Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Excuses voor de misschien wat vage topictitel, veel meer kon ik er ook niet van maken.
Anyway, wij hebben hier dus al een aantal jaar een HP PSC 1610 All-in-one printer staan. Had af en toe kuren, al gaat het de laatste tijd wel heel erg downhill met t ding. Zie dit filmpje:[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JnAYF6Re14Q]
Normaal zou de cartridge-slede bij het afsluiten naar een bepaalde lock-positie moeten schuiven, en als je dan de printer de volgende keer aanzet initialiseert hij hem meteen en zegt "Klaar".
Dit verkeerd afsluiten, en daardoor ook dat rare lopende balkje, deed de printer al wel af en toe, alleen stond er dan "Klaar" in plaats van "Verwijd & contr rechterinktpatr." Met wat stekker eruit/erin was hij over het algemeen wel weer aan de praat te krijgen.

Nu krijg ik dus constant die melding. Wat interessant is om erbij te vermelden, is dat de PC op het moment niet is aangesloten op de printer, het is dus de printer zelf die nu raar aan het doen is.
Op een gegeven moment heb ik het zelfs voor elkaar gekregen dat de tekst op het display ook niet helemaal meer werkte, getuige deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/0540/DSC02105.jpg

Nogmaals, het is dus niet een verkeerde/brakke driver die dit veroorzaakt (al is printen ook een uitdaging, maar daar gaat dit topic niet over), het is nu echt de printer zelf.
Wat heb ik allemaal al gedaan?
  • Printer uit/aanzetten (duh)
  • Klep open/dicht doen (zowel met printer aan als uit)
  • Cartridges eruit gehaald
Ook combinaties (bv printer aanzetten met de klep open, aanzetten zonder de rechter cartridge, etc) heb ik al geprobeerd, zonder succes.
Printen vanaf de Windows Vista laptop waar de printer meestal aan hangt is zo goed als onmogelijk, maar ook op mijn Linux netbook wil het de laatste tijd soms niet.
Garantie zit er denk ik niet meer op, ik vrees dat het gewoon tijd is voor een nieuwe, maar voordat ik daarop over ga vroeg ik me af of jullie nog ideeen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Ik heb laatst zelf wat vreemde problemen gehad met mijn PSC2110. Ook elke keer meldingen in het scherm en dergelijke. Bleek uiteindelijk veroorzaakt te worden door een defecte (zwarte) cartridge. Heb jij sinds dat je de problemen hebt al een keer een hele andere cartridge geprobeerd?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Rupie, heeft een hele goede... ik heb ook al vaker printers zien 'flippen' vanwege een verkeerde/beschadigde chip op de cartridges (zelfs eentje die gelijk de bewuste cartridge leegspoot!)

Wat ook nog zou kunnen: waar staat de printer exact? Is er daar kans dat de printer wat vochtig is geweest van damp of condensatie oid? Staat de printer bijvoorbeeld dicht bij een raam of deur? Of misschien te lang blootgesteld aan warmte, te dicht bij een verwarming gestaan misschien? Een heel klein beetje vocht of iets teveel warmte kan grote impact op de prestatie van een printer hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Ik heb volgens mij nog ergens wat lege cartridges liggen, ik zal later vandaag eens kijken wat-ie dan zegt (als er 1 cartridge mist gaat-ie zeuren, wat is er mis als er slechts 1 cartridge in zit... :X ) Bij mij zeurt-ie trouwens ook over de rechter (=zwarte) cartridge.
Printer heeft niet in extreme omstandigheden gestaan. Gewoon binnenshuis. In die kamer zit wel een verwarming, maar hij staat er niet pal boven zeg maar ;) Staat ook niet in de directe zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Zojuist even een oude cartridge gebprobeerd, maar toen ging-ie natuurlijk weer zeuren dat er "een gebruikte cartridge is geinstalleerd". Je kon op OK drukken om toch door te gaan, toen ging de printer proberen uit te lijnen maar dat gaf een fout. De als het goed is nog werkende cartridge er weer in: "Verwijder en contr. rechter inktpatroon" -O-
Zo langzamerhand heb ik t wel een beetje gehad met deze printer, nou was t ook verre van het duurste model, maar onze vorige printer (HP InkJet nogwat) heeft toch echt langer volgehouden dan deze hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Qua symptomen is het echt exact hetzelfde als wat ik had. Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat het niet de cartridge is maar de "aansluiting" in de printer zelf die niet helemaal lekker is. Geen sporen van lekkende inkt of iets dergelijks?

Om het uit te sluiten zou je een hele nieuwe cartridge kunnen proberen natuurlijk, of je gaat naar de computerzaak en je haatl voor 40 euro een andere printer ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
We hebben toevallig nog een nieuwe cartridge liggen, dus die wordt nog wel geprobeerd. Maar veel tijd ga ik er niet meer aan besteden. Als t werkt, mooi, maar dan nog denk ik dat er binnen een jaar een nieuwe staat. T is niet de eerste keer dat t ding kuren heeft, alleen wel de eerste keer dat-ie uberhaupt niet meer wil printen. Toch jammer dat dingen niet meer zo lang meegaan als vroeger op een of andere manier.
Pagina: 1