleinen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• MatthiasH
Bedankt voor de snelle reacties!

Mijn besturingssysteem is Microsoft XP

[ Voor 72% gewijzigd door MatthiasH op 18-06-2010 11:22 ]

Verwijderd

Je kan windows toch nog gewoon op de 80GB blijven gebruiken en de 320GB als 2e schijf erin hangen? Alle data kopieer je naar de 320GB en je kan zonder veel werk weer verder.

Wil je later die 80GB echt eruit halen dan kan je die wel clonen, maar een herinstallatie is misschien net zo goed aan te raden.

• MatthiasH
Ik zal het proberen vanavond!

Bedankt!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:24
Mooie gelegenheid om Windows opnieuw te installeren :9 . Dat vervuilt altijd als de ziekte dus na herinstallatie is het een klap sneller.

Als je hem kloont, kan je hem omzetten naar een Dynamic Disk en dan expanden. ;)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 19:39

ralpje

Deugpopje

CasperXP doet dit soort klusjes altijd goed bij mij.
Clonen van disk A naar disk B, en de software vraagt vanzelf wat je met de overgebleven ruimte wil doen. Toevoegen aan de partitie is één van de opties :)
Is freeware, ook nog.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:23:
Je kan windows toch nog gewoon op de 80GB blijven gebruiken en de 320GB als 2e schijf erin hangen? Alle data kopieer je naar de 320GB en je kan zonder veel werk weer verder.

Wil je later die 80GB echt eruit halen dan kan je die wel clonen, maar een herinstallatie is misschien net zo goed aan te raden.
Hoogstwaarschijnlijk is die 320GBer een stuk sneller als die 80GBer. Dus het kan best zinnig zijn om de 320GBer te gaan gebruiken als bootschijf.

• MatthiasH
Inderdaad... Die van 80 is een jaar of 5...

• Nielson
  • Laatst online: 13-02 18:18
Mocht je XP opnieuw gaan installeren let er dan even op dat je een XP cd met minimaal SP1 geintegreerd gebruikt, anders zal deze niet de hele schijf herkennen. Betreft het trouwens een s-ata of een p-ata schijf?

• MatthiasH
De nieuwste een S-ata, de ander op ide...

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

MatthiasH schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:31:
De nieuwste een S-ata, de ander op ide...
dat zou op zich niet zoveel uit moeten maken, maar zoals ik het nu zie heb je dus 3 opties.

Of je behoud windows op de 80 GB schijf, en zet de 320 erbij voor data,
Of je cloned de 80 GB schijf op de 320 GB schijf met de juiste software, windows + instellingen en data blijven behouden (wel backups maken!!! gaat nogal eens mis).
Of je herinstalleerd windows xp op de 320 (80 GB loskoppelen), daarvoor hang je de 320 er alvast bij, maak je een extra partitie aan waarmee je met het "instellingen en bestanden naar een nieuwe windows verplaatsen" wizzard, vervolgens trek je de 80 GB versie los, installeer je windows op de 320 en zet je de instellingen en bestanden weer terug.

-_-

Pagina: 1