Internet provides duitsland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wishmaster86
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-04 09:36
Beste Mensen sinds een jaar woon ik in duitsland en beschik op het moment een EWE TEL DSL lijntje waar ik echt gek van word. 250kb down en 15kb up.
ik woon in Moormerland 15KM van Leer af.

ik wil graag weten of er toevallig nog meer grensgangers al wat alternatieven hiervoor hebben gevonden.

mogelijkheden die ik tot nu toe heb uitgezocht:
3G/HSDPA verbinding van vodafone of T-Mobile. (limiet bandbreedte???? gaming mogelijk? meerdere pc's??)
ik heb geen glasvezel in de wijk dus geen kabel.
en ADSL2+ is ook nog niet mogelijk bij EWE TEL. (volgend jaar blijven ze maar zeggen).

wat blijft er dan nog over?
het klinkt vreemd maar omdat alles zo nieuw en buitenlands is weet ik niet wat voor bedrijven er allemaal zijn in duitsland die internet aanbieden. wie kan mij helpen?
-EDIT- huis is te ver van centrale en kan hierdoor dus geen snellere verbinding krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wishmaster86 op 18-06-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
tcom heb ik wel goede ervaringen mee, vast ip en niet al te duur.
4mbit down/1mbit up en retestabiel.
Moet je niet het bijgeleverde tcom modem gebruiken :P

Weet alleen niet zeker of ze ook particuliere lijnen leveren

[ Voor 32% gewijzigd door arjants op 18-06-2010 10:18 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wishmaster86
misschien dat ik er nog even bij had moeten zeggen dat ik zeer waarschijnlijk te ver van de centrale af zit waardoor snellere dsl verbindingen onmogelijk worden voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225108

heb je geen coax in Duitsland :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:08
Dat is een van de nadelen om een dorpje te gaan wonen in Duitsland.
Daar zijn de afstanden tot de centrale soms erg groot.

Je hebt eigenlijk maar twee alternatieven.
Via mobiel internet of via internet via satelliet.
Beide zijn niet goedkoop en je haalt er geen super snelheden mee, maar het is wel sneller met wat je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wishmaster86 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:12:
[...]

ik heb geen glasvezel in de wijk dus geen kabel.
Hoezo "dus" :?

Glasvezel en (coax)kabel zijn totaal verschillende infrastructuren, dus het feit dat de ene er wel of niet is zegt niets over de andere. Ga er dus zeker niet zomaar vanuit dat je geen coaxkabel hebt omdat er geen glasvezel ligt, maar ga dat na bij de lokale kabelboer. Dat zijn er nogal wat in DE, maar meestal hebben ze een verkoopkraampje in de locale Saturn (hoogstwaarschijnlijk eentje bij Leer, anders wel in Emden), daar kun je nagaan of er coax beschikbaar is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wishmaster86
ik woon midden op het platteland. dus allemaal zandweggetjes en geen riool. er is in de hele straat nooit coax of glasvezel gelegd volgens de buren (en die wonen er al heel lang). ik had het even beter moeten formuleren in me post excuses daarvoor.
nu heb ik bij T-Online en Vodafone geinformeerd naar de oplossingen met UMTS/HSDPA maar nu vraag ik mij af is het daarmee mogelijk een steady 24/7 verbinding daarmee te behouden? verbinding is dan zowieso 7mbit down en 1/2mbit up(snelheid varieert van afstand tot paal/signaal).
zijn er toevallig ook websites waarop je de status kan zien van het aanleg van ftth/coax/adsl2+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 22:45

painkill

Pain(k)(ill)

Wishmaster86 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 23:53:
i
zijn er toevallig ook websites waarop je de status kan zien van het aanleg van ftth/coax/adsl2+ ?
ja, het gemeentehuis ;)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
ik woon midden op het platteland. dus allemaal zandweggetjes en geen riool. er is in de hele straat nooit coax of glasvezel gelegd volgens de buren (en die wonen er al heel lang). ik had het even beter moeten formuleren in me post excuses daarvoor.
nu heb ik bij T-Online en Vodafone geinformeerd naar de oplossingen met UMTS/HSDPA maar nu vraag ik mij af is het daarmee mogelijk een steady 24/7 verbinding daarmee te behouden? verbinding is dan zowieso 7mbit down en 1/2mbit up(snelheid varieert van afstand tot paal/signaal).
Je kan ff proberen bij O2 met zo'n HDSPA stick. Prepaid kost die eenmalig 20 euro en je krijgt 5 dagen gratis internet erbij. Ik heb 't zelf gebruikt toen T-Home niet op tijd m'n verbinding kon leveren in m'n huis (berlijn).
Zit nu op T-home en werkt perfect, maar die O2 was ook verdomde snel.

