Toon posts:

raar wireless probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tweakers en tweakerinnen!

Sinds vandaag werkt mijn wireless router niet meer ( nee, niet meteen wijzen op de FAQ of zeggen dat ik er iemand bij moet halen die er WEL verstand van heeft. Ik weet hartstikke goed waar ik mee bezig ben, maar dit probleem begrijp ik echt niet)

Ik kan het netwerk wel vinden, maar geen verbinding maken door een onbekende fout. Als ik een kabel aansluit, heb ik wel toegang tot internet.

Nou zou je zeggen: dat is gewoon een probleem van je router. iets met verkeerde instellingen ofzo. (ik heb btw niks veranderd aan de instellingen) maar nu komt het: De overburen en de buren hebben hetzelfde probleem!!

Zij kunnen ook wel verbinding maken met een kabel, maar niet met wireless.

Dat is allemaal getest met windows7 laptops, maar mijn macbook en mijn android telefoon kunnen ook geen verbinding maken...

Zelf zat ik te denken aan een of andere stoorzender die het onmogelijk maakt om een verbinding op te zetten, maar kan dat wel?
waar zou het aan kunnen liggen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en in de 5 Ghz band ook problemen ?

Iperf

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:07
Zet je WiFi eens op een ander kanaal. Volgensmij wordt kanaal 11 (of 13) standaard gebruikt. Zet hem eens op <8, en speel zo een beetje totdat je verbinding kunt maken.

Hierbij ga ik er wel even vanuit dat er een aantal routers bij jou in de buurt zitten, maar als je buren etc er ook last van hebben, zullen er waarschijnlijk meerdere signalen op hetzelfde kanaal gegooid worden.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan met netstumbler kijken op welk kanaal wlan netwerken uitzenden, kies zelf dan even een vrij of in ieder geval het minst bezette kanaal. Dan kan je dat verder uitsluiten. De buren proberen overigens wel verbinding te maken met hun eigen routers of probeer je het met hun laptop op jouw router?

Stoorzenders bestaan wel en zijn ook gewoon te koop maar het lijkt mij sterk dat iemand zo'n ding aan heeft staan, want waarom zou die?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb wat zitten rommelen met de frequentie. (stond op normaal. nu op breed gezet) en het werkt weer. Het zou inderdaad kunnen dat er teveel netwerken op dezelfde frequentie zitten. (stuk of 10 netwerken in de straat (hahaha, ja TS woont in een rijtjeshuis))

De buren hadden hetzelfde probleem met hun laptop en router.

Oh, nu werkt het niet meer op mijn laptop, maar wel op mijn telefoon.. (htc desire met android)
Oh, nu weer wel...

Ik ga me er morgen even in verdiepen

Verwijderd

Ik zou zeggen, kanaal 6 of 11... beide vrij default, ook 6 tegenwoordig maar hier haal je eigenlijk het beste bereik mee....

Ik denk dat je op 6 wel de beste kans maakt.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 01:11:
Ik heb wat zitten rommelen met de frequentie. (stond op normaal. nu op breed gezet) en het werkt weer. Het zou inderdaad kunnen dat er teveel netwerken op dezelfde frequentie zitten.
De buren hadden hetzelfde probleem met hun laptop en router.
Wat bedoel je met normaal en breed (20MHz of 40MHz?)? Als het is wat ik denk dan gebruik je nu een nog groter gedeelte van de beschikbare frequentieband, wat kan resulteren in nog meer interferentie. Dit is natuurlijk alleen van toepassing op 802.11n wireless apparaten (en bep. schaarse super-g) waar channel-bonding (2x20MHz~40MHz channel) een optie is. Wellicht handig als je eens vertelt welke router je hebt?
Scan eens met inSSIDer (terwijl je niet met een AP verbonden bent) en post er wellicht een screenshot van, wijzig ook eens je encryptie (naar WPA2-AES als je dat al niet had) en verander je key.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 01:19:
Ik zou zeggen, kanaal 6 of 11... beide vrij default, ook 6 tegenwoordig maar hier haal je eigenlijk het beste bereik mee....
Kanaal 1 heeft theoretisch van de beschikbare kanalen het meeste bereik, deze heeft immers de laagste frequentie en dus de langste golf. In de praktijk zul je hier echter weinig van merken aangezien het verschil 5 MHz is tussen een kanaal(60MHz voor 1-13). Je merkt dit bereik-verschil wel tussen een 2,4GHz signaal en 5GHz signaal natuurlijk.

Verwijderd

Nivk schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:14:
[...]

Kanaal 1 heeft theoretisch van de beschikbare kanalen het meeste bereik, deze heeft immers de laagste frequentie en dus de langste golf. In de praktijk zul je hier echter weinig van merken aangezien het verschil 5 MHz is tussen een kanaal(60MHz voor 1-13). Je merkt dit bereik-verschil wel tussen een 2,4GHz signaal en 5GHz signaal natuurlijk.
Ik merkte hier juist een zer groot bereikprobleem met kanaal 1 en tevens kanaal 2. Ik zie vaker dat alleen kanaal 6 en 11 echte goede werkbare opties zijn... zal toch echt ergens in liggen en uiteraard de omgeving waar je je in bevindt.
Pagina: 1