Die O2 koste dacht ik 3.50 per dag dat je het wilt gebruiken en anders 20 euro per maand (niet zeker)
Yep, als die Duitsers het ergens weten is het daar wel ;)
Burgeramt of anders evt nog het Ordnungsamt (als je er eentje hebt in je dorp :)

[ Voor 11% gewijzigd door teh_twisted op 20-06-2010 00:18 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wishmaster86
hmmmz, thanx ik ga van de week wel even langs gemeente huis. teh_twisted is die t-home hsdpa verbinding 24/7 bij jou aan of zet je elke dag uit.? ik wil namelijk een umts/hsdpa router ervoor gebruiken want ik heb meerdere computers namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:52

Sebazzz

3dp

Als er geen coax is, kijk je dan televisie via de ether? Met andere woorden: Weet je héél zeker dat er geen coax is, lijkt me sterk namelijk. Daarnaast kan je op een website van $ISP vast wel een postcodecheck doen.

[ Voor 58% gewijzigd door Sebazzz op 20-06-2010 00:33 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zou het hier even vragen...
http://forum.fok.nl/topic/1478018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:34

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
Wishmaster86 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 00:30:
hmmmz, thanx ik ga van de week wel even langs gemeente huis. teh_twisted is die t-home hsdpa verbinding 24/7 bij jou aan of zet je elke dag uit.? ik wil namelijk een umts/hsdpa router ervoor gebruiken want ik heb meerdere computers namelijk.
volgensmij heb je m'n bericht te snel gelezen:
Je kan ff proberen bij O2 met zo'n HDSPA stick. Prepaid kost die eenmalig 20 euro en je krijgt 5 dagen gratis internet erbij. Ik heb 't zelf gebruikt toen T-Home niet op tijd m'n verbinding kon leveren in m'n huis (berlijn).
Zit nu op T-home en werkt perfect, maar die O2 was ook verdomde snel.
Oftwel, http://www.o2online.de/nw...id/prepaid-surfstick.html ff daar kijken! Maarja als je in dat boerengat ook geen 3g bereik hebt is dit dus alsnog bagger snelheden ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Klinkt zoals Wallonië. Waar je voor elke televisie-kanaal een extra visgraat op je dak moet plaatsen (coaxloze wereld). Het alternatief voor riolering is een sleuf naast het voetpad.
Afbeeldingslocatie: http://static.andaluciaimagen.com/Riolering--straat_121366.jpg
Om met een GSM te kunnen bellen moet je een autosnelweg opzoeken, de GSM-masten staan voornamelijk langs de autosnelweg. Alleen met de ex-staatsbedrijf heb je goede dekking, met de concurrentie kan je het meestal vergeten.

Bij dezelfde ex-staatsbedrijf kan je aankloppen voor een koperpaar en hopen dat ze iets bruikbaars over dat koper kunnen leveren.

Dan is informeren in het gemeentehuis de beste optie om te weten te komen of je daadwerkelijk in middle of nowhere beland bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

rapture schreef op zondag 20 juni 2010 @ 00:55:
[...]
Klinkt zoals Wallonië. Waar je voor elke televisie-kanaal een extra visgraat op je dak moet plaatsen (coaxloze wereld). Het alternatief voor riolering is een sleuf naast het voetpad.
[afbeelding]
Om met een GSM te kunnen bellen moet je een autosnelweg opzoeken, de GSM-masten staan voornamelijk langs de autosnelweg. Alleen met de ex-staatsbedrijf heb je goede dekking, met de concurrentie kan je het meestal vergeten.

Bij dezelfde ex-staatsbedrijf kan je aankloppen voor een koperpaar en hopen dat ze iets bruikbaars over dat koper kunnen leveren.

Dan is informeren in het gemeentehuis de beste optie om te weten te komen of je daadwerkelijk in middle of nowhere beland bent.
Welke "Wallonie" heb jij het over :?

Diep in de Ardennen heb ik een paar jaar terug nog in dorpjes van 15 inwoners coaxinstallaties gefotografeerd. De kabels worden er niet onder de grond gelegd, maar bovengronds aan dezelfde palen waar telefoniekabels over geleid worden. De coaxkabels worden in een bus-topologie gelegd met op regelmatige afstanden trajectversterkers. Die zijn goed te herkennen, meestal metaalkleurige kastjes van Antec die aan de palen hangen met relatief dikke C6 kabels eraan (C6=6dB demping op 100m)

Er zullen vast wel plekken te vinden zijn zonder coaxkabel, maar die heb je in rurale delen van Vlaanderen of Nederland (of om on-topic te blijven: Duitsland) net zo goed.

Mbt GSM - volgens mij is er iets mis met jouw telefoon. Van de drie netwerken in BE zijn twee (Proximus (Belgacom) en Base (KPN)) landelijk dekkend te noemen, terwijl de derde (Mobistar (France Telecom)) zowel in Vlaanderen als Wallonie gaten heeft in de minder bevolkte gebieden. Maar dat je alleen bij de snelwegen zou kunnen bellen... knudde :o

Hier even een van de dunstbevolkte delen van Belgie, de Hoge Venen:

Mobistar's dekking is idd niet ideaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmworld.com/covmaps/gsma/be/m3/comb/2_7_4.png

Maar de andere twee dekken het gewoon volledig:
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmworld.com/covmaps/gsma/be/or/comb/2_7_4.png
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmworld.com/covmaps/gsma/be/b3/comb/2_7_4.png

Toevallig ben ik hier laatst nog geweest, en ook middenin de heide kon ik te allen tijde bellen en gebeld worden.

Mbt dat gerant op "ex-staatsbedrijven" - besef je wel dat alle telecom netwerkeigenaars ex-staatsbedrijven zijn? Proximus is van Belgacom, Base is van KPN, en Mobistar is van France Telecom. Telenet, Numericalbe en Voo zijn voortgekomen uit door de overheid gestimuleerde samenwerkingen van Vlaamse gemeentelijke kabelbedrijven. Dat is geen toeval, de investeringen om een fysiek netwerk aan te leggen blijken keer op keer oninteressant voor particuliere bedrijven. Zij willen wel graag achteraf gebruik maken van dat netwerk zonder de kosten van aanleg te dragen. Er zijn daarom wel legio wederverkopers van telefoniediensten over de netwerken van "ex-staatsbedrijven". Bedenk echter dat zij hun lage tarieven enkel kunnen aanbieden omdat wij (ja, ik heb ook in BE gewoond) destijds door onze belastingsgeld de aanleg van de netwerken zelf gesubsideerd hebben.

Lekker tendentieus trouwens dat je een foto uit het minst ontwikkelde deel van Spanje post als voorbeeld van wat in Wallonie normaal zou zijn :/

Edit:
Nu ik erbij stilsta, ipv dergelijke coverage maps alleen te gebruiken om trollen te voeren kan ik ze ook voor de TS gebruiken ;)

In DE zijn er vier 3G netwerken: E-Plus, T-Mobile, Telefonica en Vodafone. In de buurt van Moormerland ziet hun dekking er zo uit:

E-Plus:
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmworld.com/covmaps/gsma/de/e3/comb/2_2_6.png
Geel is 3G, lichtgeel wisselvallige dekking. Dit ziet er niet uit als iets wat je zou willen vertrouwen als primaire dataverbinding :'(

T-Mobile's kaart is niet beschikbaar :/
...maar op http://www.t-mobile.de/bu...d/0,11731,17156-_,00.html kun je het wel vinden. Ook een randgeval ben ik bang...

Telefonica:
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmworld.com/covmaps/gsma/de/o3/comb/2_2_6.png
Hier heb je dus niets aan.

Vodafone:
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmworld.com/covmaps/gsma/de/v3/comb/2_2_6.png
Interessant. Hier zit Moormerland ook net op/over de rand zoals bij E-Plus, maar in dit geval komt het vanuit Leer, itt vanuit Emden bij E-Plus.

Advies mbt 3G: neem een toestel die nauwkeurige meting van signaalsterkte toestaat. Tricorder, een Android app, zou dit ideaal kunnen doen, maar geheid dat er voor Symbian en iPhone vergelijkbare dingen zijn. Meet simpelweg hoe sterk de verschillende 3G signalen zijn bij jou thuis op verschillende momenten van de dag.

Als je denkt dat je een winnaar hebt, neem een NL sim en zet op je toestel data roaming aan, en voer een speedtest uit (Speedtest.net heeft een Android app, geheid dat er ook iPhone en Symbian dingen zijn). Dat kost even wat, maar het is goedkoper dan drie abo's nemen en dan besluiten welke het beste is. Het zou me niet verbazen als de conclusie echter is dat dit niet beter werkt dan je huidige DSL :o

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 20-06-2010 12:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